Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@23:04:56 GMT

حباب نرخ ارزو طلا تخلیه خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۹۶۳۷

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت واقعی دلار در تاریخ ۱۱ شهریور سال گذشته قبل از دستکاری در نظام پولی معادل ۵۰۰۰  تومان بود که دولت با پرداخت ۱۵۰۰ تومان سوبسید قیمت آن را حدود ۳۵۰۰ تومان نگه داشته بود که آن دستکاری باعث شد در تاریخ ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۷ دلار به مرز قیمت واقعی یعنی  ۶۵۰۰ تومان نزدیک شود، در این موقع دولت اگر خوش‌بین باشیم باید بگویم ناشیانه تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت نرخ دلار را در مرز ۴۲۰۰ تومان تک نرخی و خرید و فروش آن را غیر قانونی اعلام کرد و بنا شد که ۲۳۰۰ تومان باقیمانده را سوبسید بدهد که البته همان زمان مشخص بود تاثیر دستکاری شهریور ۹۶ این امکان را از دولت گرفته لذا تک نرخی ارز ممکن نیست، همچنین دستکاری‌های شهریور ۹۶ و فرودین ماه ۹۷ در نظام پولی همراه با تهدیدات ترامپ باعث شد، نرخ دلار از کنترل خارج و این روزها به مرز ۱۹ هزار تومان نزدیک شود، این در حالی است که اقتصاد امروز ایران ظرفیت دلار از بیش از حدود ۷۵۰۰ تومان را ندارد، مگر اینکه حقوق کارگر، کارمند و خدمات به ۲ یا ۳ برابر افزایش یابد که این مساله نیز غیر ممکن است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تصریح کرد: اقتصاد و فضای کسب و کار این توان را ندارد و اگر این چنین شود چرخ اشتباهی است که خسارت نهایی متوجه اقشار کم در آمد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که حباب نرخ ارز و طلا تخلیه خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 748281

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • قیمت طلا افزایش یافت