Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران در جلسه تنظیم بازار استان تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به افزایش قیمت نان در روز‌های اخیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نان مصرفی افزایش قیمت نداشتیم، این به معنای آن نیست که تغییرات قیمتی در آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزد: هزینه‌ها طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تولید کننده‌های نان سنتی و صنعتی همواره این مشکل را داشتند که با توجه به افزایش قیمت‌ها در حوزه انرژی باید به گونه‌ای هزینه‌های دیگر تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران گفت: نانوا‌یان قیمت نان را افزایش ندادند، اما متاسفانه شاهد کاهش وزن و حجم نان در طی این چند سال بودیم.

امامی امین گفت: نانوا‌یان هزینه‌ها را با کاهش حجم و وزن جبران کردند.

وی ادامه داد: از سوی اتحادیه نانوا‌یان اتاق اصناف پیشنهاد شد که نانوا‌یان بر اساس وزن، قیمت را تعیین کنند، لذا مقرر شد این پیشنهاد را به کارگروه ملی ارسال و در صورت موافقت به استان تهران ابلاغ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران با اشاره وضعیت نوسانات قیمت مرغ در استان تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد نوساناتی در حوزه مرغ مصرفی بودیم که مهمترین دلایل این تغییرات افزایش واردات نهاد‌های دامی در حوزه بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای نهاد‌های دامی تأمین می‌کند، اما متاسفانه شاهد ورود بخش خصوصی به خصوص دلالان به چرخه معیوب نظام توزیع نهاد‌های دامی هستیم.

امامی امین بیان کرد: دخالت دلالان در این حوزه موجب می‌شود که نهاد‌های دامی با قیمت مصوب به دست تولید کننده نرسد.

وی افزود: یک کمیته‌ای متشکل از استانداری تهران، جهادکشاورزی، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های تولیدی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات تشکیل و یک سازوکار مشخصی با نگاه کارشناسی اعلام شد که بر این اساس نسبت به تشکیل شبکه تأمین و تولید و توزیع اقدام کنیم تا شاهد رضایت مصرف کننده و کاهش هزینه‌های تولید کننده برای مرغ مصرفی باشیم.

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استان تهران با اشاره به افزایش قیمت ارز در چند هفته گذشته نیز گفت: افزایش ارز در چند هفته گذشته غیر منطقی بود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز شاهد از بین رفتن حبابی هستیم که در این چند هفته به وجود آمده بود.

امامی امین گفت: به اعتقاد اقتصاددانان و بخش خصوصی ارزش واقعی دلار در کشور با توجه به شرایط فعلی بین ۶ تا ۷هزار تومان است.

وی افزود: هم اکنون دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران تصریح کرد: برای اینکه بخش صادرات را نیز تقویت کنیم، ارز با قیمت ۶ تا ۷ هزار تومان معقول است.

وی در رابطه با ارز تأمین کالا‌های اساسی نیز ادامه داد: دولت ارز ۴۲۰۰ تومان را برای کالا‌های اساسی تأمین می‌کند، بنابراین مابقی این عدد حباب است و حبابی است که دلالان و صراف‌های غیر متعهد نسبت به بازار اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران در ادامه بیان کرد: هم اکنون که شاهد افول قیمت دلار هستیم، باید شاهد افول قیمت‌هایی باشیم که به صورت غیر منطقی افزایش یافته بودند.

وی افزود: بخش تعزیرات، تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده به این موضوع به طور جدی ورود کرده‌اند، چرا که دیگر بهانه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

امامی امین گفت: در حال حاضر مقاومت صرافی‌ها و کسانی که دلار‌ها را ذخیره کرده بودند، شاهد هستیم و امیدواریم که این مقاومت شکسته شود.

وی افزود: بخش عمده کالا‌ها یا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا از طریق ارز نیمایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران تصریح کرد: آن چیزی که در بازار خرده فروشی تأمین می‌شود کمتر از ۵ درصد است که این عدد نباید تأثیری بر اقتصاد کشور داشته باشد.

وی در رابطه با تأمین لاستیک نیز گفت: یک انبار ۱۱۰ هزار حلقه‌ای لاستیک سبک و سنگین در شهر ری کشف شد که وارد چرخه توزیع می‌شود و هم اکنون حدود ۱۴۷ هزار تن لاستیک وارد و در حال توزیع است و یک محموله دیگر ۳۰۰حلقه‌ای لاستیک نیز ترخیص خواهد شد که امیدواریم با توزیع این‌ها شاهد کاهش شدید قیمت لاستیک شویم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال