Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:45:33 GMT

طرح ورزش خانوادگی زمینه ساز نشاط و تندرستی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۵۸۹۱

طرح ورزش خانوادگی زمینه ساز نشاط و تندرستی

به گزارش ایرنا جام «نشاط و تندرستی» در راستای مشارکت همه جانبه بانوان به صورت تیم منتخب بستگان و فامیل ها اجرایی شده و در سطح شهرستان، استان و کشور به صورت رسمی در حال برگزاری است.
هم اکنون نحوه برگزاری این جام از سوی زهرا سادات موسوی مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور به استان ها ابلاغ شده و هدف از اجرای آن افزایش دانش، آگاهی حرکتی، ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** جلوگیری از فقر حرکتی مهمترین هدف جام «نشاط و تندرستی»
مدیر امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان همدان در این باره می گوید: این طرح با هدف ایجاد عادت به ورزش کردن در زندگی روزانه و جلوگیری از فقر حرکتی و ناهنجاری های جسمانی و روانی حاصل از آن اجرایی می شود.
معصومه پیردهقان افزود: معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح است و با رویکرد ارتقاط سطح سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی جامعه و ایجاد نشاط و شادابی از طریق ورزش به صورت استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: افزایش دانش، آگاهی حرکتی و ایجاد نشاط و شادابی از طریق ورزش، نهادینه سازی ورزش در خانواده و زندگی فردی و ایجاد عادت انجام فعالیت های ورزشی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در اوقات فراغت از اهداف کلان این طرح به شمار می رود.

** تشکیل تیم های خانوادگی
نائب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان نیز پیرامون نحوه اجرای این مسابقات گفت: هر تیم متشکل از هفت ورزشکار از بانوان عضو یک خانواده خواهد بود.
مریم روحی افزود: مادربزرگ، مادر، دختر، خواهر، خاله و عمه این تیم را تشکیل می دهند که در مجموع باید 6 بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره باشند و تیم ها نمی توانند از بستگاه درجه 2 به بالا استفاده کنند.
وی ادامه داد: آیتم های برگزاری مسابقات جذاب و پرنشاط و در عین حال غیرتخصصی تعیین شده تا همه سنین بتوانند در آن رقابت کنند.
روحی یادآور شد: دراز نشست با توپ بسکتبال، پرش جفتی به صورت زیگزاک، آمادگی جسمانی، جابجایی توپ مدیسن بال سه کیلوگرمی، پرس از مانع و عبور از زیر مانع و راه رفتن روی چوب موازنه از رشته های تعیین شده رقابتی در این دوره از مسابقات است.
وی خاطرنشان کرد: برای قضاوت این مسابقات نیز از داوران باتجربه رشته های مختلف استفاده می شود.

** اعزام بهترین ها به مسابقات کشوری
نائب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: همه رده های سنی می توانند در این مسابقات حضور داشته باشند و بهترین ها به رقابت های کشوری اعزام می شوند.
روحی افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته پیکارهای شهرستانی شانزدهم و استانی هجدهم ماه جاری برگزار می شود و تمامی بانوان در قالب یک تیم می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
روحی خاطرنشان کرد: ارایه گواهی سلامت و کارت بیمه ورزشی برای حضور در این مسابقات الزامی است.
براساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر اعلام شد که 857 هزار و 916 نفر را زنان تشکیل داده است.
7520/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آسیب های اجتماعی جامعه زنان فقر وزارت ورزش و جوانان اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد

مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل و انتخابی تیم ملی در شاخه بتل و اسپیداسلالوم برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

این مسابقات در بخش دختران پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت و در بخش پسران جمعه ۱۴ اردیبهشت و به میزبانی نجف آباد اصفهان خواهد بود.

گفتنی است"مسابقات بتل" در بخش آقایان و بانوان، در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا و در بخش اسپیداسلالوم هم اسکیت‌بازان در رده‌های سنی زیر ۱۹ و بالای ۱۹ سال با هم مصاف خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند