Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 در حالی که وکیل ایران در لاهه طی گفت‌و‌گویی اظهار داشته است حکم لاهه ضمانت اجرایی نداشته و نباید در جامعه انتظارات نامعقول ایجاد کرد رسانه‌های زنجیره‌ای که پیش از این در بزک کردن برجام به آب و آتش زده بودند ضمن استفاده از تیتر‌های غیرواقعی مبنی بر تعلیق تحریم‌های آمریکا از کیهان به خاطر اینکه خبر مربوط به حکم موقت لاهه را تیتر یک خود نکرده است گلایه کردند!

به گزارش کیهان وکیل ایران در لاهه طی گفت‌و‌گویی با روزنامه سازندگی گفت: تضمینی برای اجرایی شدن تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محسن محبی در این گفتگو اظهار داشت: در حقوق داخلی در صورت عدم تبعیت محکوم‌علیه، محکوم‌له یا ذی نفع می‌تواند با کمک نیرو‌های عمومی محکوم‌علیه را ملزم به اجرای حکم دادگاه کند، اما در حقوق بین‌الملل دولت واحد متمرکز برتری وجود ندارد. بنا بر این سازوکاری برای اجرای اجباری تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنا بر این اگر دولتی محکوم شد و اجرا نکرد ساز و کار اجباری وجود ندارد و درصورت عدم تمکین دولت‌ها هزینه سیاسی برایشان خواهد داشت.

محبی در عین حال گفت:: البته از نظر حقوقی اگر دولت تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نکند طبق ماده ۹۴ منشور ملل متحد دولت محکوم‌له (در بحث با ایران) می‌تواند به شورای امنیت مراجعه و تقاضای رسیدگی کند.
وکیل ایراد در لاهه در سخن آخر خود اظهار داشت: نباید انتظارات غیر معقول برای جامعه ایجاد کنیم.

خط خبری برجام این بار درباره لاهه پیگیری می‌شود
گفتنی است رسانه‌های زنجیره‌ای که پس از امضا و اجرایی شدن برجام از تیترهایی، چون صبح بدون تحریم، تحریم‌ها به تاریخ پیوست، فروپاشی تحریم، یک روز خوب برای دنیا، تحریم رفت، آغاز عصر ایرانی، دنیا به احترام ایران ایستاد، جهان تغییر کرد، جهان به فصل پایان تهدید ایران آری گفت، ایران فردا، خورشید درخشان شد، حصر ایران شکست و... استفاده کرده بودند پس از رای دیوان لاهه نیز از چنین تیتر‌هایی بهره بردند!
به این تیتر‌ها توجه کنید: تعلیق تحریم‌های آمریکا، پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا، دادگاه لاهه به نفع ایران رای داد، پیروزی دوباره در لاهه، لاهه در برابر آمریکا- به نفع ایران، رای ممتاز، ایست لاهه به تحریم، لاهه علیه تحریم‌ها و...

توجه به این تیتر‌ها و خط خبری واحد نشان می‌دهد که علیرغم گفته وکیل ایران در لاهه که حکم این دیوان ضمانت اجرا نداشته و نباید انتظارات غیر معقول در جامعه ایجاد کرد زنجیره‌ای‌ها همانند برجام به دنبال پیگیری پروژه فریب جامعه هدف خود هستند.
امروز و پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از اجرایی شدن برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشده است بلکه با خروج آمریکا تحریم‌های دیگری نیز به تحریم‌های قبلی افزوده شده است.

با این وجود روزنامه‌های زنجیره‌ای همان خط خبری را دنبال می‌کنند و این اگر خیانت نباشد بی‌شک جهالت هست.
نکته دیگر اینکه برخی رسانه‌های حامی دولت در فضای مجازی و... از این ایراد گرفته‌اند که چرا کیهان خبر مربوط به دستور موقت لاهه در صفحه نخست کیهان روز پنجشنبه گذشته نیامده است.

فارغ از اینکه این رسانه‌ها علاوه‌بر کینه از کیهان دچار نابینایی نیز شده‌اند و کیهان به اندازه سطح و ارزش خبری حکم لاهه آن را در صفحه نخست روز پنجشنبه پوشش داده است بایستی گفت: «کیهان با تیتر یک کردن این خبر بنا به گفته وکیل ایران در لاهه انتظارات غیر معقول در جامعه ایجاد نکرده است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لاهه حکم ضمانت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران

امتداد - کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  کتاب ” اقتصاد در هیاهوی انتظارات ” منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از ۳۰ نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل ۳۰ فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای ۶۵۶ صفحه می‌باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از ۲۶۰ جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است ” امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخداد‌های اقتصادی شوند و رخداد‌های اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشور‌ها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای‌ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. ”

برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۱۶۲۲۴۴ (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ ارز قطعا ادامه دارد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!