Web Analytics Made Easy - Statcounter

طنین زیبای خدمت به محرومان که این روزها به نام "رزمایش خدمت" به همت جوانان بسیجی سراسر کشور را فراگرفته، ستایش بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون و چهره‌های شاخص هنری و ورزشی کشور را برانگیخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها سراسر کشور شاهد موج حضور جوانانی است که به منظور محرومیت‌زدایی و سازندگی عازم مناطق محروم می‌شوند؛ این طنین زیبای خدمت موجب شد تا هنرمندان نیز زیان به تحسین بگشایند و خدمات جهادی بسیجیان را ستایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از "محمد کاسبی"، "مهران رجبی"، "محمد صادقی" و "پروانه معصومی" و دیگر هنرمندان و بازیگران مطرح سینما و تلویزیون گرفته تا "روا" مجری رسانه ملی، "فریدون آسرایی" خوانند مطرح کشور و برخی بازیکنان و داوران بین‌المللی فوتبال، محرومیت‌زدایی را جزو کارهای واجب همه نهادها برای خدمت به مردم دانسته‌اند و به جوانان بسیجی خداقوت گفتند.

*****

 

محمد کاسبی:
بسیج باید تا آخرین نفس روحیه انقلابی و خدمت‌رسانی خود را حفظ کند

محمد کاسبی هنرپیشه پیشکسوت ایران در مصاحبه با یزدرسا ضمن قدردانی از خدمت رسانی های بسیج در طول انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر حرکتی که برای رضایت خداوند متعال برای خلق خداوند باشد بدون شک موانع را از سر راه مردم بر می دارد و خوشنودی خداوند را هم در بر خواهد داشت.

هنرپیشه سریال خوش رکاب افزود: حرکت هایی چون رزمایش خدمت بدون اجر نخواهد ماند و درخواستم از تمام بسیجیان این است که تا توان و ظرفیت دارند روحیه انقلابی گری و خدمت رسانی به مردم را حفظ کنند.

کاسبی تصریح کرد: در دوران ای که عده ای تنها به منافع خود فکر می کنند و قطعا هم در این دنیا و هم آن دنیا ضرر خواهند کرد، روحیه بسیج و خدمت رسانی به مردم نعمتی است که باید توسط مردم قدر دانسته شود.

 

 

پروانه معصومی:
بسیجیان در راستای محرومیت‌زدایی جاهایی رفته‌اند که هیچ کس پایش را آنجا نگذاشته/ صد در صد از اردوهای جهادی حمایت می‌کنم

پروانه معصومی در گفت و گو با ۸دی، در واکنش به پرپایی رزمایش خدمت جهادگران بسیجی در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور، اظهار کرد: مسلم است که اگر درست انجام بشود و به راه کج نرود مانند خیلی از کارهایی که شروع کردیم و هدفمان چیز دیگری بود اما از جای دیگر سر درآوردیم اگر درست انجام شود بنده هم دوست دارم و حمایت می کنم.

وی ادامه داد: بنده بسیج را همیشه تحسین کرده ام برای اینکه بسیجیان جاهایی رفتند و کارهایی کردند که هیچ کس پایش را در این محل ها نگذاشته است به دور از اینگه بگویند ما داریم این کار را می کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه شیوه کارشان این خیلی مهم است که بدون من، من کردن ها و فقط برای رضای خدا کارشان را انجام داده اند و من همیشه تحسین شان کرده ام.

معصومی با بیان اینکه صد در صد از این اردوهای جهادی حمایت می کنم، در پاسخ به این سؤال که ضرورت حمایت دولت از این حرکات چقدر است، گفت: حمایت دولت از اردوهای جهادی خیلی ضرورت دارد ولی این سؤال پیش می آید که آیا می تواند این حمایت ها را انجام دهد؟! این خیلی مهم است زیرا الان کارهایی که باید حمایت شود مانده اند.

 

اصغر نقی‌زاده، بازیگر پیشکسوت دفاع مقدس:
«رزمایش خدمت» را باید آنقدر تبلیغ کرد تا ایثارگری جان دوباره بگیرد

اصغر نقی‌زاده، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با تهران نیوز، در ارتباط با #رزمایش_خدمت با اشاره به تاکید بر اشاعه این فرهنگ در جامعه اظهار داشت: مردم هر چقدر  متوجه بشوند که در وسط این بخور _ بخور و بچاپ_بچاپ یک عده هستند که به دنبال ایثار هستند بسیار عالی خواهد بود.

تقی‌زاده رزمایش خدمت را یک طرح خوب و تاثیر گذار خواند و گفت: بزرگترین معضل بسیج این است که با وجود انجام کارهای بسیار خوب و ایثارگرانه تبلیغ درست ندارد تا این حرکات زیبا را فرهنگ‌سازی کند.

این بازیگر کشورمان به سازمان جهاد سازندگی در گذشته اشاره کرد و افزود:  با دوستان خود و مردم محل از پیر و جوان یک گروه تشکیل می‌دادیم و طبق برنامه‌ای که از طرف جهاد سازندگی  به ما اعلام می‌کردند به آن منطقه می‌رفتیم.

وی ادامه داد: بعداً جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی ادغام شد و به عبارتی منحل شد؛ آمدند ابرو را درست کنند زدند چشمم کور کردند چراکه هر چیزی دولتی شود کار نمی‌کند.

تقی‌زاده اضافه کرد: اوایل انقلاب همه نیرو بودند و هر کاری از دستشان بر می‌آمد انجام می‌دادند  اما شاید بنا به اقتضائات زمان ادامه کار جهاد سازندگی امکان‌پذیر نبود به همین خاطر آمدند و سیستم را عوض کردند و این کارها هم جمع شد.

این بازیگر کشورمان بیان کرد: باید کارهای که بسیج می‌کند  تبلیغ بشود تا فرهنگ ایثار و گذشت در بین مردم نهادینه شود این در حالی است که امروزه مشاهده می‌کنید از زمانی که دولت دلار گران کرد مردم جنس‌های خود را  قایم کردند، ما خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم.

 

 

 

جمال شورجه؛‌کارگردان سینما و تلویزیون:
رزمایش خدمت بسیج جای تقدیر دارد/ بسیج در فتنه اقتصادی هم کمر ‏همت به نجات کشور بسته است/ ای کاش می‌توانستم در کنار بسیجیان خدمت کنم

جمال شورجه در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به رزمایش خدمت بسیج و تقدیر ‏از این حرکت اظهار کرد: امیدوارم و همچنین آرزو داشته و دارم که ای کاش من هم ‏می‌توانستم در کنار امت بزرگ ایران و بسیج دلارو و خدمت گذار این چنین در کنار مردم ‏باشم.‏

وی افزود: بسیج کمر به نجات ایران عزیز از دست دشمنان داخلی و خارجی همچون ‏زمان هشت سال دفاع مقدس و انواع فتنه‌های سالهای 78 و 88 و اکنون فتنه اقتصادی ‏بسته است.‏

کارگردان و تهیه کننده برجسته سینما و تلویزیون با بیان اینکه ای کاش بنده هم دوش به ‏دوش بسیجیان بودم، تصریح کرد: به آیه شریفه ان تنصرالله ‏ینصرکم و ان الله مع الصابرین به طور یقین ایمان دارم.

وی بیان کرد: امیدوارم قبل از اینکه انقلاب به دست نااهلان ‏بیفتد، مردم و بسیج همچون گذشته آن را نجات دهند.‏

به گزارش موج رسا، جمال شورجه اکنون در کشور الجزایر در حال ساخت یک فیلم ضد استعماری(احمد بای) به صورت مشترک با این کشور است و این پیام را به صورت اختصاصی در گفت وگو با موج رسا برای بسیجیان داده است.

 

فرهاد عظیما؛ کارگردان انیمیشن خلیج فارس:
اردوهای جهادی خط بطلانی بر جوسازی‌های دشمن علیه انقلاب است

فرهاد عظیما در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به اردوهای جهادی بسیج و اهمیت آن در بحث محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: اردوهای جهادی امروز مهم‌ترین فعالیتی است که در کشور بدون هیچ چشم‌داشتی برای محرومین در حال انجام است.

وی افزود: اگرچه مهم‌ترین بخش اردوهای جهادی ساخت خانه و مدرسه و بیمارستان است اما به نظر من مهم‌ترین بخش این اردوها تبلیغ و گسترش این روحیه جهادی در جامعه است.

کارگردان سینما با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌های دولتی هنگامی‌که یک اقدام عمرانی و آبادانی را انجام می‌دهند آن را رسانه‌ای می‌کنند، گفت: در این میان می‌بینیم که بسیاری از بسیجی‌های ما در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و امکانات بدون هیچ‌گونه چشمداشتی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که خدمات و فعالیت‌های این افراد دغدغه مند در رسانه‌های رسمی دیده نمی‌شود و شاید به جرئت بگویم این دست اقدامات در هیچ نقطه از دنیا مشابه ای ندارد.

عظیما با بیان اینکه رسانه‌های وابسته انقلابی‌ها را طوری نشان می‌دهند که از بیت‌المال ارتزاق کرده و هیچ اقدامی برای این کشور انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: اما زمانی که رسانه‌های داخلی به مردم بگویند که عده‌ای دانشجو و بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی به مناطق محروم برای کمک به مستضعفان می‌روند قطعاً مفهوم انقلاب برای آن‌ها تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی یک فرد نفهمی در قبال دزدی‌های پدرش از بیت‌المال به‌صراحت اذعان می‌کند که او سهم خود را از سفره انقلاب برداشته است، رسانه‌های بیگانه همین فرد و تفکر را به‌عنوان تفکر انقلابی معرفی می‌کنند.

کارگردان انیمیشن خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه جنس بچه‌های رزمنده در دوران دفاع مقدس از جنس همین جهادگران است، تأکید کرد: ادامه راه شهدا از همین بیل و کلنگ زدن بچه‌های بسیجی می‌گذرد و مردم باید بدانند که تفکر اصلی انقلاب این است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی خط بطلانی بر جوسازی‌های دشمن علیه انقلاب است تاکید کرد: زمانی که رسانه های ما از خدمات بسیجی ها پر شود دیگر سلبریتی های بی حیا نمی توانند نسبت به بسیجی و حزب اللهی ها دروغ سازی کرده و مردم را علیه آن ها بشورانند لذا مهم ترین نیاز امروز اردوهای جهادی تبلیغ روحیه و اقدامات جهادی است.

      شهریار کریمی، خواننده مطرح کهگیلویه و بویراحمدی:
عاشق جهادگران بسیجی هستم/هنرمندان در خصوص کمک رسانی به مناطق محروم و نیازمندان متحد شوند

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ رزمایش خدمت به منظور حضور جهادگران بسیجی در مناطق محروم و کمتر برخوردار از نیمه اول شهریورماه در سراسر کشور به صورت همزمان شروع شده است و در استان کهگیلویه وبویراحمد با اعزام 150 گروه جهادی به سراسر نقاط محروم استان، جهادگران خدمات رسانی به محرومان را بدون هیچ گونه چشم طمعی در دستور کار خود قرار داده اند.

در این خصوص با یکی از هنرمندان بلندآوازه و پرطرفدار استان که چهره ای سرشناس در بین خوانندگان کشور دارد و کنسرت های بسیاری در سراسر کشور برگزار کرده است، هم صحبت شدیم.

شهریار کریمی هنرمند نام آشنای استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اقدامات جهادی جهادگران در مناطق محروم و کمک رسانی به قشر نیازمند به صبح زاگرس گفت: من خودم عاشق کارهای خیرخواهانه بوده ام و دوست دارم در حد توانم کمکی در این خصوصوص داشته باشم و چند کنسرت برای نیازمندان و بیماران خاص برگزار کنم.

شهریار کریمی افزود: خوشحال هستم و افتخار می کنم جوانانی در استان وجود دارد که بدون چشم داشت و هیچ گونه مزد و منتی با اقدامات جهادی خود باری از دوش قشر تهیدست و مناطق محروم استان بر می دارند.

این هنرمند خوش صدای هم استانی در ادامه افزود: حضور بسیجیان جهادگر در مناطق محروم،  تحت لوای رزمایش خدمت حرکتی بسیار خوب و مثبت است و هنرمندان استان و کشور می توانند با پای کار آمدن و حضور خود مرهمی بر دل مردم مناطق محروم باشد.

کریمی گفت: این اقدامات جهادی به هیچ نحوی بیهوده نبوده و عده ای که آن را  بی ارزش می داند از وضعیت مردم محروم آگاهی ندارند یا اینکه خود را به خواب می زنند، به عنوان مثال در استان کهگیلویه وبویراحمد مناطق محروم و اقشار بی بضاعت زیادی وجود دارد که هنرمندان می توانند در حد توان خود کمک کنند مثلا کنسرت برگزار کنند و هزینه آن را صرف نیازمندان مناطق محروم استان کنند.

وی به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: این کمک ها می تواند در آغاز سال تحصیلی نمود پیدا کند و هنرمندان در حد توان خود همانند جهادگران که در مناطق محروم پروژه های عمرانی انجام می دهند، می توانند با هنر خود به نحوی کمک رسانی کنند به قشر محروم و من این حرکت را بسیار حرکت خوب و مفیدی میدانم به شرط آنکه همه پای کار بیاییند چرا که یک دست صدا ندارد.

 

موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی فوتبال کشور: اقدامات بسیج در محرومیت‌زدایی قابل تقدیر است/افتخار می‌کنم یک بسیجی هستم

موعود بنیادی‌فر داور بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بسیج همیشه در تمامی عرصه‌ها، چه در بعد فرهنگی-اجتماعی و چه در بعد محرومیت‌زدایی پیش‌قدم بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مناطق مختلفی در استان‌ها وجود دارد که دسترسی به بسیاری از منابع لازم را ندارند، حضور بسیج و اقداماتی که درقالب اردوهای جهادی بسیج در جهت محرومیت‌زدایی انجام می‌شود قابل تقدیر است.

بنیادی فر با بیان اینکه آحاد مختلف مردم هم جزئی از بدنه بسیج هستند گفت: افتخار می‌کنم که خودم نیز یک بسیجی هستم چون اقداماتی که بسیج انجام می‌دهد قابل ستایش است.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در پایان گفت: متاسفانه شرایط حضور در اردوهای جهادی برایم فراهم نشده است، امادر زمینه‌های دیگر به‌عنوان یک بسیجی حضور داشته‌ام.

 

 

  کوروش زارعی، ​بازیگر سریال باشکوه یوسف پیامبر: رزمایش خدمت اقدامی پسندیده است که باید به یک سنت ملی تبدیل شود      

بازیگر برجسته و مطرح کشور که ایفای نقشش به عنوان شخصیت «لاوی» برادر بزرگ حضرت یوسف(علیه السلام) در ذهن مردم ایران نقش بسته است نیز به جمع حامیان رزمایش خدمت پیوست و در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون گفت: رزمایش خدمت؛ اقدامی پسندیده و ارزنده است که باید در تمام کشور باب شده و به یک سنت ملی تبدیل شود.

وی افزود: این قبیل حرکت های خیرخواهانه و انسان دوستانه نه تنها در استان سیستان وبلوچستان بلکه باید در تمام کشور اجرایی شود که البته این استان و استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، کرمان و... نیاز بیشتری دارند که باید در اولویت قرار بگیرند.

زارعی خاطرنشان کرد: رزمایش خدمت باید به دورترین روستاهای ایران هم برسد تا مردم احساس خوبی از خادمان و مسئولان خودشان در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند اما متاسفانه برخی از مسئولان، آن طور که باید در میان مردم نیستند و به وظیفه خادمی خود به خوبی عمل نمی کنند.

این بازیگر سریال آنام بیان کرد: جای بسی خوشحالی است که بسیج بار دیگر به میدان آمده است چرا که این نهاد انقلابی از همان اول انقلاب کارش خدمت به رسانی به مردم و محرومان بوده- هست و خواهد بود و می توان گفت خدمت رسانی به مردم کشور جزءلاینفک بسیج است.

زارعی اظهار کرد: بسیج یکی از اصلی ترین ستون های خدمت رسانی در کشور محسوب می شود و همیشه و هرکجا که نیاز باشد بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شده و همیشه در صحنه بوده و خواهد بود و کارش را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: درست است که بسیج همواره در عرصه خدمت رسانی فعالیت کرده است اما مسئولان نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنند. مسئولان نیز باید از رفتار بسیج الگو بگیرند و خدمات بسیج سرلوحه کار همگان شود چرا که این مسئولان پُست ها و میزهای زیادی را اشغال کرده اند و وظیفه دارند که به مردم خدمت رسانی کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ابراز امیدواری کرد که رزمایش خدمت بتواند اتفاقات خوب و موثری در تمامی کشور و به خصوص در استان سیستان وبلوچستان به ثبت برساند.

وی پیشنهاد کرد: مسئولان نیز از این رزمایش ها درس بگیرند و به میان مردم بروند و از نزدیک با دردها و مشکلات آنها آشنا شوند چون این مسئولان حقوق میگیرند، ارتقاء درجه می گیرند و وظیفه دارند تا امورات مردم را حل کنند و تا در میان مردم نباشند هیچ گاه به درستی از مشکلات جامعه مطلع نمی شوند.

 

فریدون آسرایی، خواننده:

مگر می‌توان با محرومیت‌زدایی مخالف بود/ فلسفه ایجاد ارتش 20 میلیونی کمک به مناطق محروم بود/ دست یکایک جهادگران را می‌بوسم

فریدون آسرایی، خواننده برجسته کشور و اهل کرج درباره فعالیت بسیجیان در مناطف محروم البرز در قالب رزمایش بسیج و گروه های جهادی به تیتریک گفت: فلسفه و هدف ایجاد بسیج و ارتش 20 میلیونی پس از انقلاب کمک به مناطق محروم برای ساختن مدرسه، افراد کم بضاعت جامعه و گروه هایی بود که چشم به راه یاری بسیج بودند.

فریدون آسرایی با اشاره به اینکه کمک به محرومین هدف انقلاب اسلامی است افزود: متاسفانه امروز برخی این اصل را فرموش کرده اند اما اقدام اخیر بسیجیان در قالب رزمایش بسیج اقدام خوبی بوده و خداوند پدرشان را بیامرزد، چرا که در گذشته جنگ را پیش رو داشتیم و پس از جنگ عده ای از مسیر جدا شده و اصول را فراموش کردند.  

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انحراف عده ای از مسیر انقلاب وضعیت کنونی را رقم زد به ویژه کسانی که اختلاس و مشکلات اقتصادی را موجب شدند اظهار داشت: اگر عده ای امروز جوانان را بسیجیان را برای کمک به مناطق محروم تشویق می کنند اقدام شایسته ای است که در قالب گروه های جهادی انجام می شود.  
 
آسرایی تصریح کرد: زمانیکه من از کانادا بازگشتم پیشنهاد کارت بسیج به من داده شد تعجب کردم و گفتم بسیج کارتی نبود و خودش را از جامعه جدا نمیدانست چرا که بسیج 20 میلیونی پس از انقلاب امروز به 80 میلیون مبدل شده است.  
 
وی با اشاره به اینکه نباید بسیج را یک نیروی نظامی تلقی کرد گفت: امروز بسیج باید با همان روند ابتدای انقلاب و با جان و دل به مردم مناطق محروم کمک کند، هیچ شخصی با این اقدام مخالف نیست و من دست یکایک آنها را می بوسم.  
  فریدون آسرایی در خاتمه با تاکید بر اینکه مگر می توان با محرومیت زدایی مخالف بود افزود: امروز مردم کشور به ویژه جوانان باید به این باور برسند با هر نوع گرایشی به فکز ساختن جامعه باشند، اما اگر همدیگر را در قالب خودی و غیر خودی جدا کنیم وضعیت کنونی را شاهد خواهیم بود و درصورتی که با صلح و آرامش به اهداف اصلی انقلاب فکر کنیم وضعیت بهتری را خواهیم داشت.         مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون: خود را یک بسیجی می‌دانم/رزمایش خدمت؛ مانوری متناسب با شرایط روز است

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی در سطح کشور گفت: در شرایط فعلی باید از تنش ها کم کنیم؛ چرا که اگر مردم ایران که استفاده کنندگان از اقتصاد ایران هستیم یک دل و هماهنگ باشیم؛ طبیعتا دشمن نمی تواند کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از افراد جامعه به عنوان اخلالگران اقتصادی هم اکنون در حال محاکمه شدن هستند و هر کدام از افراد جامعه من به عنوان مهران رجبی،فرد دیگر به عنوان طباخ و شخص دیگر به عنوان فردی که جهزیه تهیه می کند و به طور کلی افراد متناسب با کاری که انجام می دهند می توانند این تنش اقتصادی را کاهش دهند.

رجبی ابراز کرد: در این شرایط مردم آنچه را که نیاز ندارند تهیه نکنند تا ببینیم کار به کجا خواهد رسید؛ اگر فردی منزل خود را برای خرید طلا به فروش برساند این اقدام موجب دامن زدن به تنش های اقتصادی است؛ لذا ما باید خودمان کمک کنیم تا از این برهه خارج شویم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه من خود بسیجی می دانم، عنوان کرد:چرا که یادگار دفاع مقدس هستیم و از نزدیک دستی بر آتش داشتیم و آن طبع و خوی را هنوز داریم.

وی با اشاره به رزمایش خدمت ادامه داد: در شرایط هشت سال دفاع مقدس با توجه به نگرانی که در خصوص کشورمان داشتیم و علاقمند به حفظ و نگهداری آن وجود داشت از کشور، دین و مذهب دفاع کردیم و این طبع وخوی در ما مانده است.

رجبی در پایان خاطر نشان کرد: لذا برگزاری مانورهای مناسبتی و این چنینی که متناسب با شرایط روز است بازتاب بهتر دارد تا مانور نظامی چرا که هم اکنون ما در جنگ نظامی نیستیم؛ طبیعتا مانورهایی که خدماتی و در زمینه خدمت رسانی است بازده بهتری دارد و دلنشین تر خواهد بود همچنین دست سازمان بسیج مستضعفین درد نکند.

 

 

عبدالله روا، مجری رسانه ملی: خدمت در اردوهای جهادی مقدس است/جهادگرها ریاکار نیستند آن ها با تمام حس و قلبشان کار می کنند

عبدالله روا شاعر و مجری برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با جهانبین نیوز  اظهار کرد: همه کسانی که به اردوهای جهادی راه پیدا می کنند می توانند در این روز و روزگاری که اکثر آدم ها ریاکار هستند و وانمود به خوب بودن می کنند می توانند با تمام قلب و حسشان خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی کار مقدسی است تصریح کرد: بسیجیان خودجوش و بدون هیچ ادعایی به اردوهای جهادی می روند و کار انجام می دهند.

روا ادامه داد: کار اردوهای جهادی مقدس است و باعث سربلندی و نفس کشیدن در هوایی است که چنین افرادی در همان هوا نفس می کشند.

وی اذعان داشت: اردوهای جهادی در ظاهر مدل خیلی کوچکی است اما برای کسانی که در این کشور مسئولیتی دارند می تواند برای آن ها یک مرور باشد که چطور می توان یک کار را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

گفتنی است؛ عبدالله روا (زادهٔ ۵ اسفند ۱۳۶۴ در بروجن)، شاعر و مجری برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. وی دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه اصفهان و کارشناس ارشد ادبیات از دانشگاه شهید بهشتی است. وی ابتدا در شبکه استانی جهان‌بین و سپس در مرکز رادیویی استان چهارمحال و بختیاری به اجرای برنامه پرداخت و در سال ۱۳۹۱ با اجرای برنامه «شیش‌تاییا» از شبکه دو وارد صدا و سیما شد.

 

 

 

محمد صادقی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون:
خدمات بسیج قابل تحسین است/ چیزی واجب‌تر از رسیدگی به مشکلات مردم نیست

محمد صادقی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص برگزاری رزمایش خدمت بسیجیان در سراسر کشور گفت: هر اقدامی که در جهت رفاه عموم مردم در کشور انجام شود، مورد تقدیر است.

وی افزود: معمولا هر اقدامی باعث می‌شود تا یک عده از افراد ناراضی باشند ولی این موضوع نباید در روند اجرای فعالیت تاثیری داشته باشد.

صادقی رسیدگی به مشکلات و معیشت مردم را مهم دانست و اظهار کرد: همیشه عموم مردم باید مقدم باشند و به معیشت و مشکلاتشان رسیدگی شود و چیزی هم واجب تر از این نیست.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه رزمایش خدمت بسیجیان بسیار قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد گسترش اینگونه اقدامات باشیم و مسئولان و مردم همراهی بیشتری را برای انجام این قبیل اقدامات داشته باشند تا به این طریق وضعیت معیشتی و مشکلات مردم رسیدگی و مرتفع گردد.

 

 

بیژن ذوالفقار نسب، پیشکسوت فوتبال ایران:
اردوهای جهادی بسیج کاری نیکو و پسندیده است

بیژن ذوالفقار نسب پیشکسوت فوتبال ایران از چهره‌های مطرح ورزشی کُرد در گفتگو با کُردتودی، اظهار کرد: رفع غبار محرومیت از چهره‌ی روستاها و ارائه‌ی خدمات رایگان بهداشتی، آموزشی و ... توسط بسیج کار بسیار ارزشمندی است که ایجاد امید و اشتغال و کارآفرینی و رونق روستاها را به دنبال دارد.

وی گفت: این کار بسیج سازندگی که در قالب نهادهای مردمی انجام می گیرد در دراز مدت باعث رضایتمندی مردم می شود و امیدوارم فضایی فرهنگی، اجتماعی و پر رونق را در این راستا ایجاد کنند و باید به این جهادگران خدا قوت گفت.

به گفته وی، جهادگران باید قدر خودشان و قدر لحظات خدمت رسانی به مردم را بدانند.

این مربی با سابقه ی فوتبال ایران گفت: بهتر است از دانشجویان بومی استان در این اردوها استفاده شود تا بهتر بتوانند با محرومان ارتباط بگیرند.

وی یادآور شد: بسیج این اقدامات جهادی را در گذشته در قالب جهاد سازندگی به خوبی در مناطق محروم اجرایی کرده است و این اردوهای جهادی نیز برگرفته از همان تفکر اوایل انقلاب است.

گفتنی است، از نهم شهریورماه‌ 275 گروه جهادی به روستاهای محروم 10 شهرستان‌ کردستان اعزام شده‌اند و تا 29 شهریورماه جاری به روستانشینان خدمات رایگان ارائه می‌دهند. بیژن ذوالفقارنسب (زاده ۱۶ تیر ۱۳۲۸ - سنندج) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران و شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ و جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ را دارد.

او در سال ۱۳۴۹ در افسر بازی کرد، سپس به پاس پیوست. سال ۱۳۵۴ به پرسپولیس رفت و در همان سال اول حضور در پرسپولیس، به عنوان قهرمانی در مسابقات فوتبال جام تخت جمشید دست یافت. او در سال‌های ۱۳۵۵−۵۶ مدافع ثابت میانی در تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شد. وی در روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۸ و در فینال جام شهید اسپندی برای آخرین بار به عنوان یک بازیکن در مقابل پاس به میدان رفت و سپس به بلژیک رفته و از دانشگاه بروکسل، موفق به اخذ درجه دکترای تربیت بدنی گردید.

وی در رقابت‌های مقدماتی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ دستیار مربیان مختلفی از جمله ویرای برزیلی و جلال طالبی بود. او به عنوان سرمربی تاکنون در تیم‌های مطرح استقلال، سایپا، پاس تهران، مس کرمان، پیکان، برق شیراز، ذوب‌آهن اصفهان، داماش گیلان و صنعت نفت آبادان کار کرده‌است. او دو بار با تیم سایپا قهرمان ایران شده‌اند.

 

 

مهدی فقیه؛ بازیگر سینما و تلویزیون:
خدمت بی‌منت به مردم شایسته‌ترین کار است
  حدود یک ماه است که طرح سراسری خدمت رسانی به مناطق محروم با عنوان «رزمایش خدمت» در جای جای ایران اسلامی به همت اقشار بسیج در حال برگزاری است. این اراده جهادی با واکنش مثبت مردم، هنرمندان، چهره های سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی نیز مواجه شده تا جایی که هشتگ «رزمایش خدمت» ترند توییتر شد.   مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با شیرازه در مورد برگزاری «رزمایش سراسری خدمت» با بیان اینکه خدمت رسانی به افرادی که در مناطق محروم و حاشیه شهرها زندگی می کنند کار نیکو و پسندیده ای است گفت: شاید بتوان نام این کار و حرکت را گذاشت شایسته ترین کار چرا که مشکلی را از جلوی پای یک بنده خدا برمیدارند.   وی با اشاره به اینکه حضور افراد در مناطق محروم باعث رشد خود آنها نیز می شود گفت: خدمت رسانی افراد به محرومین به نفع خودشان نیز است چرا که باعث می شود از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، جامعه شناسی و جامعه شناختی یک نگاه عمیق پیدا کنند.   این هنرمند پیشکسوت گفت: انجام فعالیت های بدون منت عمرانی، پزشکی و درمانی در مناطق محروم توفیقی است که خدا نصیب چنین افرادی کرده و آنها به یک ثروت زیاد دست پیدا کرده اند. اما مشاهدات و تجربه آنها در خدمت رسانی نیز بسیار مهم و کاربرد زیادی در آینده دارد.   فقیه افزود: افرادی را می‌شناسم که درآمد میلیاردی دارند و توفیق خدمت رسانی بی مزد به مردم ندارند، افرادی هم هستند که با وجود اینکه آنچنان متمول نیستند اما خدا توفیق بهشان داده و آن مقداری هم که دارند وقف مستمندان می‌کنند.

 

 

محسن سلیمانی، سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس: روحیه همدلی و تعامل همواره در بین ایرنیان بوده است/هنرمندان جهادگر، به سبک خودشان به مردم خدمت می‌کنند

محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بشریت از ابتدای خلقت هر پیشرفتی داشته مبتنی‌بر تعامل و همکاری بوده است.

وی هم‌افزایی برای حل مشکلاتی که طبیعت به مردم تحمیل کرده است و فراز و نشیب‌هایی که در پیش روی آن‌ها وجود دارد، را مهم عنوان و بیان داشت: طبیعتا یکی از عوامل مهمی که باعث شد انقلاب ما به پیروزی برسد، همدلی و هم‌نوایی میان مردم و جوانان بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ما از پس مشکلات بسیار بزرگی بعد از انقلاب با همدلی و هم‌افزایی بر آمدند ادامه داد: نمونه‌ای از همدلی جوانان کشور که به‌صورت خودجوش نمایان شد، هشت سال دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: در جوانان این عصر هم هنوز این روح تعامل و همکاری وجود دارد و باز هم مردم در برابر هم احساس دین می‌کنند، که اگر این به‌صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبانیم و بخشی از آن به علت سوءمدیریت‌هاست حل خواهد شد.

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور اضافه کرد: تعامل یکی از زیباترین هدیه‌های خداوند به بشر است، که اگر از آن استفاده کند مطمئنا افق روشنی به رویش باز می‌شود، جهادگران ما و کار جهادی که چند سالی است به صورت نهادینه شکل گرفته زمانی صورت می‌گیرد که از سیستم دولت معضلی خارج می‌شود که در این زمان این آدم‌ها وارد میدان می‌شوند و به یاری هم‌نوعان خود می‌روند، در این اردوها با جابجایی حتی دو آجر یا خشت با خلوص نیت سنگی از جلو یک پیرزن یا پیرمرد برداشته می‌شود که امیدبخش است، این کار در نفس قضیه بسیار زیبا و مورد پسند همه بشریت است.

وی با بیان اینکه بهترین همزادپنداری‌ها را ایرانیان دارند یادآور شد: هنرمندان هم در قواره خودشان و با قلم خودشان همواره این حس را داشتند، برخی از مواقع زمینه عرضه تعاون و همکاری برای هنرمندان فراهم می‌شود و راحت‌تر خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان برای اینکه امید را در مناطق مرزی به هم‌وطنان‌مان انتقال دهند حرکتی انجام داده به نام تئاتر میدانی برای مردم محروم و مناطق مرزی که آن‌ها هم با هنرشان، قلم‌شان و بازی‌شان امید را به مردم مناطق محروم هدیه کنند و این اردوی جهادی هنری است که ما قصد داریم به شکل جدی‌تری از این حرکت خودجوش هنرمندان بهره بگیریم.

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور تاکید کرد: هنرمندان هم روحیه جهادی را دارند و ما با چشم خود می‌بینیم چگونه نمایش هنرمندان برای مردم محروم لبخند را به لب آن‌ها و امید را در دل‌شان بیاورد.

 

 

محمد رنگساز، خبرنگار صداوسیما:
خانواده‌هایی دیدم که ماه‌ها در حسرت تهیه‌ی گوشت بودند/ سپاه جور کم‌کاری سایر مسئولان را می‌کشد

محمد رنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به مرحله‌ی اول رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) ابراز داشت: بسیجیان و پاسدارانی که محرومان را درک می‌کنند آستین‌ها را بالا زده‌اند و در مناطق حاشیه‌نشین شهر، نقاط دور افتاده و منطقه‌‌ی محروم باغ معروف خدمات رسانی می‌نمایند.

وی با بیان اینکه به سبب تهیه گزارشات مردمی از نزدیک شاهد خدمات گروه‌های جهادی و بازخوردهای آن در مناطق هدف بوده است، عنوان کرد: سپاه در میان محرومان اقلام غذایی، برنج و گوشت تقسیم می‌کند و باید از نزدیک باشید و ببینید نیازمندان چه ذوق و شوقی می‌کنند، در کمال تاسف گرانی‌ها موجب شده تا خانواده‌ای چندین ماه در حسرت گوشت بماند.

مجری و خبرنگار شبکه‌ی سهند ارائه‌ی خدمات بهداشتی و تهیه‌ی لوازم تحریر برای دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین را از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب رزمایش محمد رسول‌ الله(ص) خواند و توضیح داد: اکثرِ بسیجیان و پاسدارانی که در این اردوها شرکت کرده‌ و در حال خدمت‌رسانی‌اند خود طعم محرومیت را چشیده‌اند و می‌دانند شرمندگی در برابر خانواده و نداری چیست.

وی در پایان تصریح کرد: توزیع منابع باید به‌صورت یکسان صورت گیرد، بارها گفته‌ام تبریز فقط آبرسان و ولیعصر نیست و نهادهای مختلف باید به‌فکر حاشیه‌نشینان هم باشند؛ خدماتی که اکنون در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) ارائه می‌گردد وظیفه ذاتی سپاه نیست و آنان جورِ کم‌کاری سایر مسئولان را می‌کشند.

 

 

قهرمان قایقرانی آسیا:
حضور در اردوهای جهادی افتخاری بی بدیل است/ مشتاق حضور در این اردوها هستم

محسن شادی در گفت‌وگو با اروم نیوز، در خصوص حضور در عرصه های جهادی و فعالیت در اردوهای جهادی، گفت: جوانان خوشبختانه ورزشکاران را الگویی برای خود دانسته و در بسیاری از موارد از اخلاقیات و اعمال این افراد پیروی می کنند.

وی، با اشاره به اینکه حضور جوانان دانشجو در اردوهای جهادی و در کنار محرومین می تواند نشان دهنده راه بهتر برای آنان باشد، افزود: حضور دانشجویان در اردوهای ارزشمند جهادی هم برای خود آنان و هم برای جامعه افتخاری بی بدیل محسوب می شود.

قهرمان قایقرانی آسیا، در خصوص تمایل خود جهت حضور در این اردوها، اظهار داشت: بدون شک در صورتی که مشغله اجازه می داد با افتخار در این اردوها و در کنار جوانان تلاشگر حاضر می شدم اما به دلیل فشرده بودن اردوهای تمرینی کمتر اوقات فراغت داشته و چند روز مرخصی خود را در کنار خانواده می گذرانیم.

وی، تاکید کرد: البته به دلیل اینکه در قایقرانی به دلیل کمبود امکانات در استان مجبور به حضور در دیگر استان های هستیم امکان حضور در حد صفر است اما در رشته هایی همچون تکواندو و کاراته ورزشکاران فرصت فراغت بیشتری داشته و می توانند در اردوها حاضر شوند.

شادی، عنوان کرد: جوانان و فعالان عرصه های جهادی می توانند الگوهای بسیاری خوبی برای نسل های بعدی بوده و با تلاش های خود در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی گام های اساسی بردارند. با وجود قادر نبودن به همراهی این جوانان آرزوی موفقیت برایشان داریم.

        ابوالفضل جلیلی؛ کارگردان سینما:
خدمت‌رسانی بسیجیان در محرومیت‌زدایی امری تأیید شده و قابل تحسین است

به گزارش دیار آفتاب؛ رزمایش بزرگ محمدرسول‌الله ۲ با عنوان «رزمایش خدمت» به منظور سازندگی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم سراسر کشور از ۹ شهریور آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

برگزاری این رزمایش موج حمایتی را از سوی اقشار مختلف جامعه در پی داشته است.

ابوالفضل جلیلی کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوینگر سینما و تلویزیون در خصوص رزمایش خدمت بسیجیان در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب، گفت: اصل و اساس این کار و خدمت‌رسانی به مناطق محروم، بسیار خوب و پسندیده است، اینکه این اقدام توسط نیروهای بسیجی انجام می شود ارزش کار را چند برابر کرده است ولی نباید فراموش کنیم که این اقدام باید توسط دولت انجام شود امیدوارم دولت هم در اجرای این گونه برنامه ها به کمک نیروهای بسیج بشتابد تا خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی افزود: اینکه عده ای از جوانان و نوجوانان مخلص بسیجی برای چند روز دل از زندگی و کار خود می‌زنند و برای خدمت رسانی در مناطق محروم مهیا می شوند، بسیار تأیید شده و قابل تحسین است.

جلیلی ادامه داد: با توجه به شرایط معیشتی مردم در این برهه از زمان، وظیفه‌ی مسئولان دولتی بیش از پیش سنگین‌تر شده است و می بایست امر خدمت رسانی و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و محروم، با قوت و جدیت بیشتری توسط دولت انجام شود.

 

عبدالله مولوی؛ خواننده حماسی،ارزشی و انقلابی خراسان جنوبی: رزمایش خدمت اتحاد و همدلی بین مردم را افزایش داده است/ دولت برای رفع مشکلات اقتصادی از ظرفیت بسیج استفاده کند

عبدالله مولوی حقیقی خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، درمورد رزمایش خدمت که از نهم تا پایان شهریور ماه در خراسان جنوبی در حال برگزاری است، اظهار کرد: این رزمایشی که هم اکنون توسط بسیج و سپاه در مناطق محروم شهری در حال انجام شدن است ما را به یاد روزهای جنگ و هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد که رزمنده ها به صورت جهادی در خط مقدم جبهه تحمیلی اقتصادی برای دفاع از این مرز و بوم پای کار بودند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در برهه زمانی کنونی قشر آسیب پذیر جامعه را تحت تاثیر قرار داده مسائل اقتصادی است،افزود: دراین شرایط بسیج و سپاه با همین رزمایش های جهادی که در سطح کشور و خراسان جنوبی در حال انجام است اتحاد و همدلی بین مردم را بیشتر کرده که جای تقدیر و تشکر دارد و ما مطمئن هستیم که با این اتحاد و همدلی خیلی از مشکلاتی که در پیش رو داریم را رفع کنیم.

خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان جنوبی گفت: این اقدام و رزمایش مانند زمان جنگ تحمیلی است که مردم از همه اقشار پای کار آمدند و با روحیه بسیجی که داشتند توانستند خیلی از مشکلات موجود در کشور را مرتفع کنند.

مولوی حقیقی بیان کرد: روحیه جهادی و بسیجی در بین مردم خراسان جنوبی هنوز وجود دارد که در خط مقدم جبهه تحمیلی اقتصاد مقاومتی با کار جهادی در صدد رفع مشکلات خود برآمده اند.

وی اظهار کرد: ظرفیت و توانایی بسیج و بسیجیان بر کسی پنهان نیست از این روی به دولت مردان پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت بالای بسیج که همیشه همراه مردم بوده است برای رفع مشکلات استفاده کنند.

خواننده حماسی،ارزشی و انقلابی خراسان جنوبی بیان کرد: دولت مطمئن باشد اگر دست کمک و همکاری خواستن به طرف بسیج دراز کند بسیج دست دولت‌مردان را به گرمی می‌فشارد و در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی به آنها کمک خواهد کرد.

مولوی حقیقی گفت: با توجه به اینکه ما در بهبوهه 40 سالگی انقلاب هستیم باید این اتفاق بیفتد چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات پیش رو را حل کند سربلند شود که البته ما امیدورایم دولتمردن ما سربلند و موفق باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون بسیج در بدنه جامعه و زندگی مردم نقش به‌سزایی دارد وقتی که اتحاد و همدلی باشد و از ظرفیت بسیج و بسیجیان استفاده شود دولتمردان مطمئن باشند که بسیج برای رفع مشکلات کمکشان خواهد کرد.

خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان جنوبی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به جهادگران، بیان کرد: ایشان درباره کار جهادی و جهادگران میفرمایند که دشمن جنگ تحمیلی را برای براندازی انقلاب اسلامی ما به راه انداخت اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله ور تر شدن نیروی انقلاب و روحیه انقلابی شد و دشمن ما بداند که هم اکنون روحیه انقلابی بین جوانان ما وجود دارد.

وی ادامه داد: با شعله ور بودن روحیه جهادی بین جوانان ما مگر دشمن در خواب ببیند که بتواند به کشور ما آسیب وارد کند و ضربه ای بزند چون هم اکنون جوانانی که در زمان جنگ تحمیلی در گهواره بوده اند هم اکنون به بلوغ فکری رسیده  و پشتیبان ولی فقیه خود و خاری بر چشم دشمنان نظام هستند.

 

 

انسیه شاه‌حسینی؛ کارگردان سینما: امور کشور را به جهادگران بدهند، همه مشکلات حل می شود/بسیجیان جهادگر شریف ترین انسان های نسل انقلاب هستند

انسیه شاه حسینی در گفتگو با قم فردا  با اشاره به اقدام مثبت گروه های جهادی بسیج در کمک به محرومین و برگزاری رزمایش های جهادی، اظهار داشت:  یکی از بهترین حرکت های که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تشکیل جهاد سازندگی بود که بعدها تغییر شکل پیدا کرد و با وزارت کشاورزی ترکیب شد و یک مسیر دیگری را طی کرد اما خوشبختانه حرکت های جهادی به محوری اصلی برگشت و یک حرکت فوق العاده را شکل داد که من خودم شخصا افتخار داشتم که یکی از جهادگران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودم.

وی بیان داشت: خدمات بسیاری زیادی توسط گروه های جهادی از جمله گروه های جهادی پزشکان و جهاد کشاورزی انجام شده است، جوانانی که از شهر و دیار خود سفر می کنند و در مناطق محروم مدرسه و خانه  برای مردم محروم می سازند بسیار حرکت زیبایی است زیرا این بچه های جهادی همان ادامه دهنده مسیر شهدا هستند راه همان هایی که در 8سال دفاع مقدس تمام هستی خود را گذاشتند و برای سربلندی این آب و خاک تلاش کردند و جانشان را نثار کردند.

کارگردان سینما تصریح کرد: به نظرم گروه های  جهادی یکی از مقدس ترین، بهترین و شریف ترین باقیمانده های نسل انقلاب در دوران جدید هستند که به کاروان انقلاب پیوستند، دست این عزیزان را می بوسم که یکی از بهترین و مبارک ترین حرکت ها را انجام میدهند، امیدواریم این حرکت ها ادامه داشته باشد، اگه در همه مسائل کشور به شکل جهادی عمل شود و اگر مهمترین معضل کشور به دست گروه های جهادی بسیج سپرده شود به نظرم هیچ مشکلی در این مملکت وجود نخواهد داشت زیرا این گروه های جهادی بدون هیچ گونه چشم داشتی کار می کنند.

وی تاکید کرد: من از نزدیک مشاهده کردم که جوانان جهادی به دورافتاده ترین روستاها می روند و گروه های چهل نفره در یک اتاق کوچک با نان و پنیر سر می کنند اما با یک روحیه فوق العاده تلاش می کنند و زمانی هم که کاری انجام می دهند هیچ منتی سر کسی نمی گذارند طوری خدمت می کنند که انگار نه انگار کار بزرگی انجام می دهند تمام خدماتشان متواضعانه است.

شاه حسینی گفت: از دل همین فعالیت ها و رزمایش های جهادی است که حججی ها بیرون می آیند از دل همین ها است که شهدا بیرون می آیند و جانشان را برای دفاع از وطن و حریم اهل بیت تقدیم می کنند ، کاش من هم شرایطی داشتم که به این گروه های جهادی می پیوستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سینما و تلوزیون در معرفی این گروه های جهادی برنامه خاصی ندارد تا جایی که مردم تصور می کنند که مدافعان به جای حضور در منطقه(سوریه،عراق) باید در مناطق محروم حضور داشته باشند در حالی که همین مدافعان و جهادگران بیشتر از آنچه در منطقه حضور دارند در حال خدمت به مناطق محروم هستند؟ گفت: سینمای ایران سالهاست که به یک سیاره ای پرتاب شده که هیچ ربطی به ایران و ایرانی و این ملت شریف ندارد، سینما تبدیل به یک جزیره ای شده که مردمی نیست و با موجوداتی از جنس خودش ارتباط دارد بنابراین این سینما هیچ ربطی به مردم و مسائل انقلاب ندارد.

شاه حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان یک هنرمند برنامه ای در راستای معرفی فعالیت های گروه های جهادی دارید؟  اظهار داشت: من که هدفم تبلیغ ارزش های انقلابی است اما در شرایطی به سر می بریم که هیچ گونه حمایتی از کارهای ارزشی صورت نمی  گیرد در نتیجه همه چیز در خدمت گیشه است و فرافکنی صورت می گیرد و همه را سرگرم  یک سری کارهای گیشه ای کرده اند که متاسفانه عوارض سوء این نوع فیلم ها را جامعه می بینیم.

وی بیان داشت: از هر معضل اجتماعی آمار گرفته شود متوجه می شویم که به چه سرعتی رو به سقوط می رویم و علت تمام این انحطاط مسائل فرهنگی است که سینما یکی از اصلی ترین منابع فرهنگ ساز است، دو مسئله اقتصاد و فرهنگ از مهمترین دغدغه های کشور است که هر دو ارتباط مستقیم به شرایط روز جامعه دارد  و متاسفانه از هر دو سو کم کاری می شود و به جامعه لطمه می زند.

کارگردان سینما افزود: کشوری که مسئله اقتصادی و فرهنگی اش در حال سقوط باشد فقط یک معجزه می تواند آن را نجات دهد.

 

 

عبدالله حسین‌بر؛ رزمی‌کار قهرمان جهان:
بسیج نقطه قوت نظام اسلامی است

عبدالله حسین بر ورزشکار سراوانیِ محبوب و قهرمان دفاع شخصی جهان در گفت وگو با عصرهامون ضمن حمایت از خدمات بسیج در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 اظهار کرد: خدمات بسیج و سپاه در عرصه های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی، خدماتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم و روستایی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه بسیج از اوایل انقلاب در صدد خدمت به مردم بوده است، افزود: از اینکه یک بسیجی هستم افتخار می کنم زیرا اقداماتی که بسیج در جامعه انجام می دهد، در جهت خدمت به مردم است و ریاکاری در آن وجود ندارد.

این قهرمان دفاع شخصی جهان در ادامه بیان کرد: بسیج در بحث اشتغالزایی در این شهرستان خوب عمل کرده تا جایی که بیشتر نیروهای بسیج در این شهرستان، از مردم بومی منطقه هستنند.

 وی با بیان اینکه اقدامات بسیج برای جامعه مفید است، افزود: برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم، کمک رسانی و خدمات رسانی در مواقع بحران گوشه ای از اقدامات خداپسندانه بسیج است.

حسین بر در پایان با بیان اینکه بسیج نقطه قوت نظام اسلامی است، گفت: از آنجایی که بسیج نسبت به دیگر ارگان ها به مردم نزدیک تر است باید فرهنگ والای بسیح به دنیا معرفی شود.

 

 

جعفر قاسمی؛ بازیگر فیلم محمدرسول الله(ص):
اردوهای جهادی دانشگاه خود شناسی است/ تیم‌های جهادگر حامل پیام حس نوع دوستی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جعفر قاسمی، بازیگر نقش حارث همسر حلیمه در فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» درخصوص رزمایش خدمت بسیج، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که بسیج به عنوان تشکیلاتی که همیشه در همه عرصه ها جزء پیشگامان حضور در فعالیت های فرهنگی، دینی، دفاعی بوده است.

این هنرمند مطرح هرمزگانی بیان کرد: زمانی صحبت از خدمت به مردم به میان می آید نیروهای بسیجی که از خود همین مردم هستند جزء اولین گروهای خودجوش مردمی در صحنه خدمت حاضر می شوند.

قاسمی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشگاه خود شناسی است، افزود: زمانی که تیم های جهادی برای خدمت به مردم وارد منطقه می شوند خود این حضور حامل پیام های ارزشمندی که نشان از حس انسان دوستی به ما می دهد .

وی تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که زنان و مردانی بدون چشم داشت همان گونه که در مقابل حق علیه باطل جهاد گونه و تا پای جان می ایستند برای رفاه حال هموطنانشان برای یاری به برادارن و خواهران دین شان تا پای جان خدمت می کنند تا بخشی از دردهای آنها را التیام بخشند.

بازیگر نقش حارث همسر حلیمه در فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی واژه جهاد را برای همه ما تفسیر می کند چرا که آن گاه که برای سایه سر خانواده ای سقفی می سازی بدون هیچ چشم داشت یعنی تو جهادگر هستی.

 

محمدحسین محبی؛ اسطوره پهلوانی کرمانشاه:
حضور در اردوهای جهادی یک مسئولیت اجتماعی است

محمدحسین محبی در گفتگو با مرصاد با اشاره به اینکه اردوهای جهادی یک مسئولیت اجتماعی است، اظهار داشت: باید هر فردی که توانایی لازم را دارد در این اردوها حضور یابد.

وی افزود: لازم است حضور در مناطق محروم و کمک به مردم برای رفع محرومیت همواره در دستور کار باشد چرا که رضایت خداوند متعال نیز در کمک به محرومان است.

این اسطوره پهلوانی کرمانشاه بیان کرد:مردم در مناطق محروم را نباید هیچ گاه از یاد برد چرا که خدمت به آن ها بالاترین خدمت ها است.

وی با اشاره به اینکه همگی با احساس مسئولیت می توانیم محرومیت زدایی کنیم گفت: اگر همه احساس مسئولیت کنیم باری از دوش مردم بر داشته می شود.

محبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گروه های جهادی در برخی مناطق گفت: این گروه ها کارهای بزرگی را رقم زده اند و امیدواریم همه ما بتوانیم هر چند گامی کوچک در این راستا برداریم.

 

 

حسام نواب صفوی، بازیگر نقش حضرت اسماعیل:
نقش بسیج در آبادانی کشور انکارناپذیر است/ امیدوارم نتایج "رزمایش خدمت" تاثیر سریع و مستقیم در زندگى مردم بگذارد

حسام نواب صفوی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در گفتگو با عصرهامون حمایت خود را از اجرای رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص) 2اعلام کرد.

این بازیگر برجسته کشور بر ضرورت انجام و ادامه دار بودن این قبیل فعالیت ها تاکید و اظهار کرد: در مورد ضرورت این پروژه و امثالهم، قطعاً حائز اهمیت بودنش بر کسى پوشیده نیست و به نظر بنده براى اقداماتى از این قبیل،حتى دیر هم شده است لذا براى جلوگیرى از ایجاد فاجعه هاى جدید، انجام هر چه سریعتر خدمت رسانى به مردم مناطق محروم چه در استان سیستان و بلوچستان و چه در استانهاى دیگر، از ضرورى ترین اقدامات است.

نواب صفوی با اشاره به فعالیت های چندین ساله بسیج و خدماتی که از ابتدای انقلاب به مردم کشور کرده است افزود: نقش بسیج مردمى با توجه به اینکه از بدنه مردم هستند و همچنین آشنایى کامل با مناطق مختلف کشور دارند قطعاً مهم است و می تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

وی تاکید کرد: براى هر ایرانى که در خاک ایران زندگى میکند،ساختن ایرانى آباد باید در اولویت باشد و ما هرگز نباید رشادت ها و جان فشانى هاى مردم استان هاى جنوبى کشور را در بیرون کردن نیروهاى متخاصم از کشورمان، فراموش کنیم و این نهایت بى انصافى است که هر نقطه اى از ایران که پاره تن من است، با داشتن این همه منابع طبیعى در محرومیت به سر ببرد.

وی ادامه داد: امیدوارم نتایج این رزمایش ها تاثیر سریع و مستقیم در زندگى مردم مناطق محروم داشته باشد و شاهد ایرانى آباد در تمامیت ارضى خود باشیم.

 

مهران رجبی: وجود گروه های جهادی و اردوهایشان مایه زنده نگهداشتن حال و هوای انقلاب است

مهران رجبی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان است که در پیامی گفت: نفس وجود گروه های جهادی و اردوهایشان مایه زنده نگهداشتن حال و هوای انقلاب است. وجود این گروه ها برای نسلی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکرده نعمتی است بزرگ. سال 94 به همراه جمعی از هنرمندان اردوی جهادی را تجربه کردیم و از این بابت خیلی خوشحالم.

 

مجید مجیدی: خدمت داوطلبانه به مستضعفان را نمی توان قیمت گذاری کرد

مجید مجیدی کارگردان برجسته کشورمان در پیامی با بیان اینکه خداوند برکت را در قدم های جهادگران گذاشته، گفت: خدمت داوطلبانه به مستضعفان را نمی توان قیمت گذاری کرد، دست گیری از نیازمندان شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت است، امیدوارم جهادگران بسیجی حضور قلب و اخلاص را در تمام عمر حفظ کنند.

 

 

رضا کیانیان: جهادگران بسیجی دقیقا همان بچه های نسل جنگ و دفاع مقدس هستند/ باید دست این جهادگران را بوسید

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در پیامی اعتقادات دینی و ارق ملی را مهمترین انگیزه جهادگران بسیجی برای برگزاری اردوی جهادی عنوان کرد و گفت: جهادگران بسیجی دقیقا همان بچه های نسل جنگ و دفاع مقدس هستند. آن روز جنگ ما نظامی بود و امروز نبرد ما در خدمت رسانی و حضور در مناطق محروم معنا می یابد. باید به این جهادگران خداقوت گفت و دست آنها را بوسید.

 

سالار عقیلی: باید امکانات مورد نیاز جهادگران را فراهم کنیم و آنها را تنها نگذاریم

یکی از این هنرمندان نیز سالار عقیلی خواننده مطرح کشورمان است که در پیامی در خصوص برگزاری این رزمایش گفته است: باید با تلاش بیشتر و اتحاد به جهادگران کمک کنیم و این کمک می تواند مادی یا هم معنوی باشد. باید امکانات مورد نیاز جهادگران را فراهم کنیم و آنها را تنها نگذاریم.

 

 

کیانوش رستمی: حضور در اردوهای جهادی آرامش بخش است/ برای خدمت رسانی به محرومین، مسئولان دستگاه های اداری کشور پا به پای بسیج دخیل باشند

کیانوش رستمی قهرمان جهان و المپیک در رشته وزنه برداری در واکنش به رزمایش خدمت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: حضور پیدا کردن در اردوهای جهادی آرامش بخش است و برای خدمت رسانی همه جانبه به مستضعفین در نقاط محروم مسئولین دستگاه های اداری کشور باید پا به پای بسیج در این امر دخیل باشند و نباید از نقش تاثیرگذار خیرین در این عرصه چشم پوشی کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نشست خبری رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آستانه هفته بسیج سازندگی برگزار شد.

محمد زهرایی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین مبنی بر اینکه تاکنون چند نفر از جهادگران شهید در کشور شناسایی شده اند، عنوان کرد: تا مدتی پیش برای شناسایی افرادی که در گروه‌های جهادی دچار حادثه شده بودند، اقدامی انجام نشده بود. اما از حدود شش سال پیش که در بسیج سازندگی فعالیت خود را آغاز کرده ام، اقدامات لازم برای شناسایی این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حدود شش سال گذشته شهدای جهادگری شناسایی شده اند که مربوط به دهه هفتاد هستند، ادامه داد: به این ترتیب تاکنون ۶۰شهید جهاد خدمت در کشور شناسایی شده اند.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: برای شناسایی شهدای جهادگر قواره‌ای تهیه و در ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز مطرح شده است.

زهرایی عنوان کرد: در واقع برای شهید محسوب شدن این افراد مواردی در نظر گرفته شده است، برای نمونه شخصی شهید شناخته می‌شود که با حکم در گروه‌های جهادی شرکت کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این فرد جهادگر باید در عرصه دچار حادثه شده و با گروه جهادی ثبت شده همراه شده باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای این مهم نیز قانون را اصلاح کرده ایم، زیرا در قانون بسیج سازندگی سال ۹۸ به بحث درمان و شهید شناخته شدن جهادگران اشاره‌ای نشده بود.

زهرایی ادامه داد: بنابراین از نمایندگان مجلس تقاضا داریم رسیدگی به این مهم را هر چه زودتر در صحن مجلس مطرح کنند.

 همه با هم برای خدمت رسانی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه شعار امسال در نظر گرفته شده برای هفته بسیج سازندگی «همه با هم برای خدمت‌رسانی» است، یادآور شد: بسیج مردمی‌ترین تشکیلات انقلابی است، تشکیلاتی که به الگویی برای بلاد اسلامی تبدیل شده است.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شد، عنوان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار مسکن توسط بسیج سازندگی احداث شده است.

زهرایی با بیان اینکه سال گذشته در گسترش کمی ۱۱ هزار گروه جهادی به جمع ما پیوستند، توضیح داد: اکنون در سامانه اطلس بیش از ۶۲ هزار گروه جهادی ثبت شده که ۵۱ هزار گروه فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: سال گذشته جشنواره جهادگران در ۴۴ نقطه از کشور برگزار شد و اختتامیه این جشنواره در هفته بسیج برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به گسترش کیفی یادآور شد: برای این مهم اقشار تخصصی را پای کار آوردیم و در هفته بسیج سازندگی از مدرسه‌ای که مدرسه جهاد است و رویکرد آموزشی دارد رونمایی می‌شود. 

 زهرایی به دیگر اقدامات جهادگران اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه تهیه و اهدا شد. علاوه بر این ۴ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما موضوع اشتغال را هم دنبال می‌کنیم، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار پروژه سازندگی در سال گذشته اجرا شد و در این مدت زمینه آزادی ۲۹۰۰ زندانی هم فراهم شد.
 وی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این قرارگاه طرح‌های اشتغال زایی و اشتغال دنبال می‌شود. ما به دولت در سال گذشته تعهد اشتغال دادیم و حدود ۱۲۳ هزار شغل در سال گذشته ایجاد شد.

زهرایی یادآور شد: ۳۰ هزار فرصت شغلی نیز از طریق صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شد و ۲۷ هزار فرصت شغلی در واحد‌های صنعتی فراهم شد.

به گفته وی بیش از هزار مانع زدایی در این بخش اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: حدود ۵ هزار اشتغال نیز در شر‌کت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری