Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی از تولید ۲ مگاوات برق خورشیدی در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حقیقی معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی درباره استفاده از تامین برق از طریق انرژی خورشیدی  گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سال گذشته اقدامات اجرایی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه بهره گیری و استفاده از انرژی خورشیدی در میان ادارات اوقاف کشور پیشتاز است، افزود: در همین راستا مطالعات لازم برای احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی و برخی موقوفات استان که دارای پتانسیل ایجاد نیروگاه هستند، آغاز شده است.
 
معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی گفت: این نیروگاه‌ها در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی ایجاد می‌شود که شهرستان‌های نیشابور، مشهد، سبزوار، گناباد، قوچان، تربت حیدریه بیشترین بهره را از این پروژه خواهند داشت.

حقیقی تولید بخش عمده انرژی و برق کشور را با استفاده از سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و افزود: سوخت‌های فسیلی تجدید پذیر نیستند، اما خورشید منبعی دائمی است که از نظر آثار زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت می‌رساند و انرژی پاک، بی پایان، رایگان و بی خطر است لذا بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفته اند.

وی با بیان اینکه انرژی بادی نیز جز انرژی‌های تجدید پذیر است، گفت: برای بهره گیری از پتانسیل انرژی بادی در اراضی موقوفات استان در سال جاری مطالعاتی انجام شده است که اراضی موقوفه دهشیب بینالود برای استفاده از این انرژی مناسب است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی افزود: اکنون نیروگاه‌های خورشیدی در دنیا برای تولید برق، سرمایش، گرمایش، اجاق گاز، آب شیرین کن، حمل و نقل، استفاده می‌شود.

حقیقی  با اشاره به بالا بودن هزینه‌های اجرایی در کشور برای تولید برق در مقایسه با انرژی خورشیدی تصریح کرد: اگر موضوع فروش برق تولیدی مطرح نباشد، تولید برق خورشیدی برای مصرف در کشور توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: دولت برای ایجاد فرهنگ در تغییر این روش و بحث‌های زیست محیطی، سیاست‌های حمایتی را در پیش گرفته است و اداره کل اوقاف استان نیز از این فرصت استفاده خواهد کرد.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: اراضی وقفی و بقاع متبرکه نیز ظرفیت بهینه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد و در همین راستا کار مطالعاتی در قالب تولید نیروگاه‌های کوچک مقیاس در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی آغاز شده است.

حقیقی افزود: بقاع متبرکه شناسایی شده قابلیت احداث نیروگاه از ۵ تا ۱۰۰ کیلو واتی را دارد که در مجموع ۲ مگاوات برق خورشیدی در بقاع متبرکه خراسان رضوی در فاز اول تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه با شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی، عملیات اجرایی در ۸ بقعه متبرکه با ظرفیت ۲۸۰ کیلووات شروع شده است، گفت: در صورت تامین منابع مالی، ۴۰ در صد از این پروژه‌ها در سال جاری محقق خواهد شد.

   منبع:  باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید ۲ مگاوات برق مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌های منطقه را ضروری دانست.

باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.

 وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.

بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.

صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.

بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.

وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.

صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.

مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.

مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.

وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها