Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- باج گيري و توهين جديد ترامپ به سعودي ها در رسانه هاي جهان، بازتاب گسترده خبري داشته و برخي از رسانه هاي به تحليل اين موضوع پرداخته اند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، رأي اليوم با اشاره به تحقير عربستان از سوي ترامپ، نوشت: دونالد ترامپ در ويرجينيا نگاه و ديدگاه خود به ماهيت رابطه آمريکا و عربستان سعودي را بر ملا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رابطه بر اساس تحقير، به خدمت گرفتن و باج گيري است.
روزنامه اينترنتي رأي اليوم، سخنان اخير رئيس جمهور آمريکا درباره حمايت از عربستان سعودي در برابر دريافت پول بيشتر  را، بي حيايي و گستاخي دانست و درباره سکوت پادشاه عربستان در برابر اين رفتار تحقير آميز ابراز شگفتي کرد.بي حيايي و باج گيري،سياست ترامپ در برابر عربستان
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در تجمع انتخاباتي در ايالت ويرجينيا که از شبکه فاکس نيوز پخش شد، نگاه و ديدگاه خود به ماهيت رابطه آمريکا و عربستان سعودي را بر ملا کرد. اين رابطه بر اساس تحقير، به خدمت گرفتن و باج گيري است و معناي آن، محافظت در برابر پرداخت پول فراوان است!
ترامپ در تماس تلفني با سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان سعودي او را با بي حيايي، گستاخي و تهديد ضمني خطاب قرار داد. گويا از عربستان خواسته مي شود تا فقط بهاي محافظت (از خود) را هر چقدر که باشد بپردازد! ترامپ تا چه سطحي از تحقير کردن و بي حيايي رسيده است؛ بدون آن که پادشاه عربستان يا ديگر (مقامات عربستان) پاسخي به او بدهند؟!
خبرگزاري "واس" عربستان به اين اکتفا کرد تا مخاطبان خود را به اين وهم و خيال بياندازد که در اين تماس تلفني درباره روابط ويژه و راه هاي گسترش آن در سايه مشارکت راهبردي ميان دو کشور و تحولات اوضاع منطقه و جهان گفتگو شده است. کدام روابط ويژه و مشارکت راهبردي؟ در سخنان ترامپ کجا به تحولات اوضاع در منطقه و جهان اشاره شد؟ آيا در سخن او حتي اشاره اي به اين مشارکت راهبردي شده است؟
آيا براي رمزگشايي اين سخن "ما از ارتش هاي آنها حمايت مي کنيم" به فرهنگ لغت نياز است؟ علت حمايت از ارتش هاي کشورهاي ثروتمند چيست؟ حمايت از کشورهايي _که در شرايط سخت، خطرناک و بسيار بد به سر مي برد و احتمال کشته شدن ميليون ها نفر در آن وجود دارد_ بسيار متفاوت است. اما علت حمايت از ارتش هاي کشورهاي ثروتمندي همچون عربستان سعودي، ژاپن و کره جنوبي چيست؟ علت اين است که آنها (در برابر اين حمايت) پول خواهند پرداخت.  سفر اخير (بن سلمان) به کويت که فقط چند ساعت طول کشيد چگونه تفسير مي شود؟ فشارهاي ترامپ بر عربستان براي توليد دو ميليون بشکه نفت اضافي به منظور کاهش بهاي نفت چگونه برداشت مي شود؟
آيا عربستان و به طور مشخص پادشاه اين کشور، راه هاي آزاد شدن از قيد و بندهاي اين استعمار پنهان آمريکايي را دارند؟

خواسته پنهاني عربستان از آمريکا چيست؟
 روزنامه آمريکايي واشنگتن پست از گفت وگوي تلفني اخير دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا و سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان و کمک خواستن وي از آمريکا براي حمله نظامي کاملا محرمانه خبر داد.
"جوش روگين" نويسنده اين مقاله نوشت: ترامپ که از جزئيات اين حمله چيزي به زبان نياورد بار ديگر گفت به شاه عربستان اعلام کرده اين  حمله هزينه زيادي خواهد داشت و عربستان بايد 4 ميليارد دلار به آمريکا کمک کند.
دونالد ترامپ بارديگر درباره تلفن اخير خود با سلمان بن عبدالعزيز سخن گفت و اينکه در اين تلفن توهين هايي به وي کرده است .
خبرگزاري رويترز نيز اعلام کرد رئيس جمهوري آمريکا روز سه شنبه اظهارات غير ديپلماتيک درباره عربستان هم پيمان مورد اعتماد کشورش ايراد کرده و به ملک سلمان هشدار داده اين کشور بدون حمايت ارتش آمريکا دو هفته در قدرت باقي نخواهد ماند.
وي در تجمع انتخاباتي در مي سي سي پي گفت: ما از عربستان حمايت مي کنيم؛ خواهيد گفت آنها ثروتمند هستند.
من ملک سلمان را دوست دارم، اما گفتم: ما  تو را حمايت مي کنيم شايد بدون ما دو هفته دوام نياوري بايد به ارتش ما کمک کني"
ترامپ شنبه گذشته نيز گفت شاه عربستان تريليون دلار دارد و فقط خدا مي داند بدون امريکا چه اتفاقي براي اين کشور خواهد افتاد.

تنها راه نجات عربستان، ايران است
راي اليوم نوشت: رياض با برقراري روابط عادي با تهران مي تواند از باتلاق جنگ يمن و باج خواهي هاي ترامپ خلاص شود.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، راي اليوم با اشاره به گرفتار شدن عربستان در باتلاق جنگ يمن که آن را در آستانه ورشکستگي و فروپاشي قرار داده است و ضمن اشاره به باج خواهي رئيس جمهور آمريکا از عربستان براي حمايت از آن در برابر خطر ايران نوشت: تنها راه نجات عربستان، ايران است؛ زيرا رياض با برقراري روابط عادي با تهران مي تواند از اين جنگ و باج خواهي هاي ترامپ خلاص شود.عربستان ؛ مبان سندان يمن و چکش ترامپ
 ثروتمندترين کشور عرب يعني عربستان، ميان سندان يمن و چکش ترامپ رئيس جمهور آمريکا سرگردان مانده و علت آن هم ايران است. ما بر اين باوريم که تنها ايران مي تواند، عربستان را نجات دهد.
عربستان جنگ وحشيانه اي در يمن به راه انداخته است و به سبب ايران دارايي هاي مردم خود را با بخشندگي تقديم ترامپ مي کند. دولت آمريکا هم عربستان را متقاعد کرده است که تنها دشمن آن ايران است که در جنوب يمن و در شمال از طريق عراق آن را محاصره کرده و عربستان که در ميان گاز انبر ايران قرار گرفته است بايد از خود دفاع کند.
به محمد بن سلمان وليعهد عربستان اين طور گفته مي شود که حمايت از آن تنها با دو وسيله امکان پذير است. نخست: به راه انداختن جنگ عليه گروهي  کوچک در جنوب يمن که به سادگي بتوان بر آن پيروز شد . دوم: پرداختن هزينه به ترامپ به سبب حمايت وي از عربستان در شمال و شرق.
طرح آمريکا در خاور ميانه در سايه سران حمايت کشورهاي عربي در اهريمني جلوه دادن ايران موفق مي شود. هدف از اهريمني جلوه دادن ايران، تضعيف همه کشورهاي منطقه به غير از رژيم صهيونيستي است. سرقت دارايي هاي کشورهاي عربي و تحريم ايران همه کشورها را دچار ضعف مي کند و محمد بن سلمان ابزار مناسبي در دست آمريکا براي تحقق اين هدف است که در ازاي آن حکومت عربستان را پس از پدرش به ارث مي برد؛ اما گويي وليعهد عربستان فراموش کرده است که چنانچه به اين خونريزي و توهم وجود دشمني به نام ايران ادامه دهد کشورش همه چيز را  از دست خواهد داد وديگر چيزي از آن باقي نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ عربستان توهين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!