Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:29:35 GMT

حال ناخوش یادمان شهدای گمنام چرداول + تصویر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۲۸۳۷

حال ناخوش یادمان شهدای گمنام چرداول + تصویر

یادمان شهدای گمانم در شهرستان چرداول با وجود چندین سال از احداث ناتمام باقی مانده است که توجه مسئولین در این خصوص را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، حفظ ارزش های دفاع مقدس وانتقال آن به نسل های آینده یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه بوده ودر سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احداث یادمان شهدای گمنام وارائه طرح های مختلف  با موضوع دفاع مقدس در زیبا سازی شهرها می توان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده سهیم بود.

در شهرستان چرداول چیزی وجود دارد به نام یادمان شهدای گمنام که هنوز گمنام مانده وفقط برای برخی مراسمات از این یادمان یادی می شود ودر بقیه ایام سال در گمنامی به سر می برد.

با وجود گذشت چندین سال از احداث این یادمان در شهر سرابله هنوز تکمیل نشده ودر گمنامی باقی مانده است.

موضوعی که دراین رابطه قابل تامل است راه دسترسی به این یادمان است که هنوز آسفالت نشده وحتی به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است تا زمینه فراموشی شهدای گمنام را فراهم آورد.

یکی  از رزمندگان دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:در جنگ تحمیلی شاهد رشادت های زیادی از سوی رزمندگان اسلام بوده ایم که نسل های آینده با این رشادت ها باید آشنا شوند.

وی افزود:یادمان شهدای گمنام شهر سرابله در وضعیت خوبی قرار ندارد وساختمان آن هنوز تکمیل نشده وحتی راه دسترسی به آن هنوز آسفالت نشده است وبه محلی برای تجمع زباله ها تبدیل شده است.

این رزمنده چرداولی خاطرنشان کرد:یادمان شهدای گمنام باید به عنوان نماد شهر باشد که متاسفانه در شهرستان چرداول اینگونه نیست ودر سایه غفلت مسئولین حل و روز خوبی ندارد.

چیزی که دراین رابطه قابل بیان است این است که یادمان شهدای گمنام معمولا به عنوان نماد هر شهری در بهترین نقطه وبا امکانات مناسب ساخته می شود تا گردشگران را به سوی خود جلب کند.

متاسفانه در سفر «سعید نمکی» معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشوربه استان ایلام وشهرستان چرداول بازهم یادمان شهدای گمنام فراموش شد ومسئولین شهرستانی به جای نشان دادن مناطق مختلف وظرفیت های شهرستان وهمچنین تکمیل یادمان شهدای گمنام وبه چند طرح در شهر سرابله اکتفا کردند تا این سریال گمنام ماندن شهدای گمنام بازهم فراموش شود.

درپایان باید گفت که از مسئولین محترم استان وشهرستان این انتظار می رود که به پاسداشت یاد شهدا این یادمان را فراموش نکرده وتدبیری به حال آن بیاندیشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟

دانشمندان یک قدم به درک اینکه چرا بعضی چیزها را به خاطر می سپاریم و برخی دیگر را فراموش می کنیم، نزدیک تر شده اند.

به گزارش روزیاتو، محققان دانشگاه رایس ِ آمریکا دست به پژوهشی زدند که نشان داد ما برخی جنبه های یک تجربه همچون شرایط کلی را به جای جزئیات کوچک تر به خاطر می سپاریم.

به همین دلیل است که احتمال فراموش کردن تجربه های جزئی تر و پیش پا افتاده تری مانند قفل کردن یا نکردن در ِ خانه، بیشتر است.

برای درک بهتر نحوه ی عملکرد حافظه ی انسان، محققان دانشگاه رایس تصاویری را به شرکت کنندگان پژوهش خود نشان دادند.

در این آزمایش حافظه، برخی از تصاویری که برای شرکت کنندگان به نمایش درمی آمدند، تکراری و برخی دیگر جدید بودند.

برخی تصاویر شباهت زیادی به یکدیگر داشتند، اما در برخی دیگر تشخیص تفاوت های آن ها از یکدیگر دشوارتر بود. هدف از نمایش تصاویر مشابه، مختل کردن حافظه با شبیه سازی تجربیات پیش پا افتاده ای بود که روزانه داریم، مانند قفل کردن در ِ خانه.

محققان پی بردند که به یاد ماندنی ترین تصاویر که احتمال به خاطر سپردن آن ها توسط شرکت کنندگان بیشتر بود، تصاویری رنگارنگ با حضور افرادی در عکس بودند. به عبارت دیگر، تصاویری که شلوغ و بی نظم نبودند، فراموش نشدنی تر بودند.

گرچه شرکت کنندگان به یادماندنی ترین تصاویر را به درستی به یاد آورده بودند، اما اثر آن بعد از ۲۴ ساعت از میان رفت. این به ویژه درمورد به یاد آوردن تجربیات مثبت صدق می کرد، امری که نشان داد این دست تجربیات در ابتدا به یاد می مانند، اما بیشتر مستعد فراموش شدن هستند.

گرچه معمولاً تصور این است که احساسات می توانند فرآیند پردازش حافظه را بهبود بخشند، اما انسان ها اغلب جنبه ی اصلی یک تجربه یا به عبارتی دیگر «مخلص کلام» را به یاد می آورند، نه جزئیات اضافی را. به گفته ی محققان، گذشت زمان اغلب این موضوع را تشدید می کند.

برای مثال، اگر سعی کنیم که به خاطر آوریم در سال گذشته چه کارهایی انجام دادیم، احتمالاً کارهای زیاد و مختلفی را به خاطر می آوریم. با این حال، احتمالاً تنها برخی از این خاطرات را با جزئیات زیاد به خاطر می آوریم. ممکن است به یاد بیاوریم که به سفر رفته بودیم، اما احتمالاً یادمان نمی آید که در هر روز ِ سفر چه فعالیت هایی انجام داده بودیم.

نتایج این پژوهش نشان داد محتوای احساسی، مدت زمان گذشته یک تجربه و ویژگی های ادراکی حافظه، همگی در به خاطر آوردن یا نیاوردن جزئیات یک اتفاق تأثیرگذارند.

به گفته ی محققان دانشگاه رایس، این پژوهش نشان داد که تجربیاتی که برای یک شخص فراموش نشدنی هستند، مثل جشن تولد، مرگ عزیزان و غیره، به احتمال زیاد برای یک شخص دیگر هم فراموش نشدنی هستند. این ها اغلب تجربیات مثبت یا منفی هستند.

این محقان می گویند ما اغلب تصور می کنیم که خاطرات احساسی بهتر به خاطر سپرده می شوند، اما در حقیقت این ویژگی های اصلی یک خاطره است که به خاطر سپرده می شود، اما جزئیات آن ممکن است فراموش شوند.

یکی از دلایل اینکه ما نمی توانیم همه ی تجربیات مان را به خاطر آوریم این است که مغز ما ظرفیت محدودی دارد.

به گفته ی محققان، مغز ما احتمالاً نمی تواند هر چه که تجربه می کنیم را به خاطر بسپارد و به همین دلیل مجبور هستیم اندکی از اطلاعاتی که مهم نیستند را به شکل انتخابی فراموش کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟