Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- امام جمعه مشهد گفت: امروز موقعيت شناسي اهميت ويژه دارد و در طول تاريخ نيز عامل همه موفقيت ‌ها و پيشرفت ‌ها موقعيت شناسي بوده است.

آيت ‌الله سيد احمد علم‌ الهدي سه شنبه شب در ديدار با دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد افزود: حضرت امام علي (ع) در بين تمام علوم و دانستني ‌ها سه علم مبدا شناسي، معاد شناسي و موقعيت شناسي را ضروري دانسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اگر اين سه علم براي انسان حاصل شد، تسليم حوادث نمي‌ شود و در هر موقعيتي با اراده و با توجه به يک هدف و مقصد، تصميم مي‌ گيرد.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: انسان زماني متوجه فرصتهاي زندگي مي ‌شود که موقعيت ‌شناس باشد و دانشجويان بايد در دوران تحصيل خود به فرصتها توجه کرده و موقعيت‌ شناس باشند چرا که اگر در عرصه زندگي اجتماعي موقعيت ‌شناس باشيم در وضعيتهاي گوناگون و فراز و نشيبهاي سياسي و اجتماعي و بين ‌المللي، سقوط نخواهيم کرد.
وي افزود: عده اي در دانشگاهها يا حوزه هاي علميه فقط درس مي‌ خوانند و نگاه سکولار دارند و دين را محدود به امور عبادي مي‌ دانند در حالي که دانشمند چه فقيه باشد چه دانشگاهي اگر در جامعه ‌اي باشد که خودش تصميم ‌گيرنده نيست، سعادتمند و موفق نخواهد بود.
وي اظهار داشت: ما درصدد ايجاد يک جامعه مستقل مبتني بر مباني معرفت ‌شناسي نسبت به شناخت مبدا، معاد و موقعيت امروز خود هستيم و دنياي جهانخوار اين را نمي‌ خواهد و جهانخواران مي خواهند تمام منابع ما را براي خود استخدام کنند در حالي که درآمد، استعداد و منابع ما متعلق به خودمان است.
آيت الله علم الهدي گفت: استکبار جهاني غده سرطاني رژيم صهيونيستي را در منطقه قرار داده است تا آن را توسعه دهد و کشورهاي اسلامي را تحت سلطه بگيرد و منابع بسيار آنها را به استخدام خود درآورد.
وي افزود: برخي مي گويند چه اشکالي دارد که اسرائيل را به عنوان کشور چند ميليوني به رسميت بشناسيم تا مشکل حل شود در حالي که اين کار به رسميت شناختن نيست بلکه به معناي تسليم شدن در برابر چنگ اندازي استکبار بر کل منطقه، جهان اسلام و انديشه ‌ها و ارزشهاي اسلامي در کره زمين است.
امام جمعه مشهد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دانشجويان را افسران جنگ نرم ناميدند نه سربازان، زيرا افسر فکر مي‌ کند و فقط فرمانبر نيست به عبارتي متخصص جنگ است لذا دانشجويان بايد موقعيت ‌شناس باشند.
1922 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، برق از ساعت هشت صبح به مدت دو ساعت در راستای بهینه‌سازی شبکه برق در برخی از مناطق قطع می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، برق در میدان استانداری و مجموع ادارات، بیمارستان‌های شهید رجایی و شهید بهشتی، شصت متری (خیابان امام خمینی) و گلستان‌ها، شاهدها، عدل‌ها، قسمتی از بلوار قرنی، بلوار انقلاب و شهرک امام حسین و قسمتی از امامت‌ها و بلوار تل زالی قطع خواهد شد.

در زمان بروز هرگونه «خاموشی» طبق دستورالعمل در مراکز حساس و حیاتی، تأمین برق اضطراری انجام می‌شود.

کد خبر 6100898

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس