Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@03:12:31 GMT

شناسایی ترکیبی در سیب که روند پیری را کند می‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۵۷۴۲

خرداد:محققان به وجود ترکیبی در سیب پی بردند که می‌تواند روند فرسودگی و پیری را کند سازد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، در این بررسی یک نوع ترکیب طبیعی در بسیاری از انواع میوه‌ها از قبیل سیب و توت فرنگی و سبزیجات شناسایی شد که می‌تواند در کند ساختن روند فرسودگی و پیری موثر باشد.
در فرآیند پیری و فرسودگی، فرسوده شده سلول‌ها یکی از فاکتورهای کلیدی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانیکه سلول وارد این مرحله می‌شود دیگر قادر به تقسیم شدن نیست. در نتیجه این وضعیت سلول‌ها سیگنال‌های التهابی ارسال می‌کنند که باعث می‌شود سیستم ایمنی سلول آسیب دیده را پاکسازی کند.
در بدن افراد جوان‌تر این سلول‌های آسیب دیده به آسانی پاکسازی می‌شوند اما با بالا رفتن سن بدن قابلیت خود را در انجام این کار از دست می‌دهد که موجب انباشت سلول‌های آسیب دیده می‌شود.
محققان آمریکایی در مطالعات پیشین به این نکته دست پیدا کرده بودند که senolytics  مولکول‌های از بین برنده سلول‌های آسیب دیده می‌توانند به طور موثری طول عمر فرد را افزایش داده و وضعیت جسمی را بهبود دهد. همچنین این مولکول‌ها در دیگر دوران زندگی قادر هستند مضرات ناشی از سلول‌های آسیب‌دیده را از بین ببرند.
در این مطالعه جدید محققان آمریکایی به بررسی این موضوع پرداختند که کدام‌ یک از senolytics  در کند ساختن روند پیری و فرسودگی موثرتر هستند.
به گفته محققان از میان تمامی ترکیب‌های بررسی شده روی موش‌های آزمایشگاهی، «فیستین» تاثیرگذارترین ترکیب بوده‌ است که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از قبیل سیب، توت فرنگی، پیاز و خیار وجود دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان مشاهده کردند: ترکیب فیستین سطح سلول‌های آسیب دیده را در موش‌های آزمایشگاهی کاهش داده، طول عمر این جانوران را افزایش و بهبود وضعیت سلامتی آن‌ها را به همراه داشته‌ است. برچسب ها: سیب ، پیری ، فرسودگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیب پیری فرسودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، کمالی گفت: یکصد متر از لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک که بر اثر بارش‌های بهاری و جاری شدن سیل آسیب دیده بود، تعمیر و تعویض شد.

کمالی افزود: برای تعمیر و تعویض قسمت‌های آسیب دیده لوله‌های آب آشامیدنی مبلغ یکصد میلیون ریال از محل کمک‌های اداره آبفای شهرستان اشکذر و دهیاری روستا هزینه شده است.

روستای مرزانک در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش خضرآباد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک توسط محققان کشور