Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تزریق اعتبار به دستگاه های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، علی وقف چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان زنجان از بانیان و برگزار کنندگان این نمایشگاه که زمینه را برای ارتقای دانش و بینش جامعه فراهم کرده اند، تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به این سوال که گرانی کاغذ و بالطبع گرانی کتاب تا چه اندازه بر سرانه مطالعه در کشور اثرگذار بوده است، گفت: گرانی کاغذ نمی تواند دلیل اصلی کاهش خرید کتاب باشد چرا که در عصر حاضر رسانه های دیگر بالاخص فضای مجازی اطلاعات را به راحتی و درکوتاهترین زمان ممکن دراختیار علاقمندان قرار می دهد.

 

به گفته وقف چی، برای حل این مشکل بایستی این قابلیت در مورد کتاب هم ایجاد شود و بتواند اطلاعات را به راحتی در اختیار مطالبه کنندگان قرار دهد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تزریق اعتبار به دستگاه های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در آشنایی عموم با کتاب های روز موثر باشد ولی بهتر بود نمایشگاه در مکان دیگری که تردد برای عموم راحت تر انجام می شد، برگزار می گردید.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع مجلس اربعین حسینی امام سجاد ع رزمایش اقتدار عاشورایی ارز آمریکا بندرعباس دادگاه لاهه اردبیل نهمین نمایشگاه کتاب زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل