Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@06:19:22 GMT

مومیایی کشف شده با ریش و سبیل در ایران+عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۷۵۹۰

مومیایی کشف شده با ریش و سبیل در ایران+عکس

رکنا: یک مومیایی در ایران که از جمله مردان نمکی به شمار می رود در ایران کشف شد.

 این اثر یک مومیایی منحصربه فرد است و تفاوت آن با مومیایی دیگر از جمله مومیایی‌های مردان نمکی ایران و مومیایی مصر باستان در این است که این مومیایی طبیعی است یعنی فرد مومیایی شده در باتلاق تبدیل به مومیایی شده است.

در پی برگزاری آثار نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر Art سرزمین هلند به‌روایت موزه درنتس» در موزه ملی که بالغ بر 331 اثر (500 عدد از نظر تعداد) از تاریخ و هنر هلند را در بر می‌گیرد، یک اثر منحصربه فرد نیز به نمایش درآمده است که در نوع خود می‌تواند برای اهل تحقیق و افراد علاقه مند به مباحث تاریخی و علوم زیستی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر یک مومیایی جالب است و تفاوت آن با مومیایی دیگر از جمله مومیایی‌های مردان نمکی ایران و مومیایی مصر باستان در این است که این مومیایی طبیعی است، یعنی فرد مومیایی شده در باتلاق تبدیل به مومیایی شده است.

در توضیحات این مومیایی جالب که معروف به مرد اکسلورموند است آورده شده است: از دوره آهن تعدادی مومیایی طبیعی انسان در باتلاق‌ها یافت شده که بهترین نمونه آنها مرد اکسلورمند است.

این مرد بین سال‌های 430 تا 250 پیش از میلاد می‌زیسته و جسد وی در سال 1914 م (1293 خورشیدی) در باتلاقی نزدیک اکسلورموند کشف شد.

با توجه به اینکه در زمان کشف هنوز شیوه‌های امروزی حفاظت ابداع نشده بود برای حفظ جسد مومیایی آن را خشک کردند در نتیجه شکل ظاهری جسد با زمان کشف آن تفاوت بسیاری دارد.

در مجموع جسد کامل است و فقط ساعد، دست چپ، انگشتان، زانو و پای راست آن از بین رفته است.

با توجه به سیبیل و احتمالا ریش می‌توان نتیجه گرفت که جسد مربوط به مردی است که طبق ویژگی‌های استخوانی کمتر از 45 سال داشته است.

آثار نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به‌روایت موزه درنتس» از 10 مهر افتتاح و علاقه مندان می‌توانند تا فروردین سال 98 از این آثار در ساختمان موزه دوران اسلامی جنب موزه ملی بازدید به عمل آورند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزیتا نامزد داشت اما با نیما در شمال همخوابی کرد / او باردار است! بچه از کیست؟

دادگاه لاهه به نفع ایران رای صادر کرد: آمریکا بایدتحریمها را لغو کند!

عکس جسدی که در رودخانه جاده چالوس شناور بود +فیلم (16+)

مادر بی رحم دختران بی گناهش را با فلفل و نمک شست تا بمیرند +عکس

تجاوز 2 مرد به زن جوان در پارک جنگلی / نگهبان صدای التماس های زن را شنید

همخوابی زشت زن 51 ساله با پسر 17 ساله شوهرش + عکس

قتل زن بدکاره توسط مشتریش در خیابان اتحاد

بارداری دختری 17 ساله هنگام تجاوز در خیابان / از برهنه بودن این زن فیلم گرفتند و ... +عکس

رفتار شنیع فروشنده زن داروخانه برای جلب مشتری وسایل جلوگیری از حاملگی+عکس

دوستم از دختر همسایه بد گفت و من عاشق خواهر او شدم!

غافلگیری تبهکاران تهرانی در رختخوابشان / ببینید با چه سر و وضعی می خوابیدند + فیلم

دستگیری تکنسین اورژانس به خاطر کارهای خلاف در تهران + فیلم و عکس

اعترافات وحشتناک زن جوان مشهدی که 16 روز در محل دفن شوهرش خوابید + عکس

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز هنر Art ایران مردان عکس کشف مومیایی ریش عکس پسر فیلم مرد دختر روزنامه زن در خیابان دلار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان

آلن دینکا، مربی گلرهای تیم ملی، در ورزشگاه نقش جهان حاضر شده و مصاف سپاهان و استقلال خوزستان را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

طرفداری | معمولا مربیان تیم ملی سعی می‌کنند با توجه به صلاح‌دید امیر قلعه‌نویی و مسابقه‌ای که برای آنها در نظر می‌گیرد، شرایط لیگ برتر را در آستانه آغاز فیفادی دوم در نظر بگیرند.

در راستای برنامه‌های مربیان تیم ملی آلن دینکا مربی رومانیایی سابق تراکتور به اصفهان سفر کرده تا از نزدیک نمایش دو سنگربان سپاهان و استقلال خوزستان که در این مسابقه پیام نیازمند و حسن پورحمیدی هستند را به صورت ویژه زیر نظر بگیرد.

جالب اینکه دینکا پیش از ورود به زمین با موزه باشگاه سپاهان روبرو شد و در حالی که به شدت توجهش جلب شده بود، با یکی از اعضای باشگاه سپاهان که اطلاعات موزه را به او انتقال می‌داد، با اشتیاق و در حالی که دوربین موبایلش را در برخی قسمت‌های موزه روشن و شروع به فیلم‌برداری می‌کرد، از موزه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بازدید کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود