Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@01:28:39 GMT

شرکت‌های داخلی صادرات‌گرا باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۲۵۲۸

رییس سازمان توسعه تجارت ایران توصیه کرد، شرکت هایی که با افزایش نرخ ارز، در بازار داخل با مشکل مواجه شده اند، توسعه صادرات را در دستور کار خود قرار دهند.

«مجتبی خسروتاج» امروز (شنبه) در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام افزود: در 6 ماه نخست امسال حجم واردات و صادرات کشور بدون احتساب نفت 45 میلیارد دلار بود که 22 میلیارد دلار آن را واردات و 23 میلیارد دلار آن را صادرات تشکیل می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مقام مسئول، تداوم روند فعلی افزایش حجم تجارت به 90 میلیارد دلار تا پایان سال را امکان پذیر می کند و «نرخ ارزدر مقابل ریال» در چنین اقتصادی که با جهانتبادل، واردات و صادرات دارد بسیار مهم بوده و در قیمت تمام شده کالاها تاثیرگذار خواهد بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: افزایش نرخ ارز با دارا بودن اثر تورمی، می تواند زمینه ساز توسعه صادرات باشد.
وی ادامه داد: شرکت های ایرانی که فکر می کنند با افزایش نرخ ارز هزینه هایشان افزایش یافته و ممکن است در بازار داخل به مشکل برخورد کنند، باید سعی کنند بازارهای خود را توسعه داده و به سمت صادرات سوق پیدا کنند.
خسروتاج خاطرنشان کرد: از آنجایی که صادرات این شرکت ها ارزآوری به همراه دارد و ارز نیز تبدیل به ریال می شود، کالاهای آنها از قیمت های رقابتی تری در بازارهای جهانی برخوردار می شود.
 نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایعمخابرات و اطلاع رسانی (تلکام 2018 ) یازدهم مهر با شعار «دستاوردهای تازه، فرصت های پیش رو» با حضور 206 شرکت داخلی و 24 شرکت خارجی آغاز بکار کرد و امروز پایان می یابد.

 

خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000A7w برچسب ها: نرخ ارز ، مجتبی خسرو تاج ، سازمان توسعه تجارت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نرخ ارز سازمان توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی

به‌گزارش همشهری آنلاین، این عوارض بعد از آن وضع شده است که برخی خبرها از کاهش عرضه سیب‌زمینی در بازار حکایت دارد به‌نظر می‌رسد دولت در تلاش است تا سطح عرضه و تقاضا را متعادل کند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

دیروز همچنین قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود کاهش ۹درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲درصد به‌لحاظ وزنی افزایش داشته است.

با وجود رشد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی برخی کارشناسان اعتقاد دارند از نظر هزینه، فایده، افزایش صادرات مواد غذایی به‌دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و میزان مصرف آب به‌نفع کشور نیست. چراکه سیستم آبیاری کشاورزی در ایران مکانیزه نیست و برای اغلب محصولات آب بری بالایی دارد.

وضعیت بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور

ماجرای بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور همچنان خبرساز است در تازه‌ترین رویداد عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

هفته قبل ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت برای ایجاد بخش احراز هویت مالک و کد پستی املاک به ۲پلتفرم‌ دیوار و شیپور یک هفته مهلت داد و گفت که در غیراین صورت بخش مسکن دیوار و شیپور مسدود خواهد شد. او همچنین گفته بود: بعضی ملک‌هایی که وجود خارجی ندارد، در این سکوها آگهی شده و به‌صورت گسترده و با هماهنگی یکدیگر به قیمت‌سازی می‌پردازند. در یک هفته گذشته اخبار مربوط به این دو اپلیکیشن به صدر اخبار آمده و حالا در تازه‌ترین رویداد روز گذشته عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

به‌گفته او یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و.. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

عجله بی‌عجله

در رویدادی دیگر شرکت تپسی پس از آپدیت دوباره اپلیکیشن‌اش، گزینه عجله دارم را حذف کرد. آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به‌ دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ حذف شده بود. این سازمان اعتقاد دارد قیمت‌ها نباید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

اصل ماجرای «عجله دارم» تاکسی های اینترنتی | «عجله دارم» از کجا آمد؟ ماجرای استخراج عجیب طلا از کامپیوتر با پودر وی! صادرات ۹میلیارد دلاری به عراق

فرزاد پیلتن نماینده ویژه تجاری ایران در امور عراق در مورد جزئیات صادرات به عراق گفت: صادرات ایران به جهان در سال۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴میلیارد دلار بوده که نسبت به سال۱۴۰۱ حدود ۸.۹درصد کاهش نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲میلیارد دلار و ۱۸.۷درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲میلیارد دلار) و هند (۲.۲میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

کد خبر 848190 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کشاورزی اقتصاد تولید کنندگان

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید