Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومی - ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه کارگروه های زیستی در حوزه پدافند غیرعامل از مهمترین کارگروه هاست، گفت: کارگروه بخش کشاورزی برای جلوگیری از گسترش آفت ها، بیماری ها و حوادث بیوتروریستی فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در جلسه کارگروه بخش پدافند غیرعامل استان افزود: این کارگروه با توجه به گستردگی بخش کشاورزی در حفظ سلامت و تثبیت وضعیت تولید پایدار محصولات نقش انکارناپذیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تمامی فعالیت های جهاد کشاورزی در طول سال اعم از شناسایی آفت ها و بیماری های مشترک بین انسان و دام، پایش مزارع، درمان و آموزش و همچنین فعالیت های ترویجی به صورت مستمر انجام می شود.
کریم زاده با اشاره به بازدیدهای فنی از اماکن و تاسیسات زیربنایی کشاورزی و بررسی میدانی وضعیت و عملکرد قرنطینه های گیاهی و دامی، گفت: رصد و پایش تهدیدهای زیستی پدافند غیرعامل و اقدامات پدافندی جهاد کشاورزی در خصوص کنترل آفت ها و بیماری های گیاهی و دامی در بخش های مختلف پیگیری می شود.
وی ادامه داد: این رصدها در 'انسکتاریوم' گیاهی، آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی، بانک ژن گیاهی، مراکز سیلوی گندم و کارخانجات آرد، کشتارگاه های دامی و طیور استان، کارخانجات قند و واحدهای تولید و عرضه کودهای شیمیایی و سموم آفت های نباتی و دامی به طور مرتب در طول یک سال اخیر انجام شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تمدید مانده بدهی تا آخر آذرماه و بخشش جرائم تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده استان، افزود: بر اساس بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه و مصوب هیات دولت مقرر شده است تا بدهی سررسیده کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه در سال زراعی 97-96 به مدت سه سال امهال و سود و جرایم ناشی از آن به حساب دولت وارد شود.
وی اضافه کرد: از مدیران عامل بانک های استان تقاضا می شود تا با توجه به محدودیت زمانی با بکارگیری تدابیری در امر رسیدگی به تعیین تکلیف بدهی های معوق بانکی کشاورزان تسریع شود.
رییس گروه طرح و اجرای پدافند غیرعامل آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با تهدیدهای زیست محیطی زیادی مواجه است.
عبداله آقایی افزود: قرارگاه پدافند زیستی در تلاش است که با رصد تهدیدهای زیست محیطی و پایش آنها نسبت به مقابله برخیزد.
وی اضافه کرد: زیر بخش های نباتات، دام و طیور از جمله مقاصد اصلی حملات بیولوژیکی و بیوتروریستم است و این موارد به طور مستقیم با سلامتی افراد در جامعه در ارتباط است.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک مراکز آسیب پذیر اعم از کشتارگاه ها، سیلوها، کارخانجات آرد و شیر پاستوریزه و کارگاه های تولیدی موادغذایی به منظور رصد و نظارت بیشتر به دوربین های مداربسته مجهز می شود.
آقایی افزود: مرکز انسکتاریوم گیاهی استان نیز در جهت توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفت های زراعی و باغی در استان تجهیز و نوسازی می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 6.2 میلیون تن تولیدات کشاورزی است و بخشی از این میزان در استان مصرف شده و بخشی به سایر استان ها و کشورهای ارسال می شود.
3072/7125

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي پدافند غير عامل اذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند