Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سید 'صدر الدین القبانچی' در خطبه های نمازجمعه این هفته در صحن حرم مطهر امام علی (ع) از پارلمان جدید عراق خواست تا لغو هزینه روادید زائران ایرانی برای زیارت اربعین سال جاری را تصویب کند.
وی گفت که اگر این اتفاق بیفتد خداوند درهای برکت را به روی عراق باز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر هزینه مصوب دولت عراق برای ویزای اربعین 41 دلار است.
وی همچنین با تقدیر از اقدام برخی عشایر و رانندگان عراقی برای حمل و نقل خیریه زائران از مرز به شهرهای مقدس عراق، از دارندگان وسایل نقلیه خواست تا با ساماندهی مناسب و در راستای وفای به امام حسین (ع) و بزرگداشت حماسه عاشورا، برای حمل و نقل رایگان زائران از مرزها اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتخابات رئیس جمهوری و نخست وزیر جدید عراق از سوی پارلمان این کشور اعلام کرد که عراق در تغییرات سیاسی که مرجعیت دینی عالی عراق و مردم به شیوه مسالمت آمیز خواستار آن بودند، موفق عمل کرد و توانست اتحاد ملی را حفظ کند.
وی افزود: عراق در پروژه انتقال مسالمت آمیز قدرت موفق شد رئیس پارلمان و رئیس جمهوری و نخست وزیر را با شفافیت انتخاب کند.
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به سالگرد تخریب گنبد امامین عسکری (ع) در سامرا از سوی تروریست های تکفیری گفت: این اقدام نشان دهنده تلاش برای ایجاد جنگ میان شیعه و سنی بود اما به برکت اهل بیت (ع) و اطاعت مردم از مرجعیت دینی توانستیم بر آن توطئه که بزرگتر از طرح داعش بود چیره شویم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امام جمعه نجف ویزا زائران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای اُحد، دیشب در مسجد شجره حاضر شدند و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه شدند.

یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه شد و این دو کاروان نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند