Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@17:45:53 GMT

هدف ما در ️بحران سیل نجات جان مردم بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۵۳۳۱

هدف ما در ️بحران سیل نجات جان مردم بود

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد آزاد فرماندار رامسر در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با تشریح کامل وضعیت بحران سیل گفت: طبق پیش بینی ها و اطلاعیه ستاد بحران استان مازندران، در شهرستان رامسر با تشکیل ستاد بحران و آماده باش به نیروهای امدادی اقدامات پیش از بحران را آغاز کردیم.

وی افزود: سامانه بارشی ساعت 14:30 روز جمعه با وزش باد 70 کیلومتری و کاهش دمای 12 درجه ای وارد منطقه شد که بارشی شدید را به همراه آورد به طوری که در فاصله زمانی 3 ساعته بسیاری از معابر و خیابان ها دچار آبگرفتگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد با بیان اینکه اگر در زمان شروع بحران اقدامات اولیه صورت نمی گرفت حجم خسارات بالا می رفت، گفت: نگرانی مدیریت بحران طغیان رودخانه های صفارود و چالکرود بود که این نگرانی درست از آب در آمد و سبب خسارت شد.
فرماندار رامسر گفت: شدت بحران به حدی بود که تمام تلاش و هدف اعضای این ستاد عدم آسیب جانی به مردم شد.

آزاد گفت: خوشبختانه در شهرستان رامسر هیچگونه فوتی در سیل نداشتیم اما در سطح استان 5 نفر در اثر سیل جان خود را از دست دادند.

وی افزود: خسارت های مالی نیز بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش بینی می کردیم.

فرماندار رامسر با بیان اینکه از زمان شدت گرفتن بارش باران با اطلاع رسانی های پیاپی و حضورا مردم را از مناطق حاشیه رودخانه تخلیه کردیم، اظهار داشت: طبق پیش بینی ها تا ساعت 5 صبح مردم را در مسجد میدان شهید رجایی، مسجد روستای گالش محله و سالن چند منظوره شهرداری رامسر اسکان دادیم.
وی افزود: در اثر این بارش شدید و ایجاد سیل 10 واحد مسکونی به طوری تخریب شد که حتی ساکنین آن فرصت نکردند وسایل داخل منزلشان را جمع کنند و همه خانه و وسایل را آب برد.

️آزاد با بیان اینکه از ساعت 6 تا 10 صبح روز شنبه 14 مهر شدت بارش افزایش داشت، گفت: در کنار نگرانی های جانی و عمرانی، بار روانی بسیار سنگینی بر شهرستان حاکم شده بود که باید این بار روانی مدیریت می شد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در شب گذشته شرایط بسیار بحرانی و سختی در مناطقی چون جاده رمک تا مصلی، حاشیه رودخانه صفارود، حاشیه رودخانه چالکرود، خیابان شهید بهشتی و خیابان زینبیه و همچنین شعاع یک کیلومتری پلیس راه میانحاله وجود داشت از کم کاری برخی مدیران انتقاد و از تلاش های مضاعف برخی دیگر از مدیران قدردانی کرد و گفت: در بحث برق رسانی ده ها تیر برق فشار قوی و ضعیف و 3 ترانس برق را بطور کامل سیل برد و باعث قطعی برق بسیاری از مناطق شد.
آزاد افزود: برای اینکه اتصالی برق گسترش نیابد و باعث آسیب به سیستم برق رسانی شهرستان نشود اجبارا برق برخی مسیرها را قطع کردیم تا حوادث بیشتری اتفاق نیفتد.

وی گفت: در حوزه گاز نیز به لوله های گاز آسیب جدی وارد شد.

فرماندار رامسر به رانش زمین و تخریب شبکه آبرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: 9 روستای مجتمع دالخانی، برخی روستاهای پایین دست منطقه میرزاکوچک خان و 14 روستای مجتمع اربکله و لرسانور و جاده جواهرده به دلیل آسیب به شبکه آبرسانی قطع شده بود که نیروهای امدادی درحال تلاش هستند تا مشکل رفع شود.

وی افزود: در حوزه شهری نیز سیل دو حلقه چاه را ویران کرد و به چند چاه آب آسیب زد و باعث تخریب پایه های خط انتقال 600 و 300 آب در منطقه پل نیاسته شد.

 آزاد گفت: پل نیاسته به عنوان یک پل استراتژیک شهرستان که تردد بسیار زیادی روی آن انجام می شو تخریب شده است و قابل استفاده نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز سیل راه ها زراعی را تخریب و با باغات کشاورزی جلگه و کوهپایه آسیب شدیدی زده است، گفت: چند واحد تولیدی گل و گیاه و دامی دچار خسارت زیادی شده اند.

آزاد گفت: طغیان دو رودخانه صفارود و چالکرود باعث تخریب چند پل و تاسیسات زیرساختی شده است.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه بارش باران در مناطق ییلاقی یک پنجم پایین دست بود، گفت: اگر در ییلاقات مانند داخل شهر باران می بارید یک فاجعه ملی در رامسر رخ می داد.

وی گفت: در شهر رامسر گوشواره های پل صفارود و دیواره حفاطتی آن، مبلمان شهری و برخی واحدهای مسکونی حاشیه رودخانه، دیواره باغ 33 هکتاری و بلوار ها آسیب وارد شد.

 آزاد گفت: در شهر کتالم و ساداتشهر از مدت ها قبل لایروبی های خوبی صورت گرفت که اگر آن لایروبی ها اتفاق نمی افتاد حجم خسارات در کتالم و ساداتشهر بالا می رفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر به حوزه راه اشاره کرد و با بیان اینکه محورهای جنت رودبار و جواهرده بازگشایی شد، اظهار داشت: آسیب های زیادی به سه محور دالخانی و جواهرده و اربکله وارد شده است.

وی افزود: رانش شب گذشته کوه در منطقه پیازکش باعث شد بسیاری از مردم در پشت رانش گیر کنند که در یک عملیات بسیار سنگین ساعت 12 شب این مسیر باز شد.
آزاد با بیان اینکه همه اعضای شورای تامین و امام جمعه پای کار بودند، گفت: استاندار، معاونین استاندار و مدیرکل بحران لحظه به لحظه وضعیت رامسر را رصد می کردند.

وی به قطعی چند ساعته تمام خطوط ارتباط جمعی در رامسر اشاره کرد و گفت: فیبر اصلی ورودی رامسر واقع در شیرود تنکابن بر اثر سیل دچار آسیب جدی شد که این حادثه باعث شد تمام خطوط تلفن ثابت و همراه از 10 شب تا 7 صبح قطع باشد.

آزاد گفت: قطعی تلفن بسیار کار را سخت کرد ولی با تلاش تیم های مخابراتی دو شهرستان رامسر و تنکابن این مشکل برطرف شد.
وی گفت: دکل صدا و سیما در مارکوه نیز بر اثر صاعقه دچار آسیب جدی شد که هم اکنون نیروهای تخصصی در حال رفع آن هستند.

آزاد با قدردانی از سپاه و بسیج و نیروهای مردمی در کمک رسانی به مردم گفت: خوشبختانه پوشش خبری آنلاین و بسیار خوبی از وضعیت شهرستان مخابره شد که این امر باعث شد مدیران نتوانند کوچک نمایی و بزرگ نمایی کنند.

️فرماندار رامسر گفت: اماکن عمومی شهرستان باید تا فردا به حالت عادی برگردد و هیچ مدیری حق ندارد بین شهر و روستا فاصله بگذارد و بگوید فلان کار برای فلان دستگاه است و همه باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

آزاد از دیدار دو ماه پیش خود با نجار رئیس ستاد بحران کشور خبر داد و گفت: در آن دیدار تمام مشکلات بحران زا شهرستان را اعلام کردم و بر لزوم تخصیص اعتبار جهت رفع نقاط بحرانی شهرستان رامسر تاکید کرده بودم.
وی افزود: در سال جاری پس از 10 سال رودخانه چالکرود را لایروبی کردیم که اگر این لایروبی انجام نمی شد یک فاجعه بزرگ در آن منطقه رخ می داد.

آزاد از مدیران کل استانی خواست حتما در هفته جاری به رامسر سفر کنند تا از نزدیک مشکلات را ببینند و خطاب به مدیران شهرستان گفت: مدیر شهرستان وظیفه دارد در اسرع وقت مدیر استانی اش را به رامسر بیاورد و خسارات را دقیق به وی اعلام نمایند.

این مسئول با قدردانی از نیروهای خدمات شهری و روستایی و اعضای ستاد بحران گفت: برخی نیروهای امدادی و خدماتی نزدیک به دوروز است که نخوابیدند و بدون استراحت درحال رفع بحران در شهرستان رامسر هستند.

وی در پایان بر لزوم سعه صدر مدیران با مردم تاکید کرد و گفت: وضعیت جامعه ملتهب است و مردم مال خود را از دست داده اند و ممکن است رفتارهای منفی نشان دهند اما هیچ مدیری حق ندارد عکس العمل نشان دهد و باید برای رفع مشکلش بکوشد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در روستای کری از توابع بخش دلوار عنوان داشت: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهرستان تنگستان در روستای کری از توابع بخش دلوار در سالروز شهادت شهید محمد حسن ابراهیمی که این شهید از مفاخر فرهنگی کشور، استان و شهرستان هستند، آغاز می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با توجه به جغرافیای متفاوت شهرستان که هم بخش کوهستان، جاده، دریا ساحل دارد لازم بود پایگاه‌های امداد و نجات به صورت متنوع بر اساس تقسیم بندی منطقه‌ای در تنگستان ایجاد شود.

فرماندار تنگستان ضمن تقدیر از خانواده کمالی برای اهدا زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع جهت احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کری یاد آور شد: ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای یکی در بخش دلوار روستای کری و دیگر بخش مرکزی در منطقه روستای سمل تا شهر آباد احداث شود.

وی افزود: در دولت سیزده تلاش شده ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در تنگستان با محوریت خدمات جمعیت هلال و احمر شهرستان ایجاد شود.

کد خبر 6099717

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • هنگام صاعقه در هوای آزاد چه کنیم
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • نجات بچه گرفتار در سیل در شهرستان قیرو کارزین (فیلم)