Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

محمدباقر نوبخت گفت: با توجه به اینکه نیمی از سال ۹۷ گذشته، ۵۰ درصد بودجه قابل ارزیابی است؛ بودجه ۳۸۶ هزار میلیارد تومانی عمومی کشور در بین دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور (حدود ۳۱ دستگاه) توزیع می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه هر کمیسیونی به اقتضای دستگاه‌های اجرایی که با آن‌ها مرتبط است علاقمند است بدانند در ۶ ماه نخست چه سهمی را دستگاه‌های مرتبط از بودجه و منابع داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ما از بودجه ۳۸۶ هزارمیلیارد تومانی در نیمه اول سال، بالغ بر ۱۵۴ هزارمیلیارد تومان از محل مالیات‌ها، فروش نفت و واگذاری اوراق مالی درآمد داشته‌ایم، ادامه داد: این درآمد‌ها به تفکیک هرکدام از مالیات‌ها ۶۳ هزارمیلیارد تومان، آنچه که مربوط به نفت است ۶۳ هزار میلیارد تومان و ۲۷ هزارمیلیارد تومان هم مرتبط به اوراق مالی می‌شود، البته ۶ هزار هشتصد میلیارد تومان از اوراق بند (ز) است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و دویست میلیارد تومان هم توانسته ایم از تنخواه در بانک مرکزی استفاده کنیم، گفت:جمع ۱۶۸ هزارمیلیارد تومان توزیع شد و از این ارقام ۱۳۶ هزارمیلیارد تومان برای هزینه ای، ۲۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و ۵ هزار میلیارد تومان هم برای خرید اوراق سررسید شده است که البته آنچه که مربوط به مسائل عمرانی است ۲۷ هزارمیلیارد تومان است؛ در سال گذشته این موقع ۷ هزارمیلیاردتومان بود که خوشبختانه از نظر طرح‌های عمرانی قابل توجه است.

نوبخت با بیان اینکه همه ارقام ما در شش ماهه اول، نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته بیشتر است، افزود: همه این ارقام نسبت به آنچه که در قانون پیش‌بینی کرده بودیم کمتر است؛ امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس مایل بود که گزارشی داشته باشند و ببینند نیرو‌های مسلح، وزارت کشور، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و سازمان‌هایی که مرتبط با این کمیسیون هستند، هرکدام چه سهمی از بودجه داشتند و به چه نحوی توانستند از این منابع شش ماهه اول برخوردار بشوند که بنده گزارشی را در کمیسیون برنامه و بودجه داشتم و از این فرصت استفاده کرده به کمیسیون امنیت ملی رفتم و گزارشی از عملکرد بودجه را تقدیم این کمیسیون کردم.

وی بابیان اینکه ما خودمان را برای لایحه بودجه سال ۹۸ آماده می‌کنیم، تاکید کرد:همانطور که مستحضرید ۱۵ آذرماه هرسال بودجه را به مجلس تقدیم می‌کنیم، برای اینکه بودجه در زمان مناسب حاضر شود از ۱۵ مردادماه این کار را شروع کردیم و حداقل ۸ جلسه به عنوان ستاد بودجه تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در مراحل پایان کار لایحه بودجه هستیم، ادامه داد:در مراحل پایان کار لایحه بودجه قرار داریم و بعد باید آن را به دولت بدهیم، فرآیندی هم در دولت باید انجام شود و پس از آن به مجلس تقدیم می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:دستگاه‌ها و همچنین کمیسیون‌ها علاقمند هستند که بدانند که چه مقدار از مأموریت دستگاه‌ها باقی مانده است که باید آن را در بودجه ۹۸ که الان در دست تهیه است، به انجام برسانیم.

نوبخت با تاکید براینکه تا الان مشکلی برای این که بودجه در ۱۵ آذرماه تقدیم شود، نداشته‌ایم، ادامه داد: طی ۵ سال گذشته فقط یک سال آن هم به دلیل مسائل سیاسی و برجام ما منتظر ماندیم تا اجرایی شود بعد بودجه را تقدیم مجلس کردیم؛ در دولت یازدهم و دوازدهم دقیقاً در همان وقت قانونی ۱۵ آذرماه بودجه را تقدیم مجلس کرده ایم.

وی تأکید کرد:امسال هم خودمان را آماده کرده ایم تا بودجه همان زمان مشخص تقدیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ماده یک قانون محاسبات عمومی، تصریح کرد: البته باتوجه به تعریفی که ماده یک قانون محاسبات عمومی و بودجه دارد و بودجه را یک پیش‌بینی از منابع و مصارف می‌داند؛ از الان ما برای سال آینده آن هم در شرایط تحریمی پیش بینی میکنیم که دقیقاً چقدر نفت خواهیم فروخت و قیمت هربشکه نفت چقدر خواهد شد؛ با توجه به تلاطمی که در فضای بین‌المللی وجود دارد، کار دشواری است، اما ما تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد با دقت ارزیابی کرده و امیدواریم که با همه این اتفاقات به وقت بودجه را تقدیم مجلس کنیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برنامه و بودجه درآمد نفت بانک مرکزی قانون کمیسیون امنیت ملی انرژی وزارت اطلاعات کمیسیون برنامه و بودجه امنیت ملی لایحه بودجه لایحه بودجه دولت سازمان برنامه و بودجه مالیات وزارت کشور پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با بخش خبری صداوسیما در خصوص مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روز جمعه 21 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد و ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی در سامانه «داوطلب» نکاتی بیان کرد.

وی ابتدا اظهار داشت: براساس ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان برای نامزد‌ها وجود دارد که نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند. نمایندگان نامزد‌ها می‌توانند علاوه بر مجریان و ناظران از ابتدای رای‌گیری تا انتهای فرآیند شمارش آراء در شعب حضور داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این امکان از طریق سامانه داوطلب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از نمایندگان نامزد‌ها چند روزی است که آغاز و از طریق پیامک به نامزد‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

طحان‌نظیف اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها تا ساعت 14 روز چهارشنبه 19 اردیبهشت است که نامزد‌ها از طریق مراجعه به این سامانه می‌توانند نمایندگان خود را معرفی کنند.

وی بر این نکته هم تاکید کرد: باتوجه به اینکه زمان زیادی به روز انتخابات نمانده و کارت‌های نمایندگان باید صادر شود، این مهلت تمدید نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت در 15 استان کشور و در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد که 90 داوطلب برای 45 کرسی مجلس به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟