Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:31:45 GMT

صادرات خراسان جنوبي 21 درصد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۶۳۱۸۱

صادرات خراسان جنوبي 21 درصد افزايش يافت

خبرگزاري آريا - بيرجند- ايرنا- مديرکل گمرکات خراسان جنوبي گفت: صادرات استان در 6 ماه نخست امسال از نظر ارزشي 429 ميليون و 173 هزار و 542 دلار بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته است.

محمد علي خاشي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وزن کالاهاي صادر شده از ابتداي امسال يک ميليون و 908 هزار و 819 تن بوده که اين رقم نيز نسبت به 6 ماه ابتداي سال گذشته 11 درصد افزايش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي صادرات قطعي از گمرکات بيرجند، ماهيرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزي ماهيرود را 2 هزار و 328 فقره عنوان کرد و گفت: ارزش اين صادرات 88 ميليون و 442 هزار و 62 دلار بوده که 739 هزار و 602 تن کالا را شامل مي شود.
مديرکل گمرکات خراسان جنوبي مهمترين کالاهاي صادر شده در اين بخش را سيمان، خوراک کامل طيور، کاشي و سراميک، گازوئيل، هيدروکربن سبک و غيره برشمرد و افزود: عمده اين اقلام به کشور افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.
وي در خصوص ميزان صادرات ماده 116 نيز بيان کرد: کالاهاي اظهار شده در ساير گمرکات کشور که از گمرک هاي استان خارج شده، 8 هزار و 454 فقره بوده که ارزش آن 340 ميليون و 731 هزار و 480 دلار است.
خاشي با تاکيد بر اينکه ارزش صادرات ماده 116 از گمرکات استان نيز 6 ماهه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزايش داشته گفت: عمده اقلام خروجي موضوع 116 شيشه، جوجه، کاشي يا سراميک، ميلگرد، سيمان و غيره بوده است.
وي با اشاره به تشکيل 20 فقره اظهار نامه وارداتي در 6 ماه نخست امسال اظهار داشت: ارزش اين اظهار نامه ها 3 ميليون و 243 هزار و 450 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشي 587 درصد افزايش داشته است.
مديرکل گمرکات خراسان جنوبي با اشاره به بخش امانات پستي نيز بيان کرد: از ابتداي امسال 69 فقره اظهار نامه صادراتي به ارزش 2هزار و 958 دلار تشکيل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 104 درصد افزايش را نشان مي دهد.
وي کشورهاي مقصد صادرات امانات پستي را آلمان، انگلستان، آمريکا، هندوستان و استراليا عنوان کرد و افزود: عمده اقلام پست شده از طريق گمرک خشکبار، البسه، زعفران، شيريني ، سبزي خشک و غيره بوده است.
خاشي ادامه داد: از ابتداي امسال اظهارنامه واردات امانات پستي نداشته ايم.
وي در خصوص عملکرد بخش خدمات مسافري نيز اظهار داشت: از ابتداي امسال به 11 هزار و 399 مسافر ورودي و 11هزار و 752 مسافر خروجي از فرودگاه بين المللي و گمرک ماهيرود خدمات گمرکي ارايه و تشريفات مسافري امور گمرکي انجام شده است.
** کاهش ترانزيت در گمرک خراسان جنوبي
مديرکل گمرکات خراسان جنوبي افزود: 6 ماه ابتداي امسال 99 دستگاه کاميون از طريق گمرک ماهيرود به کشور افغانستان ترانزيت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کاميون 76 درصد و از نظر وزن 81 درصد کاهش داشته است.
وي گفت: اين ترانزيت به وزن 2 ميليون و 135 هزار و 227 کيلوگرم گوشت مرغ منجمد، روغن موتور، سپر مستعمل، تاير و رينگ ، بونکر حمل، گازمايع، تخم مرغ خوراکي، پارچه و فورفورال اکستراکت از کشور برزيل، ترکيه، عراق ، امارات متحده عربي، جمهوري آذربايجان و چين به افغانستان وارد شده است.
خراسان جنوبي 465 کيلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و از چهار بازارچه مرزي فقط بازارچه ماهيرود در مرز کشور همسايه فعال است.
بازارچه ماهيرود در فاصله 240 کيلومتري مرکز استان و 1400 کيلومتري شهر سربيشه قرار دارد، اين بازارچه با شهر فراه مرکز استاني به همين نام در افغانستان 150 کيلومتر فاصله دارد.
فعاليت بازارچه ماهيرود از تيرماه 88 همزمان با شروع فعاليت گمرک مرز رسمي ماهيرود آغاز و جايگزين بازارچه مرزي ميل 73 در استان شده است.
در حال حاضر بازارچه گلورده شهرستان درميان ، دوکوهانه شهرستان نهبندان و گمرک يزدان شهرستان زيرکوه در تعطيلي به سر مي برند. اين بازارچه ها از اواخر دي ماه سال 1393 از طرف کشور افغانستان غيرفعال شد.
9893 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • کمک فناوری به ۹۰ درصد زوج‌های نابارور
  • ثبت ۱۲۵۳ تولد نوزاد در خراسان جنوبی
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳