Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حملات متجاوزان سعودي به مناطق مسکوني يمن با پاسخ موشکي و توپخانه اي کميته هاي مردمي يمن، همراه است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره يمن؛ در حمله هوايي جنگنده هاي متجاوز سعودي به منزلي در شهرستان الحالي در استان الحديده يک نفر شهيد و سه نفر ديگر زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صنعا و الحديده و صعده يمن ، آماج حملات هوايي و زميني متجاوزان سعودي
مناطق مختلف استانهاي صنعا و الحديده يمن ، آماج حملات جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي بود و استان مرزي صعده نيز از هوا و زمين بمباران و موشک‌باران و گلوله باران شد که به شهادت يک نفر و زخمي شدن شماري منجر شد. جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي جبل النهدين و پادگان الحفا را در صنعا در دو نوبت و نيز منطقه جربان را در شهرستان سنحان در صنعاء در شش نوبت بمباران کردند. يک شهروند يمني در منطقه الدريهمي در استان الحديده يمن در حملات خمپاره اي متجاوزان و مزدوران به شهادت رسيد. منطقه السويق در شهرستان تحيتا در استان الحديده در سه نوبت بمباران شد.
يک شهروند يمني نيز در حملات موشکي و توپخانه اي ارتش سعودي به شهرستان مرزي منبه در استان صعده يمن به شدت زخمي شد. متجاوزان سعودي دهها فروند موشک و گلوله توپ به منطقه الغور در شهرستان مرزي غمر در استان صعده شليک کردند. خانه ها و مزارع مردم در شهرستانهاي شدا و منبه و رازح در صعده هدف حملات موشکي و توپخانه اي ارتش سعودي قرار گرفت و به دارايي هاي مردم خساراتي وارد شد. شهرستان شدا و منطقه الحصامه در شهرستان الظاهر و منطقه الجعمله در شهرستان مجز در صعده نيز بمباران شدند.

پاسخ موشکي و توپخانه اي يمن
رسانه هاي وابسته به جنبش انصار الله يمن از پرتاب دو فروند موشک بالستيک به سوي مواضع ارتش سعودي در منطقه الخوبه در جيزان خبر دادند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره؛ يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن روز پنجشنبه 2 موشک "زالزال 2" به سوي مواضع متجاوزان و مزدوران سعودي در جنوب عربستان شليک کرد.
دو موشکي که نيروهاي يمني شليک کردند ، به سوي منطقه الخوبه در استان جيزان در جنوب عربستان شليک شد.   
موشک هاي شليکي باعث مجروحيت تعدادي از مزدوران سعودي شد.

تلفات سنگين مزدوران ائتلاف سعودي
شماري از مزدوران ائتلاف سعودي بر اثر حمله موشکي و توپخانه اي کميته هاي مردمي يمن در جنوب يمن کشته يا زخمي شدند.
به گزارش المسيره، مواضع ارتش سعودي و مزدوران آن در جبهه هاي عسير ، نجران و جيزان در جنوب عربستان هدف حملات توپخانه اي و موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن قرار گرفت و شمار ديگري از آنان کشته يا زخمي شدند. يگانهاي توپخانه و موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مزدوران ارتش سعودي را در غرب مجازه و نزديکي گذرگاه علب در عسير ( واقع در جنوب عربستان ) هدف قرار دادند. نيروهاي يمني دو فروند موشک زلزال-2 به مواضع ارتش سعودي در خوبه در جيزان شليک کردند. مواضع ارتش سعودي در موضع نظامي منتزه در جيزان هدف موشکاي کاتيوشا قرار گرفت.
توپخانه هاي رزمندگان يمني مواضع ارتش سعودي و مزدوران آن را در موضع نظامي مستحدث و غرب موضع نظامي سديس در نجران گلوله باران کردند. عمليات ارتش و کميته هاي مردمي در داخل يمن ادامه دارد و به مزدوران در محورهاي مختلف خساراتي وارد شد. شماري از مزدوران در تعز در حملات توپخانه اي به مواضع آنان در منطقه المضابي در جبهه صلو کشته يا زخمي شدند. رزمندگان يمني به مواضع تکفيري هاي داعشي در جبهه قيفه در البيضاء يورش بردند که به هلاکت يا زخمي شدن شماري از داعشي ها منجر شد. يک منبع نظامي گفت: 17 مزدور بر اثر انهدام دو دستگاه خودروي نظامي آنان در جبهه ناطع در بيضاء کشته يا زخمي شدند. رزمندگان يمني به مواضع مزدوران در منطقه جرجور در جبهه نهم در استان صنعا شبيخون زدند.

عمليات نيروهاي يمني در امتداد نوار ساحلي
ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مزدوران متجاوز در مناطق مجاور کيلومتر 16 زير آتش توپخانه گرفتند. در اين عمليات شماري از  نيروهاي سعودي و مزدوران به هلاکت رسيده يا مجروح شدند و يک زرهپوش آنها نيز منهدم شد.
در عمليات نظامي ارتش و نيروهاي يمني در امتداد خط ساحلي از منتهي اليه جنوب التحتيا تا منتهي اليه شمال الدريهيمي مزدوران متجاوز خسارت ها و تلفات سنگيني را متحمل شدند در اين عمليات خسارات سنگيني به خودروها و انبارهاي سلاح و انبار مواد غذايي آنها وارد آمد.
يک منبع نظامي با تأييد خبر حمله توپخانه اي ارتش و کميته هاي مردمي به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها گفت که گلوله باران مواضع متجاوزان که از صبح شروع شده است باعث کشته يا مجروح شدن شماري از مزدوران و انهدام يک دستگاه زرهپوش نظامي در کيلومتر 16 شده است.
اين منبع نظامي خاطرنشان کرد که ميزان خسارت هاي وارد شده به خودروها و زرهپوش هاي دشمن ده ها دستگاه برآورد شده است در حالي که شمار کشته شده ها از 20 تا 50 نفر در نوسان است و اين آمار در مقايسه با آمار واقعي بسيار نا چيز است چرا که اگر آمار تلفات و خسارات واقعي دشمن اگر به دقت برآورد شده و از منابع نظامي ما به طور روزانه استخراج شوند بسيار بيش از اين خواهد بود.
اين منبع به اهالي جنوب هشدار داده است که دشمن ديگر توان حمله ندارد و در وضعيت سرگرداني و جنون هيستريک است که ممکن است براي جبران شکست دست به فريب اهالي قبايل جنوب بزند و اگر اين اهالي هشيار نباشند ممکن است فريب دشمن را خورده و اسير جهنم ساحل غربي شوند.
 
شکست تلاش‌هاي مکرر مزدوران در غرب تحيتا در الحديده
تلاشهاي گسترده مزدوران سعودي اماراتي براي پيشروي در غرب تحيتا در استان الحديده بي نتيجه بوده و تحت محاصره شديد رزمندگان ارتش و کميته هاي مردمي يمن هستند و هر روز بر خساراتي که متحمل مي شوند افزوده مي شود. ستاد تبليغات جنگ ارتش و کميته هاي مردمي يمن تصاويري از سوختن خودروهاي نظامي در الحديده پخش کرد. يحيي الشامي گزارشگر المسيره در گزارشي گفت: مزدوران در تلاش براي نفوذ به مناطق غربي تحيتا خودشان را به آب و آتش مي زنند تا متجاوزان را راضي کنند.
خودروهاي زرهي و نظامي که مزدوران بر آنان سوار هستند و نيز ادوات نظامي مانند لودرها با پشتيباني حملات توپخانه اي و جنگنده ها براي پيشروي تلاش مي کنند اما هنوز چند متري جلو نيامده بودند که مينهاي کار گذاشته شده، در مسير يک دستگاه لودر و دو دستگاه خودروي نظامي منفجر مي شوند. گزارشگر با اشاره به تصاوير اين دو دستگاه خودروي نظامي گفت: همه کساني که سوار بر اين دو دستگاه بودند زخمي شدند. دودي که در تصاوير مي بينيد ناشي از سوختن سومين خودروي نظامي است و نيروهاي رزمنده يمني هم سلاحهاي مزدوران را به غنيمت گرفته اند. گزارشگر سپس به تصاوير يک اسير و رفتار انساني رزمندگان يمني با اين اسير اشاره کرد.
گزارشگر افزود: مزدوران بار ديگر ظرف کمتر از بيست و چهار ساعت که از تلاش براي پيشروي اول در غرب تحيتا مي گذشت و طي آن شکست خوردند بار ديگر براي پيشروي کوشيدند اما خودروهاي زرهي و نظامي آنان با آتش ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواجه شد. گزارشگر سپس با اشاره به تصاوير گفت پيشروي مزدوران پيش از آنکه آغاز شود شکست خورد و پس از آنکه خودروي اول از کار افتاد ، خودروي دومي با سرنشينانش عقب نشيني کرد و مزدوران ، اجساد را در کنار خودروي از کار افتاده رها کردند. يکي از رزمندگان يمني گفت: از جبهه عزت و کرامت و پايداري و مشخصا از غرب تحيتا صحبت مي کنم . خدا را شکر پيشروي مزدوران سعودي شکست خورد و آنان فرار مي کنند و خودروهاي زرهي و نظامي شان به آتش کشيده شد و اجسادشان نيز در صحرا پراکنده است.
گزارشگر سپس به يک دستگاه خودروي نظامي از کار افتاده در يک محور ديگر در غرب تحيتا اشاره کرد و گفت رزمندگان با تيربار اين خودرو را از کار انداختند و اين خودرو در صدر خودروهايي بود که در حال پيشروي بودند اما عقب نشيني کردند. يک تيربارچي به سوي يک دستگاه خودروي نظامي حامل مزدوران شليک کرد که مزدوران به سرعت پا به فرار گذاشتند. گزارشگر گفت: توان متجاوزان و مزدوران در جبهه غرب تحيتا همانند ديگر جبهه هاي سواحل غربي هر روز در حال فرسايش است و بر خساراتشان افزوده و ياس و نااميدي شان نيز زيادتر مي شود.
 
پارلمان اروپا: فروش سلاح به ائتلاف سعودي متوقف شود
پارلمان اروپا شامگاه پنجشنبه تداوم جنگ يمن و نقض قوانين مربوط به غيرنظاميان را محکوم کرد و خواستار شکسته شدن محاصره اين کشور جنگ زده وعدم فروش سلاح و مهمات به کشورهاي عضو ائتلاف سعودي شد.
پارلمان اروپا روز پنجشنبه در جلسه خود در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه اين موضوع را درخواست کرد.
اين نهاد قانون گذاري اروپا ضمن درخواست از عربستان براي پايان دادن فوري به جنگ يمن، خواستار تحريم فروش سلاح و مهمات و تجهيزات فناوري مربوط به کنترل اينترنت به امارات شد.
در ادامه بيانيه پارلمان اروپا آمده است: تنها راه حل استقرار صلح، حفظ يکپارچگي، حاکميت ارضي و استقلال يمن، حل و فصل سياسي و گفت و گو ميان طرف هاي يمني است.
پارلمان اروپا از کشورهاي منطقه و جهان خواست، براي کاهش شدت جنگ يمن و دستيابي به راه حلي در چارچوب مذاکره و گفت و گو به صورت سازنده با طرف هاي درگير يمني همکاري کنند.
اين نهاد اروپايي در پايان بار ديگر بر حمايت خود از تلاش هاي «مارتين گريفيتس» نماينده سازمان ملل متحد در امور يمن براي آغاز روند سياسي ميان طرف هاي درگير تاکيد کرد.

سخنگوي جنبش انصار الله يمن از موضع اخير پارلمان اروپا استقبال کرد
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ؛ محمد عبد السلام از موضع پارلمان اروپا که بمباران غير نظاميان ، آثار باستاني و فرهنگي را محکوم و به تلاش براي شکستن محاصره ملت يمن و ازسرگيري مذاکرات سياسي دعوت کرده است استقبال کرد.
محمد عبد السلام تحرّک فعالانه پارلمان اروپا را در خصوص صلح يک گام مثبت دانست.

خواهان صلح عزتمندانه هستيم
سيد عبدالملک بدرالدين گفت: ما به هيچ عنوان نمي پذيريم هيچ طاغوتي بر ما حکم کند يا سعودي ها و اماراتي ها ما را به بندگي بکشند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، سيد عبدالملک بدرالدين دبير کل جنبش انصار الله يمن در سخناني با اشاره به تازه ترين تحولات سياسي و ميداني يمن گفت: اشغالگران آمريکايي، سعودي و اماراتي درآمدهاي حاصل از منابع ملي يمن را کنترل و مديريت مي کنند. ما به هيچ عنوان نمي پذيريم هيچ طاغوتي بر ما حکم کند يا سعودي ها و اماراتي ها ما را به بندگي بکشند.
وي افزود: دشمن تنش ها را در ساحل غربي تشديد مي کند و تلاش مي کند فرزندان استان هاي جنوبي را براي رسيدن به اهداف خود به خدمت بگيرد. برخي افراد اکنون به نحوي سخن مي گويند انگار ما طرفي بوده ايم که هرگونه راه حل مسالمت آميز و عادلانه را رد کرده ايم و بر ادامه جنگ اصرار داريم.
وي افزود: دشمن تمام توجه خود را به جبهه الحديده و تشديد محاصره عليه ملت يمن معطوف داشته است. اماراتي ها همچنان در پشت جبهه هاي نبرد قرار دارند و آمريکايي ها نيز از دور اوضاع را کنترل مي کنند اما مزدوران را به ميدان نبرد مي فرستند. کساني که شعار برقراري صلح سر مي دهند از سوي دشمن تغذيه شده اند تا مردم را از دفاع و مقابله با اشغالگران دلسرد کنند.
سيد بدر الدين تصريح کرد: ما خواهان صلح عزتمندانه هستيم و امکان ندارد در حالي که دشمن با همه توان و امکانات خود وارد ميدان شده است تسليم شويم و ذلت را بپذيريم. با وجود اينکه هيئت مذاکره کننده ملي يمن پذيرفته است امتيازات زيادي بدهد دشمن همچنان همه راهکارهاي برقراري صلح را رد مي کند.
دبيرکل جنبش انصارالله يمن با اشاره به تازه ترين تحولات سياسي و ميداني يمن گفت: ما آماده پذيرش صلحي هستيم که بر اساس آن تجاوز و اشغالگري هاي دشمن متوقف شود. ما به هيچ عنوان اهل تسليم شدن نيستيم و دين، کرامت و هويت ما اجازه تسليم شدن در مقابل دشمن و پذيرفتن ذلت را به ما نمي دهد. دشمن متجاوز به لحاظ نظامي، اقتصادي، سياسي و رسانه اي ما را هدف گرفته است و ما نيز بايد در همه جبهه ها و به هر شيوه اي با دشمن مقابله کنيم.
وي افزود: متجاوزان تلاش مي کنند کشور ما را تحت محاصره اقتصادي قرار دهند، آنها بندرهاي جنوبي يمن را اشغال کرده اند و تلاش مي کنند بندر الحديده در ساحل غربي را نيز به اشغال خود درآورند. سفير آمريکا در خلال رايزني هاي يمني- يمني در کويت (سال 2016) وعده داد ارزش يک هزار ريال يمني را به حدي برساند که با ارزش جوهر نوشته شده بر روي آن نيز برابري نکند. ما براي حضور هر چه بيشتر در جبهه هاي نبرد عليه اشغالگران و متجاوزان آمادگي کامل داريم. پولهايي که در مسکو چاپ مي شود و به عدن مي رسد صرف هزينه هاي خائنين مي شود. ملت يمن بايد عليه دشمن متجاوزي که اقتصادش را ويران کرده و فرزندانش را به شهادت رسانده است قيام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه (به وقت محلی) محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «برانیت» با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از صدور بیانیه حزب الله از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا،‌ متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی از جنوب لبنان خبر داده بودند.

کد خبر 6093793

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند