Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها باید در اولویت کار شهرداری باشد، گفت: وسایل بازی غیراستاندارد، ابتدای دی جمع‌آوری می‌شوند. ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود رضا عراقی امروز در کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات اظهار داشت: بسیاری از وسایل بازی بوستان‌ها غیراستاندارد هستند که باید تا پایان آذر از طرف شهرداری، استاندارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از این زمان وسایل غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شود، افزود: شهرداری موظف به ایمن‌سازی و استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌هاست و با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی، انجام این کار باید در اولویت کاری شهرداری باشد.

218 وسیله بازی استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم گفت: 137 بوستان و 25 شهربازی در استان همدان وجود دارد که وسایل نصب‌شده در آن‌ها باید ایمن بوده و مشمول استاندارد اجباری است.

محمد مددی گفت: از 263 وسیله نصب‌شده در این بوستان‌ها به 218 مورد گواهی استاندارد تعلق‌گرفته و بقیه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم پلمب شده است.

وی با بیان اینکه محوطه بوستان‌ها هم به کف سازی و ایمن‌سازی نیاز دارد، افزود: اگر شهرداری برای استانداردسازی وسایل بازی اقدام کند، اداره کل استاندارد هم متعهد به پرداخت هزینه آزمون کردن این وسایل است.

مددی اعلام کرد: شهربازی‌های استان همدان به نسبت شهربازی‌های سایر استان‌ها از شاخص‌های بهتری در حوزه استاندارد وسایل بازی برخوردار است.

وی مطرح کرد: از سال 90 تاکنون 4 هزار و 590 دستگاه آسانسور دارای گواهینامه استاندارد نصب‌شده و 40 دستگاه آسانسور مراکز عمومی و پر رفت و آمد هم امسال بررسی و معایب آن‌ها به مدیران این مراکز اطلاع داده‌شده است.

شرکت‌های زیر پله‌ای با جان افراد بازی می‌کنند

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای آسانسور و پله‌برقی استان همدان هم با اشاره به مشکلات این صنف و گلایه از کم توجهی مسئولان تصریح کرد: جلسات متعددی با نظام مهندسی گذاشته‌ایم و توضیح داده‌شده که ابعاد 160 در 190 سانتی‌متر که در مبحث 15 مقررات ملی ساختمان درج‌شده، اشتباه است و برای ورود ویلچر به بالابر طور خالص 168 سانتی‌متر به جز فضای موردنیاز برای ویلچر باید در نظر گرفته شود.

سید رضا ایرانپور گفت: بارها برای اصلاح این موضوع درخواست داده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و دو سال و نیم وقت تلف‌شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های زیر پله‌ای و غیرمجاز از مشکلات این حوزه است که نصب بالابرهای آن‌ها موجب فوت 10 نفر شده و باید مانع فعالیت این شرکت‌ها شد.

ایرانپور افزود: پرداخت نکردن هزینه بسیار پایین نگهداری آسانسورها و ورود شرکت‌هایی که برای دریافت مجوز روند قانونی را طی نکرده‌اند از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود.

وی مطرح کرد: بهتر است اسامی شرکت‌های دارای پروانه و مجوز از طرف شهرداری و نظام مهندسی به مالک داده‌شده و او موظف به انتخاب از بین آن‌ها شود زیرا این شرکت‌ها باید از ابتدا بر اساس شرایط، اطلاعات لازم را به مالک داده و بالابر را بر اساس ساختمان طراحی کرده و عواقب آن را بپذیرند، اما متأسفانه زمانی ما وارد کار می‌شویم که بخشی از کار انجام‌شده و استاندارد لازم را هم ندارد.

ایرانپور اعلام کرد: در برخی مناطق بالای شهر، پله‌های برقی تبدیل به خوابگاه معتادان شده و پلیس هم نمی‌تواند کاری کند.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان

ایسنا/همدان در نخستین ساعات آغاز به‌کار ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد به‌زودی دو فروند بالگرد به استان همدان اضافه شود.

در راستای مذاکرات دوسویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات‌رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیروز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است اما برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات، افزوده شدن این دو فروند بالگرد می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان