Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تفاهم نامه انجام شده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری طرح پایلوت محرومیت زدایی دهستان زیلایی آغاز شده در حالی به بحث اشتغال در این تفاهم نامه به صورت جدی تاکید نشده است. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فرودین ماه امسال بود که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای رفع محرومیت از دهستان محروم زیلایی در شهرستان بویراحمد تفاهم نامه دوجانبه امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این تفاهم نامه و با اعلام استانداری مقرر شد برای اجرای 10 طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با اعتبار پیش بینی شده 72 میلیارد تومان در دهستان محروم زیلایی مدیران 11 دستگاه اجرایی از جمله آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، آب منطقه‌ای، هلال احمر، شهرک‌های صنعتی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به صورت عملیات ورود کرده تا از این طرح به عنوان یک الگو در مراحل بعدی در زمینه رفع محرومیت‌های مناطق استفاده کنند.

طبق تفاهم‌نامه دوجانبه صورت گرفته 50 درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های زیربنایی و عمرانی در دهستان زیلایی باید توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، 25 درصد استانداری و 25 درصد دیگر نیز توسط دستگاه مجری طرح و وزارتخانه مربوطه تامین می‌شود.

البته دولت قبل از این دو طرح پایلوت کشوری را با کمک برخی نهادها از جمله بنیاد مشتضعفان شامل "طرح پایلوت اقتصادی در شهرستان لنده و عملیات راهبردی توسعه پایدار شهرستان بهمئی" استارت زده و شاید علی محمد احمدی به عنوان رئیس دولت محلی کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته طرحی شبیه دو طرح ملی را نیز اجرایی کند تا به عنوان یک الگو نه تنها در استان بلکه در سایر استان‌ها کشور به ان توجه شود.

احداث جاده ارتباطی تاکسیسه-مورزرد- بردپهن، احداث دبیرستان دخترانه در موشمی علیا، احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای، احداث پایگاه امداد و نجات هلال احمر، احداث دو سالن ورزشی و یک چمن مصنوعی، توسعه اموزش‌های نهضت سواد آموزی و کودکان محروم از تحصیل، ایجاد وراه اندازی ناحیه صنعتی و یا در قالب کوچکتر بنام مجتمع‌های تولیدی، توانمندسازی خانواده معلولان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از جمله مصوبات اتخاذ شده برای محرومیت زدایی دهستان زیلایی است.

برای اجرایی شدن مصوبات محرومیت زدایی زیلایی علی محمد احمدی بعد از نشست‌های اولیه و نهایی شدن برای اجرا مجید محنایی معاون سابق استاندار در امور هماهنگی اقتصادی را به عنوان مسئول پیگیری این مصوبات منصوب کرد و در این زمینه تاکنون بیش از 5 نشست بعد از بازدید میدانی از منطقه داشته و مصوبات را با حضور دستگاه‌های اجرایی یک به یک بررسی می‌کند.

امروز نشست بررسی مصوبات محرومیت دهستان زیلایی با حضور مدیران و متولیان امر برگزار شد که در این نشست استاندار دست روی درد زیلایی گذاشت جایی که گفت برای رفع محرومیت با ایجاد زیرساخت‌های عمرانی راه به جایی نمی‌بریم و باید فکری برای اشتغال جوانان کرد و در همین نشست از مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خواست تا نسبت به ارائه‌ آموزش‌های لازم با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی، متناسب با ظرفیت منطقه اقدام کند.

علی محمد احمدی خطاب به سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی می‌گوید: زیلایی ظرفیت ایجاد ناحیه صنعتی را ندارد ولی می‌شود با ظرفیت سنجی مجتمع‌های تولیدی راه اندازی کرد تا گامی برای انجام کارهای بزرگتر در آینده باشد.

کمیته امداد پیشگام در محرومیت زدایی از زیلایی

در این نشست مشخص شد کمیته امداد امام خمینی(ره) یک سر و گردن از  دستگاه اجرایی دیگر جلو افتاده و همین امر نیز سبب شد تا نماینده عالی دولت زبان به تشکر از این نهاد انقلابی وا کند و از سایر مدیران بخواهد همچون کمیته امداد گام بردارند.

فرید محبی با بیان اینکه 700 خانوار نیازمند در زیلایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است، می‌گوید: بعد از تفاهم نامه منعقد شده با دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری 83 واحد مسکونی برای نیازمندان این دهستان احداث شده و 35 واحد دیگر با همکاری سپاه فتح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: احداث 56 سرویش بهداشتی، اهدا جهیزیه به 155 دختر، پرداخت 10 وام اشتغالزایی به مبلغ 265 میلیون تومان، خرید لوازم منزل برای نیازمندان از جمله پنکه، یخچال، بخاری، کولر آبی، مخزن ذخیره سازی آب، لوازم التحریر، توزیع سبد غذایی، آموزش بهداشت دختران، اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس نیز در راستای محرومیت زدایی دهستان زیلایی توسط این نهاد انقلابی در ماه‌های اخیر انجام شده است.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد