Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران پس از استماع گزارش حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران بیان کرد: در تیر ماه و مردادماه، ۲۳ درصد نسبت به آنچه پیش بینی می‌شد، کسری بودجه نقد و غیر نقد داشتیم. یعنی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان تا الان کمبود بودجه داریم و ما باید هر چه سریع تر با مصوبات گذشته بحث غیر نقد را فعال کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی افزود: بخشنامه آقای نجفی در سال گذشته به هیچ عنوان سبب نشد که خدشه بر مصوبه شورای شهر در خصوص دستورالعمل غیرنقد، وارد شود.

وی در توضیح بخشنامه شهردار سابق گفت: یعنی آنکه آن بخشنامه در زمان کوتاه جهت ساماندهی بحث غیرنقد بود و الزامی برای توقف کامل جریان غیرنقد نیست. شهرداری تهران از این موضوع شکایت دارند که اجازه تهاتر و اجازه دریافتی غیرنقد برایشان امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بیان کرد: با بررسی‌هایی که داشتیم بهانه تنها بخشنامه شهردار سابق بوده است و با توضیحاتی که آقای رسولی، خزانه‌دار عنوان کردند، مشخص شد این بخشنامه به هیچ عنوان به لحاظ قانونی، به عنوان نقض مصوبه شورای شهر نیست.

وی اضافه کرد: آن بخشنامه ناظر بر این بود که تنها در مدت کوتاه این اتفاق بیفتد تا ساماندهی صورت بگیرد. ما نمی‌دانیم بخشنامه جدید چه زمانی اعلام می‌شود و تا زمان اجرایی شدن، دو ماه زمان می‌برد که این زمان طلایی را از دست می‌دهیم.

فراهانی در پایان گفت:  از این رو، خواهش من این است که براساس دستورالعمل سابق که مصوبه شورا است اعلام گردد تا جریان غیرنقد به راه بیفتد تا شهر بیش از این معطل نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران مجید فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند