Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@10:12:33 GMT

68 هزارIP قربانی یک باج‌افزار شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۸۷۱۵

به گزارش ایسنا، پژوهشگران SecurityScorecard اعلام کردند که مهاجمان در حال استفاده از روش جست‌وجوی فراگیر (brute-force) هستند تا به برنامه‌های دسترسی از راه دور سمتِ سرور سازمان‌ها نفوذ کنند و باج‌افزار GandCrab را به رایانه‌های سازمان‌ها منتقل کنند.

مهاجمان از باتی با قابلیت‌های کرم استفاده می‌کنند که می‌تواند خود را با کپی کردن در USBها و سایر دستگاه‌هایِ حافظه‌ی قابل حمل گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدافزار برای یافتن سرویس Remote Desktop Protocol و سرورهای  Virtual Network Computing اینترنت را اسکن می‌کند و سپس با استفاده از روش جست‌وجوی فراگیر و امتحان کردن گذرواژه‌هایی که بصورت گسترده استفاده می‌شوند مانند ( Password، test، testing، server، admin، ۱۲۳۱۲۳، ۱۲۳۴۵۶ و ...) به دستگاه‌ها نفوذ می‌کند.

بدافزار بصورت تصادفی آدرس IP هدف را تولید و تلاش می‌کند تا از طریق پورت ۵۹۰۰ وارد آن شود. درصورت نفوذ موفق، باج‌افزار را نصب می‌کند که منجر به رمزشدن فایل‌های قربانی و درخواست باج می‌شود. هم‌چنین مهاجمان می‌توانند از آن برای DDoS، Brute-force و سایر فعالیت‌های مخرب نیز استفاده کنند.

کارشناسان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توصیه کرده‌اند که برای سرورهای  RDP و VNC از گذرواژه‌های قوی استفاده شود و هم‌چنین USBها و دستگاه‌های حافظه‌ی قابل حمل، قبل از استفاده توسط ضدویروس اسکن شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 حجت‌الاسلام هاشمی، سرپرست سابق اداره اوقاف غرب تهران در برنامه ای کاش گفت: «شخصی به ما گفت دین عوض شده یا شما عوض شده‌اید؟ در جایی امام جماعت بودم. چون به بعضی مسئولین توهین می‌کردم، گفتند دیگر نیا. نمازگزارها اعتراض کردند و گفتند فلانی باید برگردد. بعد گفتند بیا. نفوذ و جریان نفاق را باید جدی بگیریم. با کراوات که نفوذ نمی‌کنند. خاوری روی پیشانی‌اش جای داغ مُهر داشت.» اظهارات این روحانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • کفش طلای اختصاصی برای قوی سپید!
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!