Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی رجایی لیتکوهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از دلایل شکسته شدن حباب قیمت دلار، احتمال تصویب لایحه FATF در مجلس است، اظهار کرد: مسئله ارتباط مالی با اروپا که در حال شکل‌گیری است نیز یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت ارز محسوب می‌شود.

وی به هماهنگی همه جانبه رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش جمعی رسانه‌ها مبتنی بر منافع ملی بر پایین آمدن قیمت ارز تاثیر فراوانی داشت به طوری که در هفته‌های گذشته چنین هماهنگی را در میان رسانه‌ها شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تصریح کرد: عدم موضع‌گیری کشورهای اروپایی علیه اقتصاد ایران، همراهی جامعه جهانی برای سرکوب اقدامات تروریستی فاجعه خون بار اهواز و حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در کنار همدلی مجلس و همگرایی در حاکمیت برای عبور از بحران باعث حدس مردم از کاهش قیمت و هجوم مردم برای فروش دلار و کاهش قیمت آن شد.

رجایی با بیان اینکه دلار در بازار ایران بیشتر جنبه دارایی دارد تا پولی، گفت: مردم برای حفظ ارزش دارایی به سمت خرید دلار و طلا حرکت کردند و افزایش قیمت خودروهای خارجی گواه بر همین موضوع است. به نظر می‌رسد که ثبات اقتصادی، همگرایی ملی و هم جهتی رسانه‌ها در حفظ منافع ملی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی به همراه ایجاد یک تعامل مثبت با جامعه ی جهانی به ویژه اروپا می‌تواند در ثبات قیمت دلار تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به قیمت منطقی دلار در بازار ایران گفت: براساس پرسش هایی که انجام شده است قیمت 7000 تا 8000 تومان قیمت منطقی دلار در اقتصاد ایران است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تدبیر دولت برای ثابت نگهداشتن قیمت دلار در چند سال گذشته درست نبود به طوری که دولت می‌توانست به آرامی قیمت دلار را به صورت روزانه و هفتگی افزایش دهد.

رجایی، ثبات قیمت‌ها را به شرط از بین رفتن تنش‌های سیاسی دانست و گفت: تحولات قیمت دلار از حدود ۳ تا ۱۹ هزا تومان در ۶ ماه اخیر اساسا مرتبط با وضعیت اقتصادی ایران، کشورهای همسایه یا اقتصاد آمریکا نبود به این معنا که در این ۶ ماه تحول خاصی اتفاق نیفتاد و ساختار اقتصاد تغییری نکرد اما مسائل سیاسی مانند خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقش نامناسب و لجاجت آمیز کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات در موضوع یمن که بخش عمده واردات ما از امارات است و بستن راه‌های ورود پول به کشور از طریق امارات باعث افزایش قیمت‌ها شد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر اروپا به تعهدات مالی خود عمل کند و ارتباط مالی با اروپا، برقرار و همه کشورها بتوانند از این ارتباط مالی برخوردار باشند و از آن طرف قانون انسداد اتحادیه اروپا خوب عمل کند می‌توان به یک ثبات اقتصادی مطلوب رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه شمال آمل تصریح کرد: بر اساس گزارشات اتحادیه جهانی طلا میزان خرید در ۶ ماه اخیر دو برابر سال های گذشته شده است که مردم باید ثبات و آرامش را در خرید و فروش ارز و طلا حفظ کنند و به فکر منافع ملی کشور باشند.

رجایی با توصیه به مردم گفت: توصیه این است که مردم سرمایه گذاری های خود را به جای وارد شدن به بازار پرریسک دلار به اقتصاد ملی و بورس اختصاص دهند و یا اگر دانش لازم در بورس را ندارند پول هایشان را وارد صنعت ساختمان کنند که موجب حفظ ثروت، سرمایه و اشتغال می شود.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟