Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: کشفیات مواد مخدر خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشت است. ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سرهنگ ابراهیم باقرزاده ظهر امروز در نشست خبری سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و نمایشگاه کشفیات مواد مخدر در محل ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران سختکوش و پرتلاش در فرماندهی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بیش از 19 تن مواد مخدر در مدت سال جاری کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم که با توجه به آسیب‌های ناشی از پدیده خانمان سوز اعتیاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بسیج تمامی امکانات به طور شبانه‌روزی از مرز تا داخل کشور مشغول رصد و مبارزه است.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: هفته نیروی انتظامی از 13 تا 19 مهرماه با شعار پلیس مقتدر امین مردم با هدف ارائه رویکردهای پلیس خدمتگزار در عرصه‌های اقتدار، حرفه‌گرایی، تخصص و کارآمدی، آموزش همگانی و پیشگیری اجتماعی، دانش بنیایی و روزآمدی و ولایت مداری ایثار و شهادت آغاز می‌شود.

سرهنگ قربان‌زاده افزود: در اولین روز، برنامه قرائت دعای ندبه توسط همکاران عزیز و سخت کوش و پر تلاش انتظامی، مرزبانی در محل مرکز آموزش ثامن الائمه (ع) و در ادامه با شرکت در نمازهای جمعه شهرستان‌های استان و ارائه برنامه‌ها و اقدامات توسط فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، دینی، بصیرت افزایی، غبارروبی مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا، عیادت از بیماران را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روز شنبه صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی به میزبانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مرکز آموزش ثامن الائمه (ع) و افتتاح پروژهای مختلف مهندسی و عمرانی و تجلیل از همکاران پر تلاش را در دستور خواهیم داشت همچنین برگزاری نمایشگاه با هدف ارائه خدمات در سطح شهر مقدس مشهد که به معرفی دستاوردهای فرماندهی انتظامی می‌پردازد مورد بازدید مردم عزیز قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به مرزهای طولانی استان خراسان رضوی با دو کشور ترکمنستان و افغانستان اظهار داشت: باتوجه به اقدامات بازدارنده در سطح مرزهای استان خراسان رضوی امروز کمترین میزان ورود مواد مخدر از مرزهای خراسان رضوی را داریم که چیزی حدود 10 درصد که آن هم در جاسازی‌های بسیار سخت و پیچیده است.

سرهنگ قربان‌زاده افزود: چند روز پیش شاهد ورود سه تن انواع مواد مخدر از مرز پاکستان بودیم که با دور زدن چند استان وارد خراسان رضوی شده بود که باذکاوت و هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و پیگیری چندین ماه کار اطلاعاتی در دام پلیس گرفتار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در موضوع سرقت‌ها در یک سال گذشته 28 درصد کاهش وقوع، جرایم مالی اقتصادی 15 درصد کاهش، تصادفات رانندگی و آمار فوتی‌ها 5 درصد کاهش تصادفات و مرگ و میر، جرایم امنیت اخلاقی 28 درصد کاهش، جرایم خشن 4 درصد کاهش، جرایم سایبری 50 درصد افزایش، در بحث تجمعات غیرمجاز علی رغم توطئه دشمنان و معاندین کشور مردم با بصیرت پی به نقشه دشمنان بردند و با آن ها همراه نشدند و در اندک تجمعات هم پلیس با اقدامات لازم نسبت به تفرغ آن‌ها اقدام ورزید.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به 19 تن کشفیات مواد مخدر در سال جاری و افزایش 31 درصدی افزایش کشفیات افزود:در سال جاری در بحث انهدام باند‌های مواد مخدر 14 درصد افزایش انهدام باند و دستگیری داشته‌ایم.

سرهنگ قربان‌زاده با اشاره به برقراری روزانه 5000 تماس تلفنی از طریق فوریت‌های تماس تلفنی که 50 درصد این تماس‌ها منجر به عملیات شده است افزود: خدمات قضایی پلیس در حدود 570 هزار تشکیل پرونده قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و در حدود 421 هزار ابلاغ اوراق و احکام قضایی بوده است که با همت و تدبیر عزیزان تعداد کثیر پرونده‌ها ارجاع به مشاوره و مدد کاری شده که 59 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

وی در پاسخ به سوال روند رسیدگی پرونده ضارب طلبه مشهدی مرحوم محمد تولایی اظهار داشت: در زمان هوشیاری و حیات ایشان هیچ اطلاع و سرنخی از ضارب نبود و در محل وقوع به دلیل فقدان دوربین‌های مداربسته اطلاعات دقیقی در دسترس نبود در حال حاضر با همکاری عزیزان سخت کوش و پرتلاش در نیروی انتظامی به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم که در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی افزود: 47 طرح در راستای مبارزه قاچاق کالا و احتکار در سطح استان داشته‌ایم که 23 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، 55 هزار اوازم یدکی خورو 11 هزار حلقه لاستیک خودرو 2 هزار تن برنج و هزار تن شکر بخشی از اقدامات در خصوص شناسایی اقلام احتکار شده بود که نتیجه انهدام 48 باند تهیه و توزیع قاچاق کالا و در مجموع ارزش کالا های کشف شده عددی در حدود 207 میلیارد تومان بوده است؛ همچنین 59 نفر در رابطه سنگ‌پرانی به سوی خودروهای عبوری و خودروهای حامل مواد سوختی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید مریدی شهرستان رودان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور رودان - بندرعباس از داخل کابین یک دستگاه کامیون فوتون مشکوک ۸۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

وی افزود: در عملیاتی دیگر در شهرستان بندرعباس ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از نگهداری و توزیع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ در یکی از محلات شهر بندرعباس مطلع شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران با هماهنگی قضائی با تشکیل دو تیم منسجم به محل اعزام و در بازرسی از منزل ۹۱ کیلوگرم  حشیش و ۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار جاویدان افزود: در این عملیات‌ها ۳ متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد