Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@03:25:18 GMT

برداشت ارقام روغنی زیتون از اواخر مهر

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۷۶۴۴

برداشت ارقام روغنی زیتون از اواخر مهر

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهنام اوجاقلو، با اشاره به این‌که امسال برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریورماه در شهرستان طارم آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: هدف عمده از کاشت زیتون در استان‌های زنجان، قزوین و گیلان روغن‌کشی است و برای استحصال روغن زیتون، محصول زیتون باید به رنگ قهوه‌ای یا قرمز درآمده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر میوه‌ها زودتر از موعد چیده شود، راهی جز این‌که آن را به شکل کنسروی وارد بازار کنیم، وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: آب و هوا و شرایط جغرافیایی از جمله مواردی است که در اختیار کشاورز نیست و ممکن است مثل دو روی سکه گاهی زمینه افزایش چشم‌گیر محصول و گاهی خسارت هنگفت را فراهم کند. از همین‌رو توصیه ما به کشاورزان این است که حتماً محصول مورد کشت خود را در برابر انواع خسارت‌ها از جمله تغییرات آب و هوایی تحت پوشش بیمه قرار دهند.

او سطح باغات زیتون شهرستان طارم در استان زنجان را 20 هزار و 6 هکتار دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون 14 هزار و 806 هکتار از این سطح بارده بوده و 5200 هکتار مابقی هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.

اوجاقلو از پیش‌بینی تولید بالغ بر 25 هزار تن زیتون طی سال‌جاری در شهرستان طارم خبر داد و گفت: ظرفیت تولید 45 هزار تن زیتون در شهرستان طارم وجود دارد که با افزایش توان عمومی درختان از طریق تغذیه درست و آبیاری و هرس مناسب این میزان تولید محقق می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود 19 واحد فعال مجوزدار و دارای پروانه روغن‌کشی زیتون در شهرستان طارم افزود: هر سال 30 درصد زیتون تولیدی شهرستان طارم برای استحصال روغن به کارگاه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

169 / 161 برداشت زیتون جهادکشاورزی روغن کشی کاشت زیتون امور باغبانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برداشت زیتون جهادکشاورزی روغن کشی کاشت زیتون امور باغبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان

اسدالله پناه یزدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: در شهرستان گرگان طی دو سال، تعهد ساخت ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که تا کنون ۴۰ هزار و ۸۹ متقاضی در این شهرستان ثبت نام کرده اند.

پناه یزدان ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۴۶۴ واحد زمین در گرگان تامین شده که سه هزار و ۹۱۲ واحد مسکن حمایتی در دست احداث است.

وی افزود: پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان یکی از پروژه‌های فعال سطح شهرستان است که در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از پیشرفت رو به رشد پروژه سخن گفت و ادامه داد: خدمات زیربنایی اعم از آب و فاضلاب، برق و گاز به طور کامل در این پروژه مهیا است.

وی در انتها یادآور شد: این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و به پیمانکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است