Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس چمنیان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا بیان کرد: یکی از بدیهی‌ترین مسائل فوتبال این است که اگر از موقعیت هایتان استفاده نکنید و شرایط به شکل مدنظر پیش نرود، حذف از مسابقات غیر منتظره نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار‌ها شاهد بودیم تیم‌هایی که استحقاق نتیجه گیری و قهرمانی داشتند به هدفشان نرسیدند. تیم ما هم در شرایط خاصی گیر افتاد.

همه چیز دست به دست هم داد مقابل اندونزی شکست بخوریم

او ادامه داد: در بازی اول با اندونزی شرایط غیر عادی‌ای را پشت سر گذاشتیم. از زمان قرعه کشی مسابقات هم با آنالیز عملکرد این تیم در یک سال اخیر متوجه شدیم تیم خوبی است و به بهترین شکل تدارک دیده است. اعتقاد دارم اندونزی در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل استرالیا هم با وجود سرتر بودن از حریف به خودش باخت چرا که پس از برتری یک بر صفر در نیمه اول کار را تمام شده دانست و در نیمه دوم ۳ گل دریافت کرد. همه چیز دست به دست هم داد مقابل اندونزی نتیجه نگیریم و در ادامه رقابت‌ها کارمان سخت شود. در تورنمنت‌هایی مانند رقابت‌های نوجوانان آسیا شکست در بازی اول شرایط دشوار و پراسترسی را برای هر تیمی به وجود می‌آورد. حتی احتمال دارد برد در بازی اول برای برخی تیم‌ها منجر به غفلت آن‌ها نسبت به سایر بازی‌ها شود.

استرس ناشی از شکست مقابل اندونزی سبب شد نتوانیم از فرصت هایمان استفاده کنیم

چمنیان درباره دلیل توقف تیم ملی نوجوانان در بازی با هند گفت: در این بازی موقعیت‌های روی دروازه هند ایجاد کردیم، اما استرس ناشی از شکست مقابل اندونزی سبب شد نتوانیم از فرصت‌های خود که نقطه اوج آن پنالتی مان بود استفاده کنیم. اگر آن پنالتی به ثمر می‌نشست شرایط به کلی تغییر می‌کرد. برخی کارشناسان به تیم‌هایی مانند هند سطحی نگاه می‌کنند، اما بار‌ها هشدار دادیم که فاصله تیم‌های آسیایی کم شده است و تیم‌های درجه ۲ این قاره هم با تدارکات مناسب، برنامه ریزی و سرمایه گذاری سعی در کاهش فاصله خود با تیم‌هایی مدعی مانند عراق، ایران، کره جنوبی و ژاپن دارند.

تیم‌هایی مانند اندونزی، هند و ویتنام معادلات فوتبال پایه آسیا را به هم ریخته اند

او ادامه داد: معادلات فوتبال پایه در قاره آسیا به هم خورده است و شما می‌بینید تیم‌هایی که در گذشته نام و نشانی نداشتند، اکنون در سطح اول قاره مطرح هستند. شرایط کار در رده بزرگسالان با فوتبال پایه متفاوت است. هند در ۲ سال اخیر میزبان رقابت‌های نوجوانان آسیا و جام جهانی نوجوانان بوده است و بازیکنان این تیم با وجود شباهت آب و هوایی کشورشان با مالزی برای تطبیق پذیری بیشتر با آب و هوای محل میزبانی رقابت‌ها به مالزی آمده بودند. هرچند تیم‌های مانند اندونزی، تایلند، هند و ویتنام از لحاظ نیروی انسانی با تیمی مانند ایران فاصله دارند، اما سعی می‌کنند با پیشرفت در سایر زمینه‌ها این عقب ماندگی را جبران کنند. اگر ما هم با برنامه کار نکرده و هوشیار نباشیم شرایطمان سخت می‌شود.

روز بازی با ویتنام تازه به شرایط آب و هوایی مالزی عادت کردیم

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به برتری ۵ بر صفر این تیم برابر ویتنام تصریح کرد: در روز بازی با ویتنام تیم ما با شرایط آب و هوایی وفق یافته بود و با توجه به اینکه گل اول خود را زود به ثمر رساندیم، فشار از روی بازیکنان برداشته شد و فوتبال باکیفیتی ارائه کردیم. در کنار به ثمر رساندن پنج گل به ویتنا موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کردیم و دست کم باید ۲ تا ۳ گل دیگر به ثمر می‌رساندیم. با این حال این نتیجه هم برای صعود تیم ملی نوجوانان کافی نبود.

مربی یک قطعه از پازل موفقیت است و تنها ۳۰ درصد روی تیم تاثیر دارد

چمنیان درباره تاثیر مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در ناکامی تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: زمانی که قصد چیدن پازل موفقیت را دارید هر قطعه آن نقش تاثیرگذاری دارد. در بهترین تیم‌های دنیا و در بهترین حالت نقش مربی برای رسیدن به موفقیت ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد نتیجه گیری تیم به فراهم شدن زیر ساخت ها، برنامه ریزی و تدارکات، کیفیت بازیکنان و سایر عوامل بستگی دارد. این حرف من هم نیست بلکه مربی بزرگی مانند سرالکس فرگوسن بار‌ها تاکید کرده است مربی تنها ۳۰ درصد روی موفقیت تیم تاثیر می‌گذارد. اگر پنالتی ما در بازی با هند گل می‌شد به عنوان تیم اول به دور بعدی صعود می‌کردیم و حتی احتمال داشت با صعود به نیمه نهایی سهمیه رقابت‌های جهانی را هم کسب کنیم.

زودتر به مالزی می‌رفتیم راحت‌تر با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا می‌کردیم

او ادامه داد: در جام جهانی ۲۰۱۸ دیدید کریستیانو رونالدو که پنج بار بهترین بازیکن جهان شده است پنالتی اش را به دستان علیرضا بیرانوند کوبید و طبیعی است در این وضعیت احتمال هدر رفتن پنالتی از سوی یک بازیکن نوجوان هم وجود دارد. شاید اگر ما زودتر به مالزی می‌رفتیم راحت‌تر با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا می‌کردیم. خیلی‌ها به کادرفنی تیم ملی نوجوانان ایراد می‌گیرند چرا پیش از اعزام به مالزی در شهر‌های شمالی اردو برگزار نکرده است در حالی که اگر ما یک ماه تا سه هفته پیش از شروع رقابت‌ها به شمال کشور می‌رفتیم و اردویی چند روزه برگزار می‌کردیم تا زمانی که به مالزی اعزام شویم اثر این اردو از بین می‌رفت. تیم ملی ایران هم حدود ۲ هفته پیش از شروع جام جهانی روسیه به این کشور رفت.

اندونزی در ۶ تورنمنت حضور یافت و نسبت به یک سال قبل پیشرفت زیادی داشته است

چمنیان درباره محدود بودن بازی‌ها و اردو‌های تدارکاتی تیم ملی نوجوانان گفت: بازیکنان نوجوان باید در تورنمنت‌های مستمر و بازی‌های تدارکاتی متوالی تجربه کسب کنند. تیم ما در ۲ بازی تدارکاتی با جوانان آذربایجان ۹ گل به ثمر رساند. در تورنمنت چین هم پس از شکست یک بر صفر مقابل ژاپن در ۲ بازی بعدی مان به ترتیب چهار و سه گل به چین و قرقیزستان زدیم. باید بیشتر در بازی‌های تدارکاتی که به شکل تورنمنت برگزار می‌شد شرکت می‌کردیم. اندونزی در ۶ تورنمنت حاضر شد و زمانی که این تیم به مالزی آمد متوجه شدیم بازیکنانش نسبت به یک سال پیش آبدیده‌تر شده و پیشرفت کرده اند. اگر تمام عوامل را کنار هم بگذاریم مشخص می‌شود نقش کدام یک از این عوامل در موفقیت یا ناکامی یک تیم پررنگ‌تر است.

اردوی ما در ایتالیا و گرجستان به دلیل مشکلات اقتصادی فدراسیون لغو شد

او ادامه داد: ایران در حوزه بازیکن و مربی فوتبال، کشور با پتانسیلی است و مربیانی که پیش از من هم در تیم ملی نوجوانان فعالیت می‌کردند، در حد توانشان خوب کار کردند. بدون شک در آینده هم مربیان باهوش و کاربلدی در این فوتبال کار می‌کنند، اما امکان دارد در سایر زمینه‌ها مشکل داشته باشیم. از شانس بد ما تیم ملی نوجوانان با وضعیت سخت اقتصادی کشور مواجه شد که شاید این نا به سامانی‌ها در سول ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. فدراسیون فوتبال برای یک پرواز عادی باید ۳ برابر قبل هزینه می‌کرد و در این شرایط اردوی ایتالیا و گرجستان ما لغو شد. فدراسیون برای تامین هزینه اردو‌های تیم ملی نوجوانان تلاش زیادی انجام داد، اما با توجه به افزایش ناگهانی قیمت‌ها شانس برپایی این اردو‌ها که به سود تیم ملی نوجوانان بود از ما سلب شد و فرصت بهتر شدن تیممان از بین رفت. نمی‌گویم در صورت برگزاری این اردو‌ها بی شک به مرحله بعدی صعود می‌کردیم، اما در صورتی که تمام قطعات پازل کنار هم چیده شود، شانس موفقیت تیم بالا می‌رود.

اظهارات من درباره پوشش نامناسب هواداران اندونزی بزرگ نمایی شد

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره نقل قولی که در مصاحبه او با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر تاثیر پوشش هواداران اندونزی روی عملکرد بازیکنان ایران در بازی با این تیم منتشر شده است، گفت: این موضوع تا حدی بزرگ نمایی شده است و من چنین منظوری نداشتم بلکه اعتقاد دارم نحوه حمایت هواداران اندونزی از این تیم در بازی با ایران نه تنها تیم ما بلکه مسئولان کمیته برگزاری مسابقات را هم متعجب کرد. در بازی نخست مالزی به عنوان میزبان رقابت‌ها حدود ۴ هزار هوادار به ورزشگاه آمدند، اما ۱۰ هزار نفر در بازی ایران و اندونزی به صورت سازمان یافته از این تیم حمایت می‌کردند که در بین آن‌ها برخی از زنان و مردان پوشش نامناسب و غیرعادی داشتند، اما به هیچ وجه منظور من این نبوده است که پوشش نامناسب هواداران اندونزی در شکست ما تاثیرگذار بوده است.

جوی که هواداران اندونزی در بازی با ایران به وجود آوردند تنها بین تماشاگران لیورپول دیده می‌شود

او افزود: هواداران اندونزی ۹۰ دقیقه با شعار‌های هماهنگ و حماسی تیمشان را تشویق می‌کردند و من چنین حالتی را شاید تنها در ورزشگاه آنفیلد و بین هواداران لیورپول دیده باشم. این تماشاگران هم به عنوان یار دوازدهم اندونزی به تیم ما فشار مضاعفی آوردند. بازیکنان تیم نوجوانان ایران در عمر کوتاه ورزشی شان ۳ هزار تماشاگر را ندیده بودند، اما ۱۰ هزار نفر به شکل سازمان یافته‌ای در ورزشگاه مدرن بوکیت جلیلی از اندونزی حمایت کردند. جو ورزشگاه حتی خودم که به بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان رفته ام تحت تاثیر قرار داد و زمانیکه بازیکنان ما پس از گرم کردنشان برای تعویض لباس به رختکن بازگشتند مشخص بود به دلیل فشار تماشاگران حریف استرس خاصی دارند. هرچه هم برای روحیه دادن به آن‌ها تلاش کردیم با توجه به سن پایینی که دارند نتوانستند به خودشان بیایند و همین امر سبب شد دقیقه ۴ بازی گل بخوریم. این در حالی است که مقابل هند و ویتنام یک موقعیت هم به حریفانمان ندادیم. گل دومی هم که در بازی با اندونزی دریافت کردیم بسیار عجیب بود که البته این شرایط در فوتبال پیش می‌آید و حتی تیم بزرگی مانند آلمان هم با ستارگان و سرمربی بزرگی که در اختیار دارد در جام جهانی به آن شکل عجیب از کره جنوبی شکست خورد.

آفت بزرگ تیم‌های موفق فراموشی راهکار‌ها و ظرافت‌های موفقیت است

چمنیان درباره دلیل ناکامی متوالی تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان ایران در رقابت‌های آسیایی پس از درخشش در جام جهانی اظهار داشت: اگر تاریخ فوتبال را بررسی کنید متوجه می‌شوید این آفت بزرگ در سال‌های اخیر برای بسیاری از تیم‌های موفق رخ داده است. ایتالیا، اسپانیا و آلمان سه تیمی هستند که پس از قهرمانی در جام جهانی دوره بعدی این رقابت‌ها را با حذف در مرحله گروهی تمام کرده اند. دلیل این آفت هم فراموشی راهکار‌ها و ظرافت‌های موفقیت است. پس از درخشش تیم ملی نوجوانان در جام جهانی ۲۰۱۷ و کسب نتایجی بی سابقه در تاریخ فوتبال کشورمان زمانی که به ایران بازگشتیم به افراد بسیاری شامل مسئولان فدراسیون، کارشناس‌ها و حتی اهالی رسانه پیشنهاد دادم با تشکیل سمیناری سه روزه عوامل موفقیت و صعود تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را بررسی کرده و از طرفی ببینیم چه ایراد‌هایی در کارمان وجود دارد.

نباید در زمان رسیدن به پیروزی ایرادهایمان را فراموش کنیم

او افزود: به هیچ وجه نباید در زمان رسیدن به پیروزی ایرادهایمان را فراموش کنیم همانگونه که نباید در زمان ناکامی نقاط قوت خود را از یاد ببریم. یکی از نگرانی‌های من اینست که برتری ۵ بر صفر تیم ملی نوجوانان مقابل ویتنام و دست آورد‌هایی که در طول یک سال اخیر داشته ایم در سایه این ناکامی از بین برود. بازیکنان ما در این سه بازی سنگین هیچگونه رفتار غیر ورزشی و غیر حرفه‌ای نسبت به حریف و داور انجام ندادند. پس از جام جهانی نوجوانان گفتم حق نداریم در باد موفقیت بخوابیم و باید علل این امر و همچنین عواملی که سبب شد در بازی یک چهارم نهایی برابر اسپانیا شکست بخوریم ریشه یابی شود. می‌خواستم از من و تیمم ایراد بگیرند تا با تحلیل‌های فنی و آماری اشکالات موجود رفع شود. طبق اطلاعات و آماری که از بازی هایمان در مالزی داریم باید تیم ملی نوجوانان تحلیل شود و تحلیل‌های کیلویی و نظری فایده‌ای ندارد.

با تحلیل‌های کیلویی نمی‌توانیم بگوییم تیم نوجوانان ضعیف بوده است

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران تصریح کرد: هرکسی بگوید تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا ضعیف عمل کرده است باید تحلیل فنی ارائه دهد و بگوید در چه نقاطی ضعیف کار کرده ایم. با تحلیل‌های کیلویی نمی‌توان گفت: تیم نوجوانان ضعیف بوده است. تمام جزئیات مربوط به عملکرد فنی تیم در اختیار من قرار دارد و برای هر بازی ۱۴ صفحه آنالیز جمع آوری کرده ایم. اگر می‌خواهیم در دوره‌های آتی با ناکامی‌های اینچنینی مواجه نشویم باید از همین آمار و اطلاعات به درستی استفاده کنیم. تمام دنیا از اشتباهات و پیروزی هایشان درس می‌گیرند و من هم اعلام می‌کنم با توجه به حذف تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید در رقابت‌های آسیا باید این سمینار برگزار شود. استناد به آمار‌های فنی سبب می‌شود بسیاری از تیم‌ها پس از رقم خوردن یک ناکامی خودشان را بازیابی کنند. تیم ملی آلمان پس از کسب قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ در مسیر انحطاط قرار گرفت، اما با ریشه یابی این ناکامی توانست به راه موفقیت بازگردد و قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست بیاورد. اکنون هم که تیم نوجوانان به مخمصه رسیده است شک ندارم این تیم بار دیگر به مسیر موفقیت باز می‌گردد. هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه در اوج باشد.

حتی یک لحظه هم نسبت به تیم نوجوانان کوتاهی نکرده ام

چمنیان درباره احتمال ادامه حضورش در تیم ملی نوجوانان بیان کرد: تا آذر ۹۷ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارم. مهدی تاج و محمدرضا ساکت همواره به من لطف داشته و اذعان دارند تیم ملی نوجوانان همیشه از لحاظ فنی و انضباطی یکی از بهترین تیم‌های فدراسیون است. مسئولان فدراسیون احساسی تصمیم نمی‌گیرند و باید من هم گزارش‌های تحلیلی ام را در اختیار کمیته فنی و جوانان قرار دهم. عملکرد تیم‌های پایه صرفا در بحث نتیجه گیری خلاصه نمی‌شود. ۱۲ تیم از تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتوانستند سهمیه جام جهانی را کسب کنند، اما آن‌ها کار را زمین نمی‌گذارند. برای دوره بعدی باید از همین حالا کار خود را شروع کنیم. فریدون معینی و مرتضی محصص دیگاه بازی نسبت به تیم نوجوانان دارند و موضوع مهم برای آن‌ها پرورش نفرات مستعد است. هرچند نتیجه هم برای استمرار فعالیت کادرفنی، عزت و شادی مردم ایران اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل پس از حذف تیم نوجوانان من از مردم و اهالی فوتبال عذرخواهی کردم، اما همه می‌دانند در طول ۲ سال و نیم اخیری که در تیم نوجوانان حضور دارم تمام تلاشم را به کار گرفته ام. حتی لحظه‌ای برای پیشرفت بازیکنان و تیمم کوتاهی نکرده ام. به هر حال اتفاق‌های فوتبالی سبب شد نتوانیم به آنچه استحقاق داریم برسیم، اما نکته امیدوار کننده اینست که تیم ما با وجود حذف بازی به بازی عملکرد بهتری داشت.

بیشتر بخوانید: نکیسا: چمنیان بهترین گزینه سرمربیگری تیم های ملی پایه است 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اتفاقات زشت روی سکوهای بازی پرسپولیس و سپاهان باید از چند زاویه مورد بررسی قرار بگیرد. مثلاً اینکه چرا فاصله هواداران خانم پرسپولیسی با سپاهانی‌ها آن‌قدر کم بود و آیا نمی‌شد حدس زد که بین آنها درگیری‌هایی به وجود می‌آید؟

واقعیت قضیه آن است که نه می‌توان از شعار‌های برخی از هواداران منتسب به سپاهان دفاع کرد و نه از یک سری حرکات هواداران پرسپولیس و حتی خانم‌های پرسپولیسی، اما واقعا چرا باید سپاهانی‌ها را در فاصله کم با هواداران خانم پرسپولیسی مستقر می‌کردند و آیا نمی‌شد در ورزشگاه آزادی تدبیر بهتری اندیشید؟

کافی بود بانوان پرسپولیسی فقط چند متر به هواداران خودشان نزدیک‌تر شده و از هواداران سپاهان دورتر شوند تا این همه حاشیه به وجود نمی‌آمد. واقعیت قضیه آن است که هنوز تدبیر مناسبی برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه اندیشیده نشده و بازی پرسپولیس و سپاهان نشان داد که به قول معروف کمبود‌هایی در این زمینه وجود دارد و حتماً باید راهکار‌های مناسب تری اندیشیده شود.

به احتمال فراوان کمیته انضباطی محرومیت‌هایی را برای هواداران دو تیم در نظر می‌گیرد که البته این مسئله می‌تواند غیر مستقیم به سود استقلال شود چرا که به هر حال پرسپولیس بدون حضور تماشاگرانش قدرت کمتری خواهد داشت، اما هنر اصلی این است که برای جلوگیری از اتفاقاتی شبیه بازی پرسپولیس و سپاهان تدبیری صورت بگیرد و به قول معروف از بروز یکسری حواشی پیشگیری شود.

مسئولین برگزاری مسابقات حتما باید فکری برای تغییر جایگاه‌ها داشته باشند و در روز‌هایی که تیمی مثل سپاهان هواداران زیادی دارد، فاصله لازم را بین طرفداران دو تیم ایجاد کنند و در این راستا حسابی وسواس به خرج بدهند.

آنچه مسلم است همه هواداران فوتبال در ایران آدم‌های فحاش نیستند، اما به هر حال نمی‌توان کتمان کرد که حداقل ۲۰ درصد آنها یکسری مسائل را رعایت نمی‌کنند و دود حرکات آنها به چشم بقیه هم می‌رود. حتی در بازی بزرگی مثل دربی تهران شاهد این همه حواشی که در بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به وجود آمد نبودیم و این مسئله بیش از هر چیز به خاطر وضعیت جایگاه‌های هواداران خانم پرسپولیسی و هواداران سپاهان بود که واقعاً فاصله کافی را نداشتند.

مشخص نیست چه کسی یا کسانی این قدر بی تدبیر تصمیم گرفته اند که بدترین قسمت ورزشگاه به هواداران خانم اختصاصی یابد و از همه بدتر چرا در بازی هی بزرگ آنها را درنزدکی هواداران میهمان قرار می دهند. 

چند روز از بازی گذشته و مدیران رسانه ای دو طرف مدام در رسانه ملی علیه هم بدترین موضع گیری ها را می کنند در حالی که قضاوت عادلانه می گوید هر دو طرف مقصر هستند. هیچ فحاشی از سوی دو طرف مورد تایید هیچ آدمی نیست و مشخص نیست دو طرف چرا سنگ هواداران فحاش و هتاک خود را به سینه می زنند و مصرانه به دنبال عذرخواهی از هم هستند. اتفاقا دو باشگاه باید از جامعه فوتبالی و هواداران خانم و آقای همه ایران بابت این رفتارهای زشت و دور از شان عذرخواهی کنند و این بساط درگیری لفظی را پایان دهند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • نیمار خبر خوش را به هواداران داد
  • انریکه: برای بازی برگشت روی کمک هواداران‌مان حساب می‌‌کنیم
  • بازی تراکتور و استقلال فوتبال نبود