Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ کیوان ظهیری با توجه به حضور شهروندان در مراکز خرید دلار و ارز و ازدحام بیش از حد مردم در میدان فردوسی و منوچهری و خیابان فردوسی نسبت به حضور جیب‌برها در این منطقه هشدار داد و گفت: ازدحام در یک منطقه انگیزه‌ای برای حضور جیب‌برها در آن منطقه است.

وی ادامه داد: شهروندان با توجه به اینکه در این مناطق فعالیت مالی انجام می‌دهند مراقب ارز، پول نقد و کارت‌ ملی و محتویات جیب البسه و کیف‌های دستی خود باشند تا جیب‌برها و کیف‌قاپ‌ها از فرصت سوءاستفاده نکنند و مال آنها را نزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص تکنیک جیب‌برها گفت: یکی از تکنیک‌های متداول جیب‌بری تکنیک هواس‌پرانی است یعنی دو جیب‌بر وقتی متوجه می‌شوند پول نقد همراه قربانی است فرد را تعقیب کرده و در یک موقعیت مناسب یکی از جیب‌برها با پرسش از قربانی او را سرگرم کرده و فرد دیگر اقدام به سرقت محتویات جیب یا کیف قربانی می‌کند.

سرهنگ ظهیری خاطرنشان کرد: همچنین اگر افراد برای حضور در این منطقه از وسایل خودروی عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند مراقب بوده تا دچار زیان مالی نشوند. همچنین باتوجه به اینکه در موقع خرید و فروش از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند مراقب باشند در هنگام استفاده از رمز کارت، کسی آن را متوجه نشود چراکه ممکن است جیب‌برها در کمین بوده و با استفاده از موقعیت مناسب اقدام به سرقت کارت عابر بانک کنند.

وی تاکید کرد: از اعتماد به افرادی که به صورت خیابانی با دستگاه‌های کارت خوان اقدام به انجام تراکنش می‌کنند بپرهیزید چراکه ممکن است این افراد نیز با سارقان همدست بوده و مشکلاتی را ایجاد کنند شهروندان حتما برای خرید و فروش به مراکز معتبر مراجعه کرده و از معامله با افرادی که در خیابان اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند جدا خودداری کنید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری  و اطلاعیه‌های تاریخ‌ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به  مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ دهم اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری  نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد