Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین سوگواره نوحه های نشسته محلی با هدف حفظ آیین‌ های عزاداری پس از دو روز اجرا در میناب پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ هشتمین سوگواره نوحه های نشسته محلی با هدف حفظ آیین‌ های عزاداری و با حضور 35 گروه نوحه خوان ازسراسر میناب در حسینه ای سفید بار روستای راونگ از توابع بخش مرکزی میناب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سوگواره نوحه های نشسته محلی با هدف حفظ آیین‌ های عزاداری پس از دو روز اجرا در میناب امروز پایان یافت.

محمد احمدی، سرپرست فرمانداری ویژه میناب در آئین پایانی سوگواره نوحه های محلی، اظهار کرد: پاسداشت شعائر و آئین ‌های دینی و مذهبی به ویژه توجه به حفظ آیین‌ های مربوط به عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) کار بسیار ارزنده ‌ای است.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب اقدام های صورت گرفته توسط انجمن نوحه ‌های نشسته میناب را برگرفته ازعشق به مکتب اهل‌ بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان دانست و افزود: ثبت نوحه ‌های نشسته میناب در فهرست آثار معنوی از مهمترین کارهایی است که به همت انجمن نوحه‌ های نشسته در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی محقق شده است.

احمدی با بیان این که آشنایی با آئین ‌ها و حفظ و صیانت از عزاداری‌های سنتی باید برای آحاد مردم به یک دغدغه تبدیل شود، بر لزوم ورود قشر جوان و نوجوان به این عرصه تاکید کرد و گفت: یکی از راه هایی که آثار عاشورا بازگو کرده همین سوگواره ها و نوحه خوانی ها است.

شهریار عبدالهی، مسئول انجمن نوحه های نشسته میناب هم به ثبت ملی آئین نوحه ‌های نشسته (پامنبری) میناب اشاره کرد و گفت: نوحه‌های نشسته یا پامنبری میناب با سابقه بیش از 200 سال یکی از آئین‌ های پر محتوا در حوزه عزاداری برای اهل بیت (ع) است که از نیاکان و بزرگان ما به ارث رسیده است.

مسئول انجمن نوحه های نشسته میناب هدف از برگزاری این سوگواره را حفظ آئین‌ها و سنت‌های عزاداری منطقه و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و اظهار کرد: انجمن نوحه‌ های نشسته در تلاش است تا عزاداری‌های سنتی برای ائمه اطهار(ع) در میناب حفظ شود.

عبدالهی از میناب به عنوان سرزمین آئین‌های کهن نام برد و با تاکید بر ثبت ملی چاوش خوانی میناب در فهرست آثار معنوی، یاد آور شد: در میناب آئین‌های فراوانی وجود دارد که به صورت شفاهی و سینه به سینه نقل شده که بسیاری نیز متاسفانه در اثر بی‌ توجهی و گذر زمان به فراموشی سپرده شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایتمدار میناب برگزار شد.

کد خبر 6096312

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم
  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • دانلود نوحه شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران