Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این غذاهای مفید غنی از ویتامین ب 12 هستند و اختلالات اعصاب را درمان می کنند.

ویتامین ب 12 اساسا یک ماده مغذی برای تولید گلبول های قرمز خون و افزایش عملکرد عصبی است و کمبود آن باعث کاهش عملکرد شناختی و اختلال عملکرد اعصاب می شود. افرادی که رژیم غذایی شان شامل گوشت، شیر و دیگر فرآورده های لبنی است، میزان نیاز روزانه آنها برطرف شده نیازی به مصرف مکمل ویتامینی ندارند:

مرغ: در هر 85 گرم، 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میکروگرم ویتامین ب 12 دارد. مرغ منبع خوبی از پروتئین نیز محسوب می شود.

بوقلمون: در هر 85 گرم، 0.3 میکروگرم ویتامین ب 12 دارد. مصرف بوقلمون به دلیل وجود سلنیوم در آن، باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

ماهی تن: این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ب 12 است که باعث افزایش عملکرد مغز می شود. سعی کنید حداقل سه بار در هفته این ماهی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

میگو: 80 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین ب 12 را تامین می کند. علاوه بر این، میگو سرشار از کولین است؛ ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز و قلب. پروتئین موجود در آن به کاهش وزن موثر کمک می کند.

ماهی ساردین: سرشار از پروتئین و اسید داکوزاگزوائون برای رشد مغز جنین و افزایش قدرت شناختی بزرگسالان است. مصرف این ماهی 20 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین ب 12 را تامین می کند.

غلات و حبوبات: برخی از غلات و حبوبات با ویتامین ب 12 غنی شده اند و مصرف آنها 30 درصد از میزان نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.

شیر: یک فنجان از آن 20 درصد از نیاز شما به ویتامین ب 12 را در روز تامنی می کند. برای جلوگیری از افزایش وزن، نوع کم چرب یا بدون چربی شیر را انتخاب کنید.

ماهی سالمون: همانند ماهی قزل آلا، سالمون نیز منبع غنی از پروتئین و اسید چرب امگا ۳ است. برای به حداکثر رساندن مزایای این ماهی، متخصصان توصیه می‌کنند که آن را در فر بپزید یا گریل کنید. ماهی سالمون در هر 85 گرم، 4.8 میکروگرم ویتامین ب 12 دارد.

تخم مرغ: هر یک عدد تخم مرغ دارای 0.6 میکروگرم ویتامین ب 12 است. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین دی برای جذب و نگهداری کلسیم نیز محسوب می شود.

ماست: در هر 85 گرم، 1.1 میکروگرم ویتامین ب 12 دارد و منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و منیزیم نیز محسوب می شود. مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف منظم ماست از بروز دیابت Diabetes و فشار خون بالا پیشگیری می کند و به خاطر وجود پروبیوتیک ها در آن، به سیستم گوارشی بدن و افزایش عملکرد مغز نیز کمک می نماید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

دومین حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست های اهواز / 7 پهپاد به پرواز درآمدند + فیلم

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد +تصاویر

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

حقایق تکان دهنده از زنانی که زنده زنده سوزانده شدند + تصاویر

قتل راننده تاکسی به خاطر نقشه شومش برای یک دختر +عکس

اقدام شنیع نگهبان موزه با یک جسد مومیایی + عکس

گفت وگو با 2 شوهر سابق خاتون که پرونده سنگینی در مشهد دارد / این 2 مرد ار می شناسید + عکس

قتل آنلاین زن جوان در مقابل دخترش + عکس

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات! + عکس

مهاجرت علیرضا فغانی حقیقت دارد؟

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز سلامت دیابت Diabetes درمان ویتامین عصبی متخصصان افزایش عکس قتل فیلم ایران عراق اهواز پسر دختر علاقه ملکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود

 به گزارش تابناک، رشد و توسعه فیزیکی کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که در آن، قد بلند ترجیح داده می‌شود و به عنوان نشانه‌ای از سلامت و تندرستی در نظر گرفته می‌شود.

علاقه به داشتن قد بلند نه تنها در میان کودکان بلکه در میان والدین آنها نیز مشهود است، چرا که اغلب با مزایایی چون اعتماد به نفس بالاتر و موقعیت‌های اجتماعی بهتر همراه است. با این حال، تعیین قد نهایی یک فرد تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی قرار دارد.

به گزارش فرطب، ژنتیک به طور قطعی در تعیین قد نقش دارد، اما تغذیه صحیح نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند رشد قدی داشته باشد. تغذیه کافی و متعادل باعث تامین مواد مغذی لازم برای رشد و نمو سلول‌ها و بافت‌های بدن به خصوص استخوان‌ها می‌شود. در این میان، اهمیت مصرف پروتئین و مواد مغذی خاص نظیر کلسیم و ویتامین D که نقش اساسی در تقویت ساختار استخوانی و بهبود رشد قدی دارند، نباید نادیده گرفته شود.

از این رو، درک اهمیت تغذیه در کنار عوامل ژنتیکی و توجه به نقش آن در تحقق پتانسیل رشد قدی کودکان، می‌تواند به والدین کمک کند تا با اتخاذ رویکردهای مناسب تغذیه‌ای، زمینه ساز رشد بهینه فرزندان خود باشند.

اهمیت تغذیه در رشد قدی کودکان
رشد قدی کودکان نه تنها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد، بلکه تغذیه صحیح نیز نقش کلیدی در این فرآیند ایفا می‌کند. احمد اسماعیل زاده تاکید می‌کند که ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد استخوان‌ها و بهبود قد کودکان حیاتی هستند.

تاثیر پروتئین بر افزایش قد کودکان
پروتئین، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد مغذی برای تقویت بدن کودک و تحریک هورمون‌های رشد، معرفی شده است. این ماده مغذی برای سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و سایر اندام‌های بدن ضروری است.

نقش لبنیات در رشد قدی
لبنیات، به ویژه شیر و ماست، حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی هستند که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند. مصرف روزانه ۳-۴ وعده لبنیات به دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

اهمیت شیر و فرآورده‌های لبنی در دوران کودکی
شیر و فرآورده‌های لبنی منابع خوبی از انرژی، پروتئین‌ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و به ویژه کلسیم هستند که برای رشد و نمو کودک ضروری می‌باشند. مصرف این محصولات در دوران کودکی به تقویت استخوان‌ها و رشد اسکلتی کمک می‌کند.

تاثیر ویتامین D و کلسیم بر رشد قد
علاوه بر کلسیم، ویتامین D نیز در تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد قدی نقش دارد. ویتامین D به تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک کرده و کمبود آن می‌تواند به ضعف عضلانی و اختلال در رشد قد منجر شود.

افزایش ترشح فاکتور رشد شبه انسولین با مصرف لبنیات
محصولات لبنی نه تنها به جذب کلسیم کمک می‌کنند، بلکه ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را نیز افزایش می‌دهند که این امر به نوبه خود به رشد اسکلتی کمک می‌کند.

از این رو، توجه به تغذیه مناسب و غنی از پروتئین، کلسیم، و ویتامین D در دوران رشد کودکان، می‌تواند به دستیابی به حداکثر پتانسیل قدی آن‌ها کمک کند.

 

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید