Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- سردار مظاهری: مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد بیشترین علت وقوع سرقت های خرد در استان است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، با ارائه عملکرد شش ماهه اول نیروی انتظامی استان گفت: طی این مدت سه هزار و ٧٠٨ مورد سرقت در استان به وقوع پیوسته که دو هزار و٣۴۵ مورد کشف و هزار و ۵٣٠ نفر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات اقتصادی، بیکاری و اعتیاد بیشترین علت وقوع سرقت های خرد در استان است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه ١٠ طرح مبارزه با سرقت در استان اجرا و ١٧باند سرقت نیز منهدم شدند، گفت: در نیمه اول امسال ۵۵٧ فقره جعل و کلاهبرداری در استان صورت گرفته که ۴۶٣ مورد کشف و ٣٢۴ نفر نیز دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز ١٠طرح اجرا و ۶۵٧ متهم دستگیر شدند که ارزش ریالی این حوزه ۴۶میلیارد و ٩١٠میلیون و ٧۶٧هزار ریال بوده است.

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات جرایم سایبری

سردار مظاهری همچنین با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی کشف جرایم سایبری استان افزود: طی این مدت ٣۴٠ مورد جرایم سایبری رخ داد که ٢٩۶ فقره شناسایی و ١۴٠ نفر نیز دستگیر شدند.

کاهش ۴۰درصدی جرایم خشن

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی جراسم خشن نسبت به سال گذشته در استان، ادامه داد: خراسان شمالی جزء سه استان کم جرم کشور شناخته شده است.

سردار مظاهری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره قتل در استان کشف شده که پنج فقره قتل مربوط به سال جاری و سه فقره نیز در سال گذشته بوده است.

توقیف ۱۲۷ دستگاه موتورسیکلت مزاحم

وی با اشاره به طرح بازگشایی مدارس نیز گفت: وعده می دهیم همانطور که در مدارس برای امنیت کودکان و نوجوانان ورود پیدا کردیم، در دانشگاه ها نیز ورود پیدا خواهیم کرد تا دیگر شاهد مزاحمت های موردی در برخی دانشگاه های خارج شهر نباشیم.

این مقام ارشد انتظامی در استان از توقیف ۱۲۷ دستگاه موتور که مزاحمت ایجاد کرده اند و همچنین دستگیری ۴ نفر از این مزاحمین خبر داد و افزود: همچنین ۲۱۵ مورد تذکر لسانی و ۱۰ مورد آلودگی صوتی در مزاحمت های مراکز آموزشی شاهد بوده ایم.

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۹ درصدی مسافران این استان گفت: ۱۹ نفر فوتی درون شهری را در سال جاری شاهد بوده ایم و به طور کلی ۴ درصد افزایش تصادفات را داشته ایم که علت آن عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی است.

وی ادامه داد: صدور برگه های جریمه به نسبت سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

راه اندازی مرکز تجمیع پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه از راه اندازی مرکز تجمیع پلیس ١١٠ در استان خبر داد و گفت: در این مدت ١١۴هزار و ۴٢۵ مورد تماس با ١٨خط ١١٠ استان برقرار شد که ۵٣هزار و ٩٣۴ مورد عملیاتی شده است.

سردار مظاهری به برنامه های هفته ناجا در استان اشاره کرد و افزود: امسال هفته نیرو انتظامی از ١٣مهرماه آغاز و تا ١٩ همین ماه ادامه دارد، که شعار هفته ناجا امسال "پلیس مقتدر امین مردم"نامگذاری شده است و برنامه های متنوعی به این مناسبت در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی گفت: پیاده روی خانوادگی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و ایثار گران، صبحگاه عمومی، تجلیل از فرماندهان انتظامی، تقدیر از کارکنان ساعی و برترین ها پلیس افتخاری، اهدای خون، برگزاری نشست تعاملی با دستگاه ها، دیدار با نماینده ولی فقیه، ملاقات مردمی، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، برپایی نمایشگاه با موضوعات اجتماعی، برگزاری همایش همیاران پلیس، راهوران محله، تجلیل از نمونه های ترافیکی و برگزاری نشست علمی با نیروهای انتظامی، مساعدت در آزادسازی وسایل نقلیه و ... از جمله برنامه های نیروی انتظامی استان در این هفته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دستگیری کشف سرقت هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از کشفیات پلیس

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سرهنگ پهلواني نسب گفت : بدنبال کسب خبري مبني بر ارسال محموله هاي پستي غيرمجاز به گرگان، مراتب در دستور کار ماموران پليس امنيت اقتصادي گلستان قرار گرفت.
وي افزود: پس از هماهنگي با مراجع ذيصلاح، از محل مورد نظر بازديد که 6 محموله پستي از استان هاي مرزي کشور شامل 14 هزار و 700 عدد انواع دارو و قرص هاي غيرمجاز کشف شد.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان گفت: ارزش محموله کشف شده برابر اعلام کارشناسان يک ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است. همچنین فرمانده انتظامي گرگان از دستگيري 3 سارق و کشف يک تن کابل مسروقه در گرگان خبر داد. سرهنگ "علي تجري" بيان داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق، پيگيري موضوع بصورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي تخصصي و تحقيقات گسترده ميداني ماموران کلانتري 15 مشخص شد اعضاي اين باند اقدام به سرقت کابل هاي برق مي کردند که با بهره گيري از اقدامات هوشمندانه پليسي سرانجام هويت 3 نفر از عاملان اصلي اين سرقت ها شناسايي شد.
فرمانده انتظامي گرگان تصريح کرد: در نهايت پس از هماهنگي با مرجع قضائي 3 متهم در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير و پس از بازرسي از محل يک تن کابل وسيم برق مسروقه کشف شد.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، خاطر نشان کرد: موفقيت پليس در کشف جرائم نتيجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهي شهروندان، حصول امنيت مطلوب مقدور نيست، لذا از شهروندان تقاضا مي شود ضمن توجه به اقدامات پيشگيرانه، هرگونه اقدام مشکوک درخصوص سرقت را بلافاصله از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

همچنین رئيس پليس آگاهي استان از کشف 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان خبر داد.سرهنگ کارآگاه امير حسام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در گرگان، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتي و اقدامات تخصصي، موفق شدند سارق سابقه دار را شناسايي و پس از کسب مجوز قانوني وي را دستگير کنند.
رئيس پليس آگاهي استان گلستان تصريح کرد: متهم در تحقيقات مقدماتي به 17 فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان گرگان اقرار کرد و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد 

بر اساس این گزارش سردار "سعيد دادگر" از دستگيري اعضاي باند قمار و شرط بندي آنلاين در استان گلستان خبر داد.سردار سعيد دادگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبر اظهار داشت: طي پايش فضاي مجازي توسط کارشناسان پليس فتا استان، يک سايت قمار و شرط بندي آنلاين رصد و  شناسايي مديران و گردانندگان آن بصورت ويژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: برخي از اعضاي اين باند که در چند شهر استان فعاليت مي کردند اقدام به عضو گيري ، دريافت وجوه و ثبت شرط بندي ها در سايت مذکور مي کردند.
فرمانده انتظامي گلستان گفت: پس از مدتي تحت نظر گرفتن و تعقيب افراد مرتبط، نهايتا  سرشاخه اصلي اين باند قمار در استان گلستان شناسايي و در يک عمليات گسترده پليسي،بصورت همزمان در چند نقطه، 12نفر از عوامل اين باند در حالي که همچنان در حال فعاليت غيرقانوني بودند دستگير و ضمن توقيف تجهيزات الکترونيکي، به مرجع قضايي معرفي و پس از انجام مراحل قانوني از آنطريق روانه زندان گرديدند.
اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: ارزش ريالي اين پرونده و ميزان تراکنش هاي مربوطه تا اين لحظه بيش از 600 ميليارد ريال مي باشد.
سردار دادگر در پايان به افرادي که در اين حوزه فعاليت مي کنند هشدار داد که پليس با گردانندگان نشانگاه هاي دخيل در بحث قمار و  شرط بندي آنلاين برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا