Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سنندج گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 591 میت در آرامستان بهشت محمدی سنندج خاکسپاری شده که از این تعداد 370 نفر مرد و 221 نفر زن بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ ! ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﯽ ﭼﻪ ﺑﮕﻮﯾﯽ، ﭼﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻫﯽ ﻭ ﯾﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﮕﻮﯾﯽ, ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ! ﮔﺎﻫﯽ ﻧﮕﻔﺘﻦ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦِ ﺳﺨﻨﺎﻥِ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺳﺒﮏ ﻣﯿﮑﻨد اما وقتش که برسد چه بخواهی که بگویی چه نخواهی باید برای همیشه سکوت کنی، سکوتی که دیگر از اعماق وجود انسان نایی برنمی خیزد که بگویی ، آری سخن از وادی خاموشان است که زود یا دیر، پیر یا جوان ، کودک و بزرگ را به هنگام و غیر هنگام به کام خود می کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


قبرستان را شهر خاموشان می‌نامند، اما ساکنان همین شهر مانند شهر جانداران برای خود سری دارند و سامانی، این مکان تنها جایی است که هیچ کس را یارای فرار از آن نیست و تنها مکانی که فقیر و ثروتمند و پیر و جوان نمی شناسد و کسی پیدا نمی شود که گذرش به این مکان نیفتاده باشد و یا اینکه نیفتد.

 


 بسیارند افرادی که دلشان نمی خواهد هیچگاه مسیرشان به سمت قبرستان ها کشیده شود جایی که بسیاری از عزیزانمان فارغ از مشکلات دنیای امروز با خیالی آسوده و برای همیشه در آنجام آرمیده اند.

 

خاکسپاری 591 میت در آرامستان بهشت محمدی سنندج طی شش ماهه نخست سالجاری

 

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری سنندج اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 591 میت در آرامستان بهشت محمدی خاکسپاری شدند.


توفیق سرفراز بیان کرد: در نیمه نخست امسال و از 591 متوفی  370 نفر مرد و 221 نفر زن بوده است.

 

 


وی اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال 272  میت در بهشت محمدی دفن شد  که  ازاین تعداد 172 نفر مرد و 100 نفر زن  بودند.

 


سرفراز افزود: بیشترین آمار فوت شدگان مربوط به  تیر ماه با 109 نفر و کمترین  فوت شده هم مربوط به خرداد ماه با 88 میت بوده است.

 


وی در ادامه عنوان کرد: در شش ماهه نخست  امسال 2400 سنگ لحد و 660 سنگ مزار نیز تولید شده است.

 

 


رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری سنندج بیان کرد: احداث میدان ورودی آرامستان و نصب المان و آبنما و همچنین تامین روشنایی داخل محوطه در قطعات بهشت محمدی از دیگر اقدامات سازمان آرامستانها در شش ماهه نخست سالجاری برشمرد.

 

سخنی اندرز گونه

 

می گویند روزی بهلول در قبرستان بغداد کله های مرده ها را تکان می داد ، گاهی پر از خاک می کرد و سپس خالی می نمود شخصی از او پرسید: بهلول ! با این " سر های مردگان " چه می کنی؟


گفت: می خواهم ثروتمندان را از فقیران وحاکمان را از زیر دستان جدا کنم، لکن می بینم همه یکسان هستند پس یادمان نرود در این دنیا ما همانند بازیگرانی هستیم که چند صباحی را باید در صحنه نقش بازی کنیم پس تا می توانیم زیباترین نقش را ایفا کنیم تا یادی که از ما در خاطرها به یادگار باقی بماند و ماندگارترین باشیم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهشت اردیبهشت اصفهان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه