Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : توجه ویژه ای به مقوله پژوهش داریم و در تلاشیم پایان نامه های دانشجویان را پژوهش محور کنیم.

وی گفت : بااحتساب این تعداد دانشجو مجموعا 23 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند که 36 درصد از کل دانشجویان استان را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش تعداد رشته های این دانشگاه در سال تحصیلی 98-97، افزود: سال 96 تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی استان از 164 رشته به 114 رشته کاهش یافت، لذا برای سال تحصیلی 97 پیگیری ها را برای افزایش تعداد رشته ها آغاز کردیم که نتیجه این رایزنی ها راه اندازی 33 رشته جدید در دانشگاه آزاد استان برای سال 97 بود.

حبیبی در ادامه چهاردهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی را به دو دوره تقسیم کرد و یادآورشد: در دوره 20 ساله اول که دوره استقرار این دانشگاه است، بیشتر به بُعد کمی و توسعه زیرساخت ها توجه شد، اما در دوره دوم حرکت به سمت کیفی گرایی در دانشگاه جدی تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت باید درجهت تولید ثروت و همراه با پایه علمی باشد، متذکرشد: در جهت ایجاد تهییج دانشجویان و اعضای هیات علمی در راستای حرکت به سمت تولید علم و انجام کارهای تحقیقاتی اقداماتی همچون توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان را انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به توجه جدی به حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد استان، اضافه کرد: این توجه به حدی است که حتی ارتقاء هیات‌های علمی را منوط به این پژوهش ها کرده ایم. در حوزه پایان نامه های دانشجویی نیز تلاش شده تا پژوهش محوری در اولویت قرار گیرد.

حبیبی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه براساس اعلام موسسه "سایماگو" در بحث تولید علم جایگاه دوم را بین دانشگاه های آزاد و جایگاه 27 را بین دانشگاه های کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه تاکنون پیوند مناسبی بین صنعت و دستگاه های مختلف با دانشگاه بوجود نیامده، از تلاش مجموعه دانشگاه آزاد استان برای ایجاد این ارتباط خبر داد و گفت: تاکنون از چند دستگاه استان پروژه های تقاضا محور داشته ایم که امیدواریم این روند گسترده تر و باشتاب بیشتری پیش برود.

وی همچنین توجه به امور فرهنگی به عنوان زیربنای امور آموزشی و پژوهشی را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: کارفرهنگی باید با آرامش انجام گیرد، خصوصا در برخورد با نسل جدید برای انجام امور فرهنگی ضروری است که زمان و وقت کافی اختصاص داده شود.

به گفته این مسئول توسعه کرسی های آزاد اندیشی، توجه به تشکل ها و کانون های فرهنگی و ... در دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالجاری مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام/د

پایان نامه های دانشجویان را پژوهش محور می کنیم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری