Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:59:20 GMT

شکارچیان متخلف در خلخال دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۵۱۴۱

شکارچیان متخلف در خلخال دستگیر شدند

محمد فرهودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان در مناطق تحت مدیریت در اراضی حفاظت شده بخش شاهرود دستگیر شدند.
وی گفت: از شکارچیان دستگیر شده که اقدام به شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده کرده بودند، سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط شد که یکی از این سلاح ها فاقد مجور حمل سلاح می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: افراد دستگیر شده به همراه 8 قطعه لاشه کبک شکار شده ، 34 عدد فشنگ شکاری و نیم کیلو باروت و ساچمه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با وسعت بیش از 93 هزار هکتار از زیستگاه های انواع حیات وحش و گونه های نادر جانوری و گیاهی بوده که بدلیل وفور حیوانات شکاری همچون کبک همواره مورد تاخت و تاز غارتگران محیط زیست بویژه شکارچیان غیر بومی ساکن استان های همسایه قرار می گیرد.
طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ امسال با هدف حفظ و نگهداری بهینه این منطقه با پیش بینی اجرای طرح هایی همچون احداث و راه اندازی سه پاسگاه جدید محیط بانی ، احداث تیمارگاه حیوانات وحشی در پنج منطقه ، انبار علوفه ذخیره برای وحوش و نصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنمایی گردشگران اجرا می شود.
منطقه حفاظت شده آق داغ پیش از این در سال 1378 به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 89 به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت و با تایید تامین اعتبار برای اجرای طرح مدیریت آن تخصیص یافت.
این منطقه بهترین مکان حفاظت شده استان اردبیل است که با داشتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص ، وجود گونه های نادر گیاهی و جانوری ، واقع شدن در بین 2 رودخانه پرآب قزل اوزن و شاهرود و جاذبه های طبیعی فراوان می تواند سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را برای تماشا به سمت خود جذب کند.
در حال حاضر 240 هزار و 524 هکتار از مساحت استان اردبیل شامل چهار منطقه که 7.8 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و جزو مناطق حفاظت شده کشور است.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز جاذبه های طبیعی حفاظت محیط زیست شرایط آب و هوایی کشف و ضبط محیط زیست اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رستمیان شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاراج منابع طبیعی تبعات زیست محیطی را برای آینده به همراه دارد، ابراز داشت: در این راستا پلیس با هر گونه فعالیت غیر قانونی قطع درختان جنگلی و محصولات مرتبط برخورد خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: پلیس در انجام این مهم نقش کلیدی و محوری دارد و تمام قد برابر محیط زیست و منابع ملی حفاظت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۳ تن و ۳۶ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: این کشفیات توسط مأموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی انجام گرفته است.

رستمیان ضمن بیان اینکه ۱۱ قاچاقچی منابع طبیعی طی فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند، تصریح کرد: برخی از این متهمان از استان‌های دیگر، سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند که با تیز بینی مأموران به دام افتادند.

وی ضمن بیان اینکه هشت خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است، افزود: طرح‌های مبارزه با قاچاق منابع طبیعی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088757

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر