Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار گرگان از کمبود ۴۰ پرسنل در پایگاه‌های آتش نشانی سطح شهر در وضعیت موجود خبر داد و گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک پایگاه آتش نشانی در سطح شهر گرگان فعال باشد که با احتساب جمعیت گرگان نیاز به دو پایگاه آتشنشانی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، نود و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان همچون جلسه هفته گذشته به موضوع عملکرد شهرداری مناطق سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه گزارش شهرداری مناطق ۲ و ۳ وضعیت درآمدی، هزینه‌ها و خدمات شهری، شهرسازی، عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

 

علی‌اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، در این جلسه به موضوع تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و یادآور شد: هر کیلو زباله تولید شده در سطح شهر گرگان ۵۰ تومان به دوش شهرداری هزینه می‌گذارد.

 

وی تصریح کرد: هزینه حمل یک کیلو زباله ۱۰ تومان است و همچنین به این میزان هزینه دفن زباله برآورد می‌شود.

 

رئیس شورای شهر گرگان همچنین به نخستین دیدار مردمی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری منطقه یک اشاره کرد و گفت: این جلسه خروجی خوبی داشت و بنا است در هفته آینده نیز در شهرداری منطقه دو  چنین جلسه‌ای را برگزار کنیم.

 

یوسفی با اشاره به دیوارکشی‌های غیر قانونی در سطح شهر، افزود: دیوار کشی‌های غیر قانونی در سطح شهر وجود دارد و باید شرایطی دیده شود که کسی بدون مجوز اجازه این کار را پیدا نکند.

 

وی گفت: در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که در داخل ملک شهرداری دیوارکشی شده و عزم شورای شهر گرگان برای برخورد با دیوار کشی‌های غیرمجاز جدی است.

 

رئیس شورای شهر گرگان به فیلم منتشر شده در ضرب و شتم دست‌فروش توسط عوامل سد معبر نیز واکنش نشان داد و گفت: ضمن حرمت گذاشتن باید اقداماتی انجام شود که جلوی فعالیت این چنینی در سطح شهر گرفته شود و امیدواریم دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم.

 

فائزه عبدالهی، عضو دیگر شورای شهر گرگان با اشاره به نشست‌های مردمی اعضای شورای شهر با حضور شهرداران مناطق، گفت: باید شهرداری‌های مناطق به وظایف قانونی خود عمل کنند و این درست نیست که مشکلات مردم با حضور ما در یک جلسه حل شود و اینگونه بسیاری از مشکلات باقی می‌ماند.

 

وی تصریح کرد: در ماه شاید یک بار بتوانیم چنین نشستی را با حضور شهرداران مناطق گرگان داشته باشیم و در روزهای دیگر انجام وظایف قانونی از شهرداری‌های مناطق انتظار می‌رود.

 

وی همچنین به کمبود برخی امکانات در آتش نشانی‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: لاستیک برخی از این خودروها صاف شده و اگر در حین ماموریت دچار مشکل شوند ممکن است جان شهروندی از دست برود و رسیدگی به وضعیت آتش نشانی حتی از خرید اتوبوس برای مردم نیز واجب‌تر است.

 

در ادامه این جلسه، شهردار منطقه ۲ گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال را در صحن شورای اسلامی شهر مطرح کرد و گفت: در ۶ ماه نخست با کاهش درآمد روبه‌رو بودیم ولی در ماه جاری به بودجه تکلیفی خواهیم رسید.

 

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۱ میلیارد تومان بودجه تکلیفی ما بوده که ۸ میلیارد تومان جذب کردیم و نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشتیم ولی امیدواریم ۹۰ درصد بودجه این ۶ ماهه محقق شود.

 

ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه از گزارش عملکرد شهرداران منطقه تشکر کرد و گفت: شهرداران مناطق وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

 

وی نسبت به بی‌توجهی به تمثال شهدا در سطح شهر گرگان گلایه کرد و گفت: در شهرهای بزرگ نیز حفظ  و آثار شهدا را در سطح شهر می‌بینیم ولی در گرگان هیچ اتفاقی در این‌باره نیفتاده است.

 

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان با اشاره به برخی از موارد و گلایه عقب‌ماندگی برخی از پروژه‌ها مطرح شده در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان و روند اجرای برخی از پروژه‌ها، گفت: پروژه بافت تاریخی گرگان در وسعت زیاد در حال اجرا است و در مدت ۵ ماهه گذشته تمرکز ما برای اخذ مجوزها از سوی میراث فرهنگی و گردشگری است.

 

وی تصریح کرد: در زمین واقع در محل چهارشنبه بازار نیز پروژه تفریحی در نظر گرفته شده و پروژه پیست سورتمه در النگدره نیز از موضوعاتی است که در نشست‌ با سرمایه‌گذاران دنبال می‌کنیم.

 

شهردار گرگان یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که پروژه‌های بزرگ را در سطح شهر توزیع کنیم تا توازن‌بخشی را در سطح شهر شاهد باشیم.

 

دادبود با پذیرش انتقاد وضعیت آتش‌نشانی گرگان گفت: برنامه ارتقای استانداردهای آتش‌نشانی را تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیاتی خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر در کلان شهرها یک ایستگاه آتش‌نشانی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این مهم دو ایستگاه آتش‌نشانی و در حال حاضر با کمبود ۴۰ نیرو مواجه هستیم که بخشی از آن را با جابه‌جایی نیرو از شهرداری جبران خواهیم کرد.

 

شهردار گرگان با بیان اینکه شهرداری با حجم زیادی از دیوار کشی‌های غیر قانونی روبه‌رو است، افزود: جمع‌آوری و دفن زباله هزینه  بسیار بالا دارد و یکی از مسائلی که می تواند هزینه را کاهش دهد تفکیک از مبدا است و در این راستا با سازمان پسماند جلسه‌ای برگزار شده است.

 

کاظم‌نژاد دیگر عضو شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود به برگزاری برخی از مراسم‌هایی ملی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید عرق ملی را در سطح شهر افزایش دهیم و یکی از راهکارهای آن توجه به نمادهای ملی مانند پرچم جمهوری اسلامی ایران و یا برگزاری جشن پرچم و نصب آن در سطح شهر است.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به کمک‌های شورای اسلامی شهر برای ارتقا سطح فعالیت راهنمایی و رانندگی در سطح شهر گرگان اشاره کرد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع مجلس رزمایش اقتدار عاشورایی خامنه ای نیروی انتظامی شیراز اربعین حسینی بارش باران در گیلان سیل در گیلان استان همدان جلسه علنی شورای شهر شورای شهر گرگان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل و مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، حسین پناهی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که با حضور کارگران شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر به جد پیگیر ارج نهادن به ایام خاص همچون روز کارگر بوده و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ کارگر در مجموعه مدیریت شهری هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ضمن تشکر از شهردار ارومیه و معاونین وی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی کارگر افزود: ارزش دادن به ایام خاص همچون روز کارگر در واقع ارزش گذاشتن به پرسنل زحمتکش و تلاشگر شهرداری به ویژه قشر کارگری است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش در جمع قشر زحمتکش جامعه کارگری شهرداری گفت: مدیریت شهری باید به دنبال ایجاد فضای پر از صمیمیت، نشاط و شادابی برای پرسنل باشد و برگزاری مراسماتی همچون روز کارگر می‌تواند در انگیزه کاری پرسنل موثر واقع شود.

پناهی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه و در بحث رفاه پرسنل، توجه خاصی به پرسنل کارگری شهرداری ارومیه شده اما متاسفانه به دلایلی تا به امروز محقق نشده است و یکی از این دلایل مشکل قانونی بود که پیش آمده بود که امیدوارم پس از رفع این مشکل پاداش روز کارگر به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به قشر زحمتکش کارگری پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: توسعه، آبادانی شهرها و حتی مشارکت مردمی که شعار سال ۱۴۰۳ است به دستان زحمتکش جامعه کارگری اتفاق می‌افتد و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و باید گفت که قشر زحمتکش کارگری شهرداری اعم از پارکبانان، پاکبانان، نیروهای سازمان عمران و… غیر قابل مقایسه با اقشار دیگر هستند و عمدتاً زمانی متحمل زحمت می‌شوند که ما در استراحت بوده و آنان در تلاش هستند.

پناهی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه جامعه زحمتکش کارگری خاطرنشان کرد: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل، مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

کد خبر 750383

دیگر خبرها

  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست