Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رسما برلین همه کاری را برای نجات توافق هسته‌ای با تهران انجام می‌دهد. اما حتی پرداخت‌ها به بانک‌های ایرانی هم عملی نیست. هفته گذشته هایکو ماس وزیر امور خارجه در جلسات مربوط به ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دونالد ترامپ را به مبارزه طلبیده بود: "استراتژی که صرفا بر اساس فشار حداکثری پایه گذاری شود، کار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" سیاست رئیس جمهور آمریکا "منتهی به بن بست" می‌شود و "منطقه را به خطر می‌اندازد".

ماس: "برای زنده نگه داشتن این توافق، به راه حل‌های مشخص نیازمندیم، به طوری که کانال‌های پرداخت باز و تجارت با ایران ممکن باقی بماند. با همکاران اروپایی مان، ما به شدت در این زمینه کار می‌کنیم. ".

اما آنچه ماس آن را پنهان کرده، این است که پرداخت‌های بانکی، از جمله در آلمان، مدتهاست که از تحریم‌های جدید ایالات متحده امریکا با مشکل مواجه شده اند. "۸۰ تا ۸۵ درصد از همه پرداخت به موسسات آلمانی بازگشت داده شده اند. "
"بانک‌های آلمانی یا با سهام ایرانی با این مشکل روبرو هستند که دیگر بانک‌های آلمانی انتقال پولی آن‌ها را در درون آلمان نیز قبول نکنند. "

سفیر ایالات متحده در برلین، ریچارد گرنل، از خودداری بانک‌ها قدردانی کرد: "شرکت‌های آلمانی بیشتر و بیشتر از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی می‌کنند. این تصمیم درست است. "
بعضی از شرکت‌های ​​متوسط ​​آلمانی اکنون حتی تهدید به ورشکستگی می‌شوند، زیرا انتقال پول‌ها مسدود شده است. مشتریان آن‌ها در ایران پول را پرداخت کرده اند، اما پول شرکت‌ها به موسسات بانکی آلمان منتقل نمی‌شود.

اختلاف در مورد بازگشت پرداختی ها. گوتلیب رئیس بانک ملی ایران در هامبورگ عدم انتقال پول صادرکنندگان ایرانی از حساب‌های بانکی خود به بانک‌های آلمانی را غیر قانونی دانست. این امتناع از انتقال، نقض قوانین بانک مرکزی فدرال و قوانین اروپایی است که باید پرداخت‌های خود را تضمین کند.
بر اساس گفته کارشناسان در حال حاضر تنها بین ۴۰ تا ۵۰ بانک از ۹۰۰ بانک آلمانی و اتریشی معاملات ایران را انجام می‌دهند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 موانع بانکی تجارت با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۱ درصد به ۲۳.۵ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس