Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزي صدا و سيما ميزبان امير خجسته و عزت الله يوسفيان ملا، دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بود تا ضمن بازديد از شبکه هاي برون مرزي و ديدار و گفت وگو با معاونت برون مرزي، از نزديک، بيشتر با روند توليد برنامه در اين معاونت آشنا شوند.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، امير خجسته، عضو هيئت رئيسه کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي به همراه عزت الله يوسفيان ملا، عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از شبکه ها و استوديوهاي پرس تي وي، آي فيلم و هيسپان تي وي بازديد به عمل آوردند و در جلسه اي با حضور پيمان جبلي، معاونت برون مرزي، مهدي مجتهد، قائم مقام برون مرزي و مدير شبکه هاي آي فيلم و برخي از مديران اين معاونت، از روند توليد برنامه و مشکلات شبکه هاي برون مرزي آگاهي پيدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيمان جبلي، معاون برون مرزي صدا و سيما ضمن خوش آمدگويي به نمايندگان مجلس، از حرف و رسالت متفاوت شبکه هاي برون مرزي نسبت به ساير رقباي خود گفت: وقتي ما به رقبا و دشمنانمان نگاه مي کنيم مي بينيم همه شبيه هم حرف مي زنند و سخنان جريان سلطه را بازگو مي کنند. اينجا کسي برنده است که حرف متفاوتي بزند و حرفي که منطبق با منطق، عقل و فطرت مخاطبين باشد. به نظر مي رسد ما اين مزيت نسبي را داريم و البته اين کافي نيست و بايد براي تقويت پياممان چه در بعد توليد پيام و چه در بعد فرستادن و انعکاس پيام و رساندن آن به مخاطب، حداکثر تلاشمان را بکنيم.
مدير شبکه پرس تي وي در ادامه از محدوديت ها و فشارهاي اعمال شده به شبکه هاي برون مرزي گفت و راه حل را در استفاده از ظرفيت بالاي شبکه هاي اجتماعي عنوان کرد: ما از فتنه 88 به اين طرف با سياست هاي محدود کننده اي که به شبکه هاي برون مرزي اعمال شد، مواجهه شديم. در داخل کشور ما خوشبختانه با ارسال زميني امکان پخش تا 90 درصد را داريم. يعني اگر روزي تمام ماهواره ها را هم به روي جمهوري اسلامي ببندند، خوشبختانه رسانه ملي اين تدبير را کرده که از طريق پخش زميني بتواند حداقل 90 درصد مساحت کشور را پوشش دهد، اما خارج از کشور مساله کاملا متفاوت است.  راه هاي دسترسي ما به مخاطبمان يا از طريق ماهواره هاست و يا از طريق اينترنت و فضاي مجازي. در فتنه 88 اين ها شروع کردند به بستن راه هاي ارتباطي ما از طريق ماهواره و براي پخش شبکه هاي العالم و پرس تي وي و ماهواره هاي اصلي آن ها مشکل ايجاد کردند و ما را محدود کردند. در آن دوره خوشبختانه با مديريت درست و توليد برنامه از طريق شبکه هاي اجتماعي مثل يوتيوب و فيسبوک و ...کار ما ادامه پيدا کرد. در آن سال ها در ايران و منطقه تازه ورود به شبکه هاي اجتماعي شروع شده بود.
جبلي از ورود به تحريم هاي جديد گفت: اين بار با شروع تحريم هاي جديد، رقبا از نقطه ضعف قديم خود يعني شبکه هاي مجازي شروع کردند. دراين يکي دو ماه گذشته بسياري از شبکه هاي اجتماعي ما مسدود شد. به عنوان مثال يوتيوب شبکه هيسپان تي وي به زبان اسپانيايي با بيش از 600 هزار مخاطب دائمي را مسدود کردند. بعضي از برنامه هاي پرس تي وي را به همين نحو و ... . ما تمام سعي و تلاش خود را به اين سمت برده ايم که از ظرفيت بالاي شبکه هاي اجتماعي به بهترين نحو استفاده کنيم. نه فقط به خاطر مشکلاتي که براي ماهواره هاي ما بوجود آورده اند بلکه بيشتر به خاطر اينکه ذائقه رسانه اي مخاطب بويژه در کشورهاي غربي ديگر استفاده از تلويزيون نيست و خيلي کم شده و عمدتا به سمت استفاده از شبکه هاي اجتماعي به خصوص فيسبوک و يوتيوب مايل است. ما براي اين تغيير ماموريت حتما بايد خودمان را تجهيز کنيم هم به لحاظ نيروي انساني،  پشتيباني هاي سياسي و هم به لحاظ قوانين پيچيده اي که مديريت هاي اين شبکه هاي اجتماعي وضع مي کنند و اميدواريم که در اين مسير از کمک دستگاه هاي مرتبط به ويژه مجلس محترم برخوردار باشيم .
امير خجسته، عضو هيئت رئيسه کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: توفيقي بود که ما امروز در خدمت دوستانمان در برون مرزي باشيم و از نزديک شاهد فعاليت هاي شما عزيزان باشيم. اين ديد و بازديدها براي کساني که تصميم گيرنده هستند کمک مي کند تا هنگام تصميم گيري ها از قبل مشکلات و موانع را به خوبي لمس کرده و ديده باشند. با اين بازديدها ميزان اثرگذاري کار شما عزيزان بهتر و با نگاه متفاوت تري بيان و درک مي شود. خدا را شکر که در اين مجموعه غالبا افراد نخبه، خلاق و توانمندي  گرد هم آمده اند و مشغول به فعاليت اند و اينکه توانسته اند به روز با رسانه هاي ديگر در رقابت باشند و اين خود نکته قابل اهميتي است که با مديريت کارآمد توانسته ايد با قدرت جلو برويد.
وي به اتفاقات اهواز اشاره کرد و اظهار کرد: نقش آفريني شبکه هاي برون مرزي در حوادث و اتفاقات خاورميانه، در سوريه، عراق و يمن به خوبي قابل مشاهده است و اين مديريت به موقع شما در انعکاس اخبار به ويژه در حادثه ترورريستي اهواز و اينکه شما از ابتدا مديريت انعکاس اخبار آن را برعهده داشتيد و نگذاشتيد رسانه هاي بيگانه از آن سوءاستفاده کنند، جاي تبريک دارد که ان شاالله در اين مسير با موفقيت بيشتر گام برداريد.
عزت الله يوسفيان ملا، عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم که در اين جلسه حضور داشت اظهار کرد: خدا را شاکريم که دنيا شما عزيزاني را که بدون ادعا، بدون هياهو و حاشيه در سطح کشور و خارج از آن فعاليت مي کنيد شناخته است.  اين واقعا مايه افتخار است . کما اينکه همين نکته که براي حادثه اهواز شما بتوانيد تمام رسانه هاي دنيا را طوري درون يک ظرف محصور کنيد که قدرت کافي براي شيطنت هاي خود نداشته باشند، بسيار ارزشمند است. من در گذشته ارتباط نزديکي با دوستان صدا و سيما داشتم ولي امروز در اين بازديد از نزديک با دنياي متفاوت تري آشنا شدم که اين همه تلاش شبانه روزي واقعا جاي تقدير دارد.
مهدي مجتهد؛ قائم مقام معاونت برون مرزي و مدير شبکه هاي آي فيلم نيز ضمن خوش آمدگويي به دوستان نماينده از ظرفيت بالا و جاي کار بسيار شبکه هاي برون مرزي در خارج از مرزها گفت: شبکه هاي برون مرزي در داخل کشور خيلي شناخته شده نيستند. خاطرم هست که در مقطعي يکي از مقامات دولت بحرين گفته بود جمهوري اسلامي با فيلم و سريال ها و ارائه فرهنگ خود به راحتي وارد خانه هاي مردم شده است و اين خيلي خطرناک تر از کارهاي ديگر جمهوري اسلامي است. به واسطه حضور در برون مرزي با افراد فراواني در بيرون مرزها در ارتباط بوده ايم که خيلي از مخاطبان ما در مناطق تحت پوشش شبکه سحر به ما مي گفتند تنها شبکه اي که با خيال راحت در خانه مان مي بينيم شبکه سحر است و چقدر اظهار علاقه مي کردند نسبت به سريال ها و فرهنگ ما ايراني ها و همه اين ها اين نکته را نشان مي دهد که در بيرون از مرزها چقدر جاي کار فراوان رسانه اي وجود دارد. همه اين موارد نتيجه تلاش هاي شبانه روزي همکاران ما در معاونت برون مرزي صداوسيما است و درشرايطي که ما از نظر اقتصادي با توجه به تحريم هاي پيش آمده در شرايط مطلوبي به سر نمي بريم،نياز به حمايت ها و پشتيباني هاي بيشتري به خصوص از عزيزان مجلس داريم.
در ادامه اين جلسه ساير مديران مجموعه سعادت آباد، نظرات، پيشنهادات و مشکلات مجموعه را بازگو کردند و نمايندگان مجلس نيز اظهار کردند که با تداوم اين بازديد ها سعي در برطرف کردن موانع و مشکلات موجود باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نگاه ويژه مجلس معاونت برون مرزي صداوسيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس