Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارایکنا؛ انتخاب برترین‌های حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء و رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن، یکی از اخبار مهمی است که طی روزگذشته، شنبه، چهاردهم مهرماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی شنبه، 14 مهرماه، تعداد 10 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی به‌ویژه حوزه عترت منعکس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«انتخاب برترین‌های حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء و رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن»، «رونمایی از جدیدترین اثر گروه محمد رسول‌الله (ص)» و «تلاوت نوران در بیست‌و هفتمین کرسی تلاوت تسنیم»، عناوین سه خبر قرآنی این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «انتخاب برترین‌های حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء و رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن» کرده که مربوط به برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک بوده و در بخش‌هایی از این خبر نیز آمده است: پرونده چهارمین روز از چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم با انتخاب برترین‌ها در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و قرائت ترتیل بسته شد.
فارس
تلاوت ترتیل صفحه 474 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول، آغازگر اخبار روزگذشته صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «آغاز مرحله اصلی مسابقات سراسری قرآن/ اعلام نتایج حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و ترتیل قرآن»، تلاوت «علی‌اکبری و کرمی» در فینال مسابقات سراسری قرآن، دبیر هنری جشنواره ملی «عکس آیات» معرفی شد، «ارائه محفوظات نمایندگان خوزستان و تهران در رشته حفظ کل قرآن مسابقات سراسری» و دوره آموزش ترجمه و معارف قرآن برگزار می‌شود، بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که اغلب نیز در حوزه تخصصی قرآن کری قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی روزگذشته خبری با عنوان دبیر هنری جشنواره ملی «عکس آیات» معرفی شد، منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: مسعود زنده روح کرمانی به عنوان ‏دبیر تخصصی و هنری جشنواره ملی عکس آیات انتخاب شد.
در این جشنواره محمدرضا ‏علیزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، دبیری جشنواره را به عهده ‏دارد. همچنین فرزاد میرحسینی دبیر اجرایی این جشنواره است و محمدمهدی رحیمیان، فرهاد ‏سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی جعفری، حمید صادقی داوری آثار این جشنواره را به عهده ‏دارند. ‏
‏اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت ‏قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی عکس آیات را با عنوان ‌‏«قرآن، معنای زندگی» همزمان با ولادت پیامبر رحمت و هفته وحدت در آبان ماه سال ‌‏۱۳۹۷ در موزه صنعتی کرمان برگزار می‌کند.
مهر
«برگزیدگان هشت رشته مسابقات سراسری قرآن معرفی شدند»، «رقابت حافظان کل و قاریان در پنجمین روز مسابقات/اعلام اسامی داوران» و «تعامل با متسابق؛ از ویژگی‌های داوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن»، عناوین سه خبر روزگذشته صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهند که تا این لحظه منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز قرار دارند.
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز اقدام به انتشار گفت‌و‌گویی اختصاصی با رئیس هیئت داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کرده که در بخش‌‌هایی از این گفت‌و‌گو آمده است: «محمد بنیادی، استاد قرآن و سرپرست هیئت داوران رشته حفظ کل و قرائت در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نحوه داوری مسابقات سراسری گفت: در واقع مسابقات کشوری از ستاد عالی مسابقات نظارت می‌شود و آسیب‌شناسی دقیقی در کمیته فنی و کمیته مربوطه که شامل کمیته نظارت و دیگر کمیته‌های طرح و برنامه می‌شود، انجام شده است.
وی ادامه داد: چندین جلسه متعدد با اساتید و پیشکسوتان قرآنی در ستاد عالی برگزار شد و امسال به‌عنوان اولین سال اجرایی در مسابقات مشکوه تست اولیه و آزمایشی آن انجام گرفت.
بنیادی با اشاره به تغییرات مرحله نیمه نهایی افزود: در این جلسات به این نتیجه رسیدند، شیوه تغییر مسابقات کشوری بسیار خوب بوده و بعضی از نواقص و ضعف‌ها را در مرحله مقدماتی بررسی کردند تا در مرحله کشوری آن‌ها برطرف شوند».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی روزگذشته و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «تبلیغ اسلام عاشورایی از رسالت‌های مهم خادمان اربعین است» دارد، مربوط به سیزدهم مهرماه است.
ایسنا
از پنج خبری که طی روزگذشته و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده، تنها یک خبر با عنوان «آغاز مرحله اصلی مسابقات سراسری قرآن/ اعلام نتایج حفظ ۱۰، ۲۰ و ترتیل قرآن»، در حوزه تخصصی قرآن کریم جای داشته و سه خبر دیگر نیز در سایر حوزه‌های معارفی انعکاس یافته‌اند.
همچنین، این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز طی روزگذشته خبری با عنوان «اعلام نشانی و ظرفیت‌ موکب‌های هیات مدافعان حرمین شریفین» را منعکس کرده که باوجود اینکه این خبر قرآنی نیست، اما به‌لحاظ اهمیت ویژه برای زائران مراسم اربعین حسینی، خبری قابل تأمل و خواندنی بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «سردار مهدی فیض‌اللهی در نشست خبری در توضیح بیشتر این موضوع افزود: قرارگاه مرکزی هیات مدافعان حرمین شریفین با ظرفیت ۵ هزار نفر می‌تواند از زائران اربعین پذیرایی کند. وی در مورد نشانی این قرارگاه تصریح کرد: قرارگاه مرکزی جنب کنسولگری سابق جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی و در باب‌القبله واقع است. موکب دوم هم در نجف اشرف واقع و ظرفیت ۲۵۰۰ نفر را برای پذیرایی و اسکان داراست. ضمن این که آدرس این موکب هم بعد از پل ثوره‌العشرین در منطقه کفیل‌الزینب(س) در شهر نجف اشرف واقع است».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی روزگذشته و تا این لحظه تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه قرآنی قرار دارد و چهار خبر دیگر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی همچون اهل بیت(ع) و ... منعکس شده‌اند.
«آغاز رقابت حافظان کل و قاریان در پنجمین روز مسابقات سراسری قرآن»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اراک است.
ایبنا
طی روزگذشته تنها یک خبر معارفی با تیتر «نقش امام سجاد در بیدارگری و پیامدهای وقایع کربلا» بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز طی روزگذشته یک تیتر با عنوان «بزرگترین حسرت انسان در روز قیامت چیست؟» بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر کرده است.
کیهان
روزنامه کیهان نیز در صفحه معارف شماره روزگذشته خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «جامعیت قرآن از منظر روایات» به قلم عذرا طباطبایی حکیم کرده که مطلبی بسیار خواندنی و قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «بحث در مورد جامعيّت قرآن، از ديرباز تاكنون مورد توجه مفسّران و قرآن‌پژوهان بوده است و با توجه به تصريح قرآن درباره اصل جامعيّت، همگان آن را پذيرفته‌اند؛ گرچه درباره محدوده آن اختلاف كرده‌اند. عده‌اى قائل به جامعيت مطلق قرآن شده‌اند و نتيجه گرفته‌اند كه در قرآن، تمام آنچه كه می‌توان نوعى ادراك و فهم به آن پيدا نمود، وجود دارد؛ هرچند عقل و درك ما از شناختن آن قاصر است. سيوطى پس از برشمردن جمعى از علوم كه از قرآن استنباط می‌گردد، می‌نويسد: ... علوم ديگرى را نيز دربر دارد، از جمله: طب، مناظره، هندسه، جبر و مقابله، نجوم و غير اينها.(الاتقان، سیوطی، ج2، ص 275))
غزالى در «احياءالعلوم» و «جواهر القرآن»، زركشى در «البرهان» و شمارى ديگر اين نظريه را پذيرفته‌اند؛ البته زركشى، مراد از تمام علوم را اصول كلّى آن‌ها می‌داند.
در مقابل ديدگاه اول، گروهى معتقدند اگر هم بحثى از علوم(غير از علم دين) در قرآن آمده، فقط جنبه هدايتى و تربيتى آن مورد نظر بوده است. براى نمونه می‌توان از شاطبى و دكتر ذهبى و علامه طباطبايى نام برد. علامه طباطبايى(ره) می‌فرمايد:
چون قرآن كريم كتاب هدايت است و جز اين، كارى ندارد، لذا ظاهرا مراد از «كلّ شىء» همه آن چيزهايى است كه برگشتش به هدايت است، از معارف حقيقيه مربوط به مبدأ و معاد و اخلاق فاضله و شرايع الهيه و قصص و مواعظى كه مردم در هدايت و راه يافتنشان به آن محتاجند؛ و قرآن، تبيان همه اين‌هاست».(المیزان، ج 12، ص 325) 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها اسامی نفرات برتر رشته های مختلف مسابقات سراسری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان