Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران بیان داشت: گردش مالی بیمه سلامت ۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: امسال بیمه سلامت ۷۰ درصد بخش دولتی و ۶۰ درصد بخش خصوصی را به استان‌ها واریز می‌کند همچنین استان‌ها اجازه ندارند این پول را بیش از ۴۸ ساعت نزد خود نگهداری کنند و باید پول را در اختیار ارائه دهنده خدمت قرار دهند، مگر این که ارایه دهنده خدمت مستنداتی ارایه نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی عنوان داشت: گردش مالی صرفا باید برای خرید خدمت باشد و پرداختی‌های بیمه سلامت در کشور در ابتدای سال به صورت میانگین ۱۲ ماه می‌باشد که الان بدهی‌ها به دانشگاه‌ها به سه ماه کاهش یافته و بخش خصوصی به سه ماه کاهش و داروخانه‌ها نیز به روز شده‌اند.

وی گفت: ظرف یک ماه گذشته، سه هزار میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته که بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

موهبتی یادآور شد: در حال حاضر بیمه سلامت این بدهی‌ها را با معرفی از بانک ملی در اختیار طلبکاران بخش دولتی قرار می‌دهد و تا الان یک هزار و ۲۰۰ میلیون تومان انتقال داده‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در دو بخش بستری و سرپایی تقسیم می‌شوند یکی حذف دفترچه در بخش بستری که اواخر سال ۹۶ اعلام کردیم و در شش ماه عملیاتی و در ۵۶۸ بیمارستان انجام شد.

موهبتی افزود: هدف بیمه سلامت این است که بتوانیم رسیدگی به اسناد را الکترونیکی کنیم، به همین دلیل به صورت پایلوت در اصفهان این کار را از دو ماه قبل آغاز کردیم و اکنون در مراحله آخر است و به زودی در بیمارستان‌های بخش دولتی نیز عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش سرپایی برای اولین بار در استان کرمان حذف دفترچه را در دستور کار قرار دادیم که تا پایان بهمن ماه تمامی بخش‌های ارائه دهنده خدمت در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را تحت پوشش ۱۰۰ درصدی قرار دادیم، البته تشویقی برای پزشکان را نیز باید در نظر بگیریم.

موهبتی ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود که در صورتی که نسخه‌نویسی الکترونیک در کرمان تا بهمن پوشش داده شود همزمان با آن تا دی و بهمن نیز می‌توان در هر استانی یک شهرستان را با محوریت کرمان زیر پوشش ببریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات جدی کشور را مصرف بی‌رویه دارو است همچنین سرانه تعداد مصرف دارویی ما در هر نسخه ۳.۲ است که قرار بود به ۲.۵ کاهش یابد.

موهبتی عنوان کرد: صیانت از سلامت مردم وظیفه ماست، لذا باید به سمت کاهش مصرف دارو برویم و یکسری رفتارها را باید تغییر دهیم.

وی با اشاره به پوشش برنامه‌های پیشگیری و غربالگری گفت: حرکت ما باید به این سمت پیش برود حتی اگر این حرکت به تدریج و آرام باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از جمعیت ۴۰ میلیون نفری تحت پوشش بیمه سلامت، ۸۵ درصد به صورت رایگان هستند که ۲۲ میلیون نفر از این آمار در روستاها سکونت دارند.

موهبتی تصریح کرد: سالانه ۲۰۰ میلیون مراجعه در بخش سرپایی و بستری در حوزه بیمه سلامت داریم که سهم دارو در هزینه‌های بیمه ۲۵ درصد می‌باشد همچنین از اولویت‌های ما این است که پرداخت‌های دارویی به موقع انجام شود.

وی با بیان این که بیمه سلامت در سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در سه سطح برای بیمه شدگان در سراسر کشور هزینه پرداخت کرده است گفت: ۶۳۰ میلیارد تومان در استان کرمان بیمه سلامت هزینه می‌کند.

کد خبر 4420417

منبع: مهر

کلیدواژه: دفترچه بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان هفته دفاع مقدس مشهد شهرکرد شیراز اربعین حسینی حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح یاسوج دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه