Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جمعی از دوستداران محیط زیست به مناسبت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات و همچنین حمایت از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان وحشی دور هم جمع شده و راهکار‌های حفاظت از محیط زیست را بررسی کردند.

رییس محیط زیست گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: ما نسبت به نسل‌های آینده وظیفه داریم از کوهستان‌ها , پرندگان و حیوانات وحشی موجود در کو‌ه ها محافظت کنیم و این موجودات را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تولیده گفت: بعضی از گونه‌های جانوری منطقه‌های ما به شدت در حال انقراض هستند و علت این مسئله وجود شکارچیان غیر قانونی و شکار‌های بی رویه توسط این شکارچیان است.

وی گفت: کوهستان‌های تحت حفاظت محیط زیست خیلی گسترده است و با چهار یا پنج نفر نیروی یگان حفاطت قابل کنترل نیست، پس با حمایت و همکاری شما مردم روستا و روستا‌های اطراف که نزدیک به کوه هستید می‌توان از گونه‌های جانوری محافظت کرد.

تولیده ادامه داد: محیط زیست و مردم باید باهم اتحاد داشته باشند تا بتوانیم محیط زیست خود را نگهداری کنیم. حفاظت از کو‌ه‌ها، پرندگان و حیوانات در آن جزء با مشارکت شما مردم عزیز مقدور نمی‌باشد. ریختن زباله یکی از مهمترین مسئله در آلوده کردن محیط زیست جانوران هست که سالانه تعداد زیادی از گونه‌های مختلف جانوری را تلف میکند.

محمد تولیده گفت: یکی از راهکار‌هایی که ما به دولت پیشنهاد داده ایم، ایجاد مناطق شکار ممنونع در کوهستان‌های روستا‌های شول، سیاهمکان و بعضی نقاط دیگر است که اگر به تصویب برسد می‌تواند زیستگاه خوبی برای حیوانات و پرندگان وحشی باشد و از انقراض گونه‌های اصیل این حیوانات در کو‌ه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

برگزاری گردهمایی روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست