Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح " مهری سبز با قلب های سبز" برای پانزدهمین سال متوالی به همت جمعیت خیریه قلب های سبز تبریز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جمعیت خیریه قلب های سبز به عنوان نخستین مؤسسه با اهداف آموزشی – تحصیلی تبریز، از سال 1383 هر ساله طرح ساماندهی مدارس مناطق محروم با عنوان" مهری سبز با قلب های سبز" را برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، در این طرح دانش آموزان با دریافت پک لوازم التحریر، کتاب، نوشت افزار و لباس های فرم برای سال تحصیلی جدید آماده می شوند. امسال نیز همانند سالهای گذشته این جمعیت توانست با استفاده از ظرفیت های مردمی خود بیش از 1500 دانش آموز مناطق محروم را تحت پوشش این طرح قرار دهد. مراحل ابتدایی طرح "مهری سبز با قلب های سبز" در سال جاری از اواخر خرداد ماه آغاز شد و در هفته اول مهر با توزیع پک لوازم التحریر در مدارس مناطق محروم به کار خود پایان داد.

این طرح با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال توانست بخشی از نیازهای مدارس محروم را تامین نماید. با توجه به افزایش قیمت لوازم التحریر و عدم توانایی خانواده ها در مناطق محروم جهت خرید لوازم التحریر اجرای این طرح اهمیت ویژه ای پیدا کرد.

رضا رحیمی، مدیرعامل جمعیت خیریه قلب های سبز گفت: طرح " مهری سبز با قلب های سبز" در سال 97 برای پانزدهمین سال متوالی توسط جمعیت خیریه قلب های سبز اجرا شد. این جمعیت به عنوان نخستین موسسه خیریه با اهداف آموزشی در تبریز دانش آموزان مستعد و بی بضاعت را تحت پوشش و حمایت خود قرار داد اما با توجه به محدود بودن منابع مالی امکان حمایت مستمر از قشر وسیعی از دانش آموزان مناطق محروم وجود نداشت. با بالا رفتن درخواست حمایت از سوی مدیران مدارس برای دیگر دانش آموزان ایده اولیه طرح" مهری سبز با قلب های سبز" شکل گرفت.

به گفته وی در این طرح قرار بر این شد تا جمعیت خیریه قلب های سبز هر ساله در شروع سال تحصیلی جدید عده ای از دانش آموزان مستعد و بی بضاعت که مشکلات کمتری دارند تحت پوشش این طرح قرار داده و اقدام به تهیه و توزیع لوازم التحریر بین این دانش آموزان کند. 

رحیمی ادامه داد: این طرح دو هدف اصلی را دنبال می کند. در سال های اولیه فعالیت جمعیت، کارگروه آموزش و تحقیق طی تحقیقات میدانی متوجه این موضوع گردید که میزان ترک تحصیل دانش آموزان دختر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان بسیار بیشتر از دانش آموزان پسر می باشد.

وی ادامه داد: در واقع می توان گفت؛ هنگام بروز مشکلات مالی برای خانواده اولین گزینه پیش رو جلوگیری از تحصیل دختر خانواده بوده و این امر موجب بروز آسیب های اجتماعی جدی در این مناطق گشته بود. از این رو از اهداف اصلی این طرح پوشش هزینه تحصیلی این دانش آموزان و مانع شدن از بروز چنین معضلات اجتماعی می باشد. از جمله اهداف مهم دیگر این طرح ارتباط با خانواده های نیازمند و جذب مددجو بوده و هست. همه ساله در هنگام اجرای این طرح خانواده های زیادی به جمعیت معرفی شده و بعد از تحقیقات لازم عده ای از این خانواده ها جهت دریافت حمایت های مستمر جذب جمعیت می شوند.

رحیمی درباره اقلامی که در این طرح توزیع می شود اینگونه توضیح داد: این طرح شامل مواردی همچون پک لوازم التحریر، هزینه کتاب، هزینه لباس فرم مدارس و گاها تهیه کیف و کفش می باشد.  سعی ما همه ساله بر این بوده حداقل 700 دانش آموز مناطق محروم را تحت پوشش این طرح قرار دهیم و خوشبختانه توانسته ایم هر سال بر این تعداد اضافه کنیم. در سال گذاشته بالغ بار 1000 نفر تحت حمایت این طرح قرار گرفتند و در سال جاری نیز توانستیم در حدود 1500 دانش آموز را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: توجه به این نکته حائز اهمیت می باشد که افزایش قیمت لوازم التحریر در سال جاری هیچ خللی بر اجرای این طرح وارد نکرد و ما توانستیم در اوج گرانی لوازم التحریر افراد تحت پوشش طرح "مهری سبز با قلب های سبز " را 50 درصد افزایش دهیم. که این امر به علت مذاکرات ما با تولید کنندگان داخلی و استفاده از تولید ملی شکل گرفت. حمایت از تولیدات ملی از جمله دست آوردهای اجرای این طرح در سالهای اخیر بوده است.

رحیمی درباره آینده این طرح و انتظارات جمعیت از ارگان هایی همچون آموزش و پرورش بیان کرد: سعی ما بر این است با همکاری آموزش و پرورش تغییرات مثبتی برای سالهای آینده ایجاد کنیم. تصمیم ما بر این است که بجای توزیع پک ها در مدارس، مدیران مدارس تبریز نسبت به شناسایی و معرفی دانش آموزان مستعد و نیازمند به جمعیت اقدام کنند تا از این طریق هم در جذب مددجویان و حمایت مستمر آنان گام های مثبتی برداریم و هم مطمئن باشیم که این پک ها به دست نیازمندان واقعی می رسد. همچنین از آموزش و پرورش انتظار حمایت های معنوی و تسهیل در امور به منظور ایجاد گسترده تر این طرح را داریم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع بندرعباس شیراز ارز مجلس رزمایش اقتدار عاشورایی اربعین حسینی خامنه ای اربعین هفته ناجا خیریه قلب های سبز خیریه دانش آموزان نیازمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش به رسم سقایی در تبریز

دریافت 66 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش به رسم سقایی به مناسبت تجلیل از خیران آبرسان آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی شامگاه امروز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر هتل پارس تبریز و به همت شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

کد خبر 6100917

دیگر خبرها

  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • اجرای طرح آگاه سازی دختران در آباده
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی