Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:32:10 GMT

فرا صندوق سرمایه گذاری فعالیت های علمی تاسیس شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۹۶۶۳

فرا صندوق سرمایه گذاری فعالیت های علمی تاسیس شد

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی نخستین فرا صندوق سرمایه‌گذاری FOF با بودجه 10 هزار میلیارد ریالی با همکاری این دانشگاه ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد برکت برای کمک به فعالیت های علمی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بیژن رنجبر با بیان اینکه در سال گذشته میلادی در جهان حدود 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای استارت آپ ها انجام شده است، اظهار داشت: اساسی ترین رکن در حمایت از شرکت های نوپا و استارت آپ ها، سرمایه گذاری و حمایت از آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: انگیزه و تمایل برای فعالیت های پژوهشی و فناوری و اشتغال زایی و حرکت به سمت توسعه استارت آپ ها در کشور به دلیل دسترسی بالا بافت جمعیت جوان به فضای مجازی و اینترنت، افزایش یافته و این شرکت ها نیاز به حمایت مالی دارند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر حمایت مالی درستی از استارت آپ ها صورت گیرد، تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد شد، تصریح کرد: راه اندازی این فراصندوق می تواند کمک شایانی به شرکت های نوپا باشد.
رنجبر با تأکید بر اینکه در دانشگاه آزاد بنابر تقویت صندوق های سرمایه گذاری جسورانه است، گفت: در این زمینه جرقه اولیه ایجاد فراصندوق در بنیاد برکت اتفاق افتاد و مقرر شد فرا صندوقی راه اندازی شود که در صندوق های سرمایه گذاری جسورانه، سرمایه گذاری انجام دهد.
وی با بیان اینکه راه اندازی این صندوق در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد، خاطرنشان کرد: مراحل اولیه تاسیس آن انجام و مقرر شده این فراصندوق با بودجه 10 هزار میلیارد ریال در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شود.
رنجبر در ادامه تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد تا با راه اندازی این صندوق به تمام شرکت های علم و فناوری در کشور به ویژه شرکت های نوپا در دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.
وی در پایان گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی توانسته گام بلندی در حمایت از شرکت های دانش بنیان بردارد.

** مبالغ ۲۵ وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مبالغ مصوب ماهانه ۲۵ وام دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۷ اعلام کرد.
انواع وام هایی که در سال تحصیلی جدید ارائه می شود شامل وام تحصیلی، تحصیلی ممتاز و نمونه، مسکن، ضروری، ضروری(خرید کتاب تخصصی)، ضروری ممتاز نمونه، ضروری مبتکر، ضروری قهرمان ورزشی، ضروری روشندل، حوادث غیرمترقبه، ودیعه مسکن- ودیعه مسکن دانشجویان متاهل غیرایرانی، ودیعه مسکن مجردی، تغذیه، تحصیلی دانش هسته ای، ضروری دانش هسته ای، مسکن دانش هسته ای، زیارت عتبات عالیات کشور عراق، ازدواج، شهریه دانشگاه های دولتی و پیام نور، شهریه غیرانتفاعی، شهریه دانشگاه آزاد، شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی، و ویژه دکتری می شود.

**گفتمان علوم انسانی فضای کلی دانشگاه شهیدبهشتی را در بر می گیرد
دانشگاه شهید بهشتی در راستای بازآفرینی و احیای گفتمان علوم انسانی و توسعه آموزش خلاق و پژوهش محور با راه اندازی «مدرسه پویش» درصدد فراگیر کردن گفتمان علوم انسانی در فضای کلی دانشگاه است.
این مدرسه در پی طراحی و ارائه دوره‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی و ویژه‌ای است که در کنار دروس مصوب دانشگاه به نیازهای گفتمانی جامعه معاصر ما و دانشجویان و علاقه ‫مندان حوزه‌های علوم انسانی پاسخ دهد.
این مدرسه با هدف‫گذاری بر روی حوزه‌هایی از علوم انسانی که در دروس مصوب مورد توجه کافی قرار نگرفته‌اند. درصدد فراگیر کردن گفتمان علوم انسانی در فضای کلی دانشگاه و ایجاد رابطه مؤثرتری میان دانشگاه و بیرون از آن است. ‌

** امروز آخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی
فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در دو مرحله شهریور ماه و بهمن برگزار می‌شود که در فراخوان بهمن ماه ۹۶ حدود ۸۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شدند.
فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریور ماه ۹۷ نیز از روز ۲۱ شهریور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ساعت ۲۴ امروز سه شنبه دهم مهر ماه به اتمام می رسد. سایر متقاضیان نیز فرصت دارند در این زمان اطلاعات خود را ویرایش کنند.
فرایند رسیدگی دانشگاه ها به درخواست متقاضیان جذب هیات علمی نیز از فردا چهارشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۷ آغاز می شود. براساس جدول زمانی منتشر شده، فرایند تایید نهایی مرکز جذب از ۸ دی ۹۷ آغاز و تا ۲۳ بهمن ۹۷ ادامه خواهد داشت.
همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی حضور داشته باشند. در هر فراخوان شهریور ماه امسال نیز ۸۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.
9187**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در حال تدوین است.

صمد نژادابراهیمی ۸ اردیبهشت در نشست موزه‌های دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی به هم‌اندیشی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و کمیته ملی موزه‌ها تاکید کرد و گفت: هماهنگی کامل این سه رکن جهت ارتقای جایگاه، کیفیت و انسجام حرفه‌ای، فنی و تخصصی بسیار مهم است.

وی با اشاره به بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، افزود: انتظار می‌رود نظرات تکمیلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام تا آئین نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور بر اساس اسناد بالادستی و طبق مقررات موزه‌ای کشور و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی شود.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاسیس موزه تاریخ علوم این دانشگاه در سال‌های اخیر، گفت: این موزه با ابتکار و خلاقیت خود توانسته است در دوره‌های مختلف در ردیف موزه‌های برتر کشور قرار گرفته و جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران را نیز از آن خود کند.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها برای اولین بار در کشور در دانشگاه محقق اردبیلی از اقدامات خوب این موزه است، ادامه داد: نگاه علمی به موزه و موزه‌داری و توجه به این امور و نشان‌دادن سیر تحول علوم به دانش‌آموزان و دانشجویان در موزه‌های علمی و دانشگاهی بسیار مهم است.

میرسید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) گفت: با توجه به شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۴ مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه‌ها و نقش ویژه‌ای که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و موزه‌های آنها در تحقق این امر دارند، باید برنامه‌ها و اهداف ویژه‌ای در همه موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پیش بینی و اجرا شود و نقش آموزشی و پژوهشی آنها پررنگ نشان داده شود.

وی افزود: لازم است شرایط و وضع موجود موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بررسی شده و برای رفع و کاهش مسائل و چالش‌های موجود با هماهنگی کامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تلاش شود.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به بیانیه پایانی اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در این دانشگاه، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بطور مشترک خواستار توجه ویژه در امر آموزش، ترویج و پژوهش در موزه‌ها و حفظ  میراث فرهنگی، علمی و طبیعی به عنوان بقای هویت ایرانی اسلامی و حرکت در مسیر تمدن‌سازی و مرجعیت علمی با تمام قوا، ارکان و شئونات کشور و جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به اهتمام معاونت پژوهشی و بالاخص دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی موزه‌های دانشگاهی و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه مربوطه، افزود: تدوین این آئین‌نامه امری لازم و ضروری جهت حفظ هویت علمی و پژوهشی کشور و ترویج آن می‌باشد.

رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انتظار می‌رود به جهت معرفی کلیه موزه‌ها اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح کشور، تمامی موزه‌های کشور در آئین موزه برتر کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) شرکت نموده و تجربیات ارزنده خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی دایر و این کنفرانس با حمایت وزارت علوم، تحقیقاتی و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران) و کمیسیون ملی یونسکو تداوم یافته و بطور سالانه و یا دوسالانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شعار جهانی موزه‌ها در سالجاری مبنی بر آموزش و پژوهش در موزه، کلیه موزه‌های کشور بخصوص موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و علوم و فناوری با اجرای برنامه‌های متنوع برای تحقق این شعار اهتمام ورزند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها