Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران قرار بود دو ساله باشد و در آبان یا آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد به دلیل نرسیدن اعتبار این وعده محقق نشود.

وی با بیان اینکه پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران، ۶۰ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سپس سفر هیئت دولت در سال ۹۳ به استان زنجان بوده و از آبان‌ماه سال ۹۵ آغازشده، بی‌تردید در صورت تأمین منابع مالی، تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش امیری افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر مدیریت استان، نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان استان از سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به شارژ اعتباری این پروژه، متاسفانه تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

استاندار زنجان تاکید کرد: تزریق نشدن پول موجب کُندی پیشرفت پروژه شده و ضروری است تا این امر مجدداً از سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری شود تا در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

درویش امیری افزود: پیمانکاران پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران در ۳بخش در حال فعالیت هستند  که تاکنون نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان، کار شده که فقط ۱۵۰ میلیارد تومان و آن هم با اسناد اعتباری خزانه، پرداخت شده و بر اساس قرارداد پیمانکاران با شرکت ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید پس از ۱۸ ماه تنفس، تسویه حساب می‌شد که این تعهد از سوی راه‌آهن، هنوز عملی نشده است.

استاندار زنجان از حاضر نشدن و مشارکت برخی دستگاه‌ها در جلسات مختلف استان زنجان انتقاد کرد و گفت: جمع کاملی از میزان حضور و مشارکت مدیران در جلساتی که دبیرخانه آن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و یا سایر دستگاه‌های اجرایی است، صورت گیرد و حاضر نشدن برخی مدیران در جلسات مربوطه با هماهنگی سازمان مرکزی متبوع، نسبت به حضور آن‌ها تعیین تکلیف شود چرا که برخی دستگاه‌ها احساس می‌کنند که حضورشان در جلسات، بی‌فایده است.

درویش‌امیری با بیان این که زنجان در آرامش، امنیت و انسجام، جزو استان‌های اول کشور است، گفت:  وجود فضای آرام، امنیت، همدلی، هماهنگی و همپوشانی در استان سبب دستیابی به دستاوردهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

کد خبر 4417223

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان اسدالله درویش امیری اقتصاد مقاومتی بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس ماه محرم خبرگزاری مهر گرگان مشهد حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح شهرکرد شیراز عاشورا دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم