Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به تردد 15000 مسافر از بندرلنگه در مسیرهای بین المللی از رشد 9 درصدی در شش ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛قاسم عسگری نسب، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه  در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد شش ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال 97 اظهار کرد: در شش ماه اخیر چهار میلیون و 923 هزار و 307 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که از این عدد یک میلیون و 808 تن مربوز به کالای غیرنفتی بوده که رشد 11 درصدی رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، سه میلیون و 922 هزار و 499 تن مربوط به فرآورده های نفتی است،گفت:میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان 517 هزار و 123 تن است که عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده که افزایش 27 درصدی به دنبال داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم 146 هزار و 309 تن رسید که رشد 18 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

عسکری نسب اضافه کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، بیش از 37 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که در مقایسه با سال گذشته، 60 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد:در سال جاری حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به 138 هزار و 549 تن رسید که نشانگر رشد 52 درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی 68 هزار و 28 دستگاه خودروی ترانزیتی طی شش ماه گذشته، از رشد 28 درصدی این بخش از فعالیت های بندری در سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به رشد 19 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه گفت: در سال جاری  دو هزار و 137 TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و 914 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 338 فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و 576 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

عسکری نسب با اشاره به افزایش 17 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر ماه جاری، بیش از 295 هزار و 36 هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از 15 هزار نفر مسافر، رشد 9 درصدی را در کارنامه عملیاتی شش ماهه خود ثبت کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد