Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، افشین شهرکی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در رفسنجان افزود: در این نمایشگاه هنرمندان و سنگ تراشان استان کرمان دستاوردهای خود را در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی مانند عقیق، فیروزه، زمرد، یاقوت و غیره در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کرمان را یکی از استانهای غنی در زمینه انواع سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی معرفی کرد و گفت: بستر سازی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این راستا از اهداف مهم است که باید ابتدا آموزشهای مهارتی در این زمینه جدی گرفته و حلقه های تولید و بازار فروش و صادرات این کالای ارزشمند تکمیل شود.
وی بیان کرد: سه آموزشگاه سنگتراشی در شهرستان کرمان دایر است که آموزشها و مهارتهای لازم را به علاقمندان ارائه می دهد.
شهرکی کارگاههای کوچک را یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در شهربابک معدن فیروزه وجود دارد و سنگ فیروزه در این شهرستان در کارگاههایی فرآوری و به اقتصاد کمک می شود لذا نیاز است تا این ارزش افزوده در شهرستانهای دیگر این استان نیز ایجاد و کارگاههای سنگتراشی و جواهرسازی راه اندازی و از خام فروشی سنگها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: باید از سوی صندوق کارآفرینی امید حمایتهای مالی لازم در این راستا انجام و به جوانان تسهیلات کم بهره واگذار تا اشتغال پایدار ایجاد و سنگهای قیمتی و جواهرات زینتی به کشورهای دیگر صادر شود.
نخستین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در رفسنجان با همکاری نابینایان این شهرستان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال با اشتغالزایی برای 66 نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.
رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز بخش خصوصی سرمایه گذاران صنایع دستی عمان معدن اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی جهت بررسی علت فوت یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علی محبوب‌پور اظهار کرد: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغال‌سنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورت‌جلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان کوهبنان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گفته مرتضی اکبری مسئول شورای کارگری معدن هشونی، این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با سابقه کاری ۱۸ ساله، متأهل و دارای دو فرزند و ساکن روستای جور کوهبنان بود که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی در تشریح این حادثه گفت: در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال‌سنگ، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و کارگر را درگیر می‌کند و متأسفانه دست این کارگر جدا شده و به علت خون‌ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

کد خبر 750795

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴