Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان اتاق بازرگانی امروز شاهد جلسه مشترک سازمان برنامه و بودجه و اعضای این اتاق بود که پس از نطق رئیس سازمان برنامه و بودجه، هر یک از اعضا به نمایندگی از سایر فعالان بخش خصوصی انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.   عبد علیزاده، مشاور اتاق بازدگانی ایران بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه متولی ۳ امر مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول دقت نظر به واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی نسبت به اعلام آمادگی این بخش، اهمیت جدی به نحوه واگذاری‌ها و در نهایت پرداخت اعتبار مصوب در جهت واگذاری این طرح‌ها که در بودجه سال ۹۷ آمده است.

وی با بیان اینکه به بخش استانی تنها ۳۰ امتیاز واگذاری شامل شده که بسیار کم است، گفت: در نهایت سازمان برنامه بودجه باید طرح‌ها را ارزش گذاری کرده و به بخش خصوصی واگذار کند.   محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون اتاق بازرگانی تهران نیز در ادامه می گوید: دولت به عینه بازار آزاد را که 2 درصد از بازار ارز کشور است را ندید می‌گیرد این در حالیست که 98 درصد معاملات بر اساس همین نرخ انجام می شود و کالاهای اساسی مردم هم بر همین مبنا قیمت گذاری می شوند، معتقدم دولت باید فکری به حال بازار ارز سه نرخی و شاید هم چند نرخی کند.   جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رؤسای اتاق بازرگانی، نمایندگان بخش خصوصی هستند که در گرما و سرمای تابستان تلاش کرده اند تا سرمایه ملی را چند برابر کنند.

وی افزود: این روز‌ها حال بخش خصوصی بسیار بد است و در واقع از زمانی که در دولت‌های قبل سازمان برنامه و بودجه منحل شد گرفتاری‌های ما بیشتر شد. در دولت‌های قبل ۶۰۰ هزار بدهی به بخش خصوصی پرداخت نشد که امید به دولت جناب روحانی بستیم، اما شرایط به وقف خود باقی ماند. متأسفانه منابع برای طرح‌های هزینه می‌شود که هیچ ضرورتی ندارد و همچنین بدهی پیمانکاران روز به روز بیشتر می‌شود.
وی بیان کرد: تهاتر عمل بسیار خوبی است، اما به شرطی که شرایط حال حاضر بخش خصوصی رؤیت شود نه اینکه به برنامه‌های چندسال قبل جامع عمل پوشانده شود.

مرتضی الله داد، عضو دیگر اتاق بازرگانی در این ادامه می‌گوید: با توجه به اینکه در آینده نزدیک کاهش شدید درآمد خواهیم داشت باید بیشتر برای افزایش درآمدهایمان برنامه ریزی کنیم نه اینکه به دنبال راه‌های کاهش مصارف برویم.
وی افزود: بخش خصوصی این روزها بسیار خسته شده اند، زیرا علاوه بر مشکلات متعددی که در تامین ارز و ورود و خروج کالاهایشان دنبال می‌کنند باید نقش حاکمیتی دولت را بالای سرخود و بخشنامه و قوانینی که بدون نظر اعضا بخش خصوصی مصوب شده اند را نیز حس کند.
الله داد گفت: این جمله را خطاب به دولتی‌ها می‌گویم که تصدی گری اصلا کار صحیحی نیست.
خسارت ۲۰۷ میلیارد دلاری به تولید کشور محمد امیرزاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه به شرایط بغرنج پیمانکاران اشاره کرده و می‌گوید: چرا قانون رفع موانع تولید تنها مصوب شده و اجرا نمی‌شود؟
وی افزود: خبر از خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری داعش در رسانه‌ها مطرح می‌شود در صورتی تأخیر در وصول اوراق بخش نفتی ۲۰۷ میلیارد دلار ضرر به واحد‌های تولیدی و خصوصی وارد کرده است.
حمیدرضا صالحی، عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق با اشاره به تحمیل خسارت به بخش خصوصی از جانب دولت بیان کرد: چندین نیروگاه در کشور به علت دست اندازی دولت در سرمایه وزارت نیرو و نیروگاه‌های برق از کار افتاده و دچار بلاتکلیفی شده‌اند.
وی افزود: کیک اقتصاد کشور از یک سمت بالا رفته و در سمت دیگر درجا زده است، اما باید گفت: یکی از راه‌های نجات این امر، پرداخت دیون پیمانکاران ااست.   ارز 4200 تومانی به خارج از کشور می رود محمد رضا فرشچیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به معضلات ارزی این قشر در کشور تصریح کرد: تصورمان بر این بود که دلار در پایه ۶ هزار تومان با راهکار‌هایی که ما ارائه کردیم باقی خواهد ماند، اما زمانی که ارز ۴۲۰۰ مصوب شاهد عدم تاثیر نظراتمان بودیم.   وی افزود: آیا در جریان هستید که واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی بعضا به خارج از مرز‌ها قاچاق می‌شود؟ چرا دولت برای تزریق ارز به بازار ثانویه به پتروشیمی‌هایی که مواد اولیه خود را با ارز دولتی تامین می‌کنند فشار وارد نمی‌کند، اما دائم از بخش خصوصی که تمام نیاز‌های خود را از طریق بازار آزاد تامین می‌کنند درخواست ارز نیمایی می‌کنند.

سید مهدی طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز ضمن انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: باید آمار ارائه شده در بحث اشتغال خالص باشد آمار ناخالص اشتغال بیان دقیقی از مشغول به کار شدن جامعه نیست.
وی گفت: زمانی که یارانه تولید داد ه. نشد، رفع موانع تولید راه اندازی نشد ما با دست انداز‌های متعددی رو به رو شدیم. باید این را بگوییم که دولت محترم خلف وعده ممنوع شود.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان در پایان اظهارات خود ابراز کرد: نقشه آمایش کشور هم در آینده‌ای نزدیک تبدیل به کتابی در کتابخانه‌ها خواهد شد و هیچ عملیات از قبیل: آن انجام نخواهد گرفت. سرمایه اجتماعی از دست رفته است محمد پارسا عضو اتاق بازرگانی به از دست دادن سرمایه اجتماعی از جانب دولت خبر داد و گفت: ۲ سال گذشته می‌توانستید در آمد دولت را افزایش دهید، اما این کار را نکردید به شخصه می‌توانم ظرف مدت ۶ ماهه با همین میزان سرمایه حقوق اقشار کم در آمد را افزایش دهم.   پس از این ابراز نظرها نوبخت به پاسخ سوال این افراد تصریح کرد: من در حاضر رئیس سازمان برنامه بودجه هستم و دیگر مسئولیت سخنگویی دولت بر عهده ام نیست و در حیطه فعالیت خود توانایی صحبت کردن را دارم.   در واکنش به این موضوع یکی از اعضای اتاق بازرگانی گفت: آیا این صحبت به منظور فرار از پاسخگویی سوالات ما است؟ زیرا ما شما را عضوی از دولت و نماینده پاسخگو به سوالاتمان می دانیم.   رئیس سازمان برنامه بودجه نیز در پاسخ گفت: به هیچ عنوان از مسئولیت خودم فرار نمی کنم بلکه در پی رفع موانع بخش خصوصی به نمایندگی از دولت در این جلسه حضور پیدا کرده ام.
این اعضای در انتهای جلسه به نکات مهمی نظیر نرخ تحمیلی بازار آزاد به بخش خصوصی اشاره کرده و از سازمان برنامه وبودجه خواستار رسیدگی به این امر شدند.   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه اتاق بازرگانی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه، با حضور حداکثری اعضای این اتاق در محل اتاق ایران برگزار شد که در پایان سه عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه در جمع هیات رئیسه این اتاق مشترک قرار گرفتند.

بر این اساس"مهرداد سعادت دهقان" رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری ، "محمد رضا رستمی" رئیس کمیسیون صنعت ، "بهنام تاج الدینی" نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه انتخاب شدند.

دومین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور ۱۵ کاندیدا برگزار شد که مهرداد سعادت دهقان، طاهره توکل نیا، جمشید نفر، محمدرضا رستمی، محمدعلی محمد میرزائیان، مرتضی حاجی آقامیری و بهنام تاج الدینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه