Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: در یک عمل جراحی پیچیده، آمبولی وسیع ریوی یک بیمار 63 ساله در این بیمارستان درمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظم مومنی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: خانم 63 ساله که به دنبال شکستگی وسیع استخوان ران و انجام اعمال جراحی، دچار آمبولی شدید ریوی شده بود در یک کار تیمی قوی توسط فوق تخصص های بیهوشی قلب، جراحی قلب، متخصص قلب و مشاوره ارتوپدی و سایر تخصص های مربوطه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این عمل، که جزو اعمال جراحی سنگین و پیچیده محسوب می شود از تکنیک جاگذاری فیلتر برای جلوگیری از تکرار آمبولی استفاده شد.
وی با قدردانی از تلاش کارکنان بخش جراحی قلب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و ارتوپدی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) که با سرعت عمل و در دقایق طلایی اقدام به شناسائی، ارجاع و درمان بیمار کردند تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بیمار هم اکنون متعادل و مطلوب است.
شایان ذکر است: بروز آمبولی ریوی از عوارض شایع شکستگی استخوان های بزرگ و اعمال جراحی وسیع است که معمولاً به شیوه دارویی درمان می شود اما در شرایط گسترگی آمبولی، انجام عمل جراحی ضروری است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی