Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:34:22 GMT

بیش از ۲ هزار تن سیب گواهی شده در فارس تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۶۷۱۱

بیش از ۲ هزار تن سیب گواهی شده در فارس تولید شد

سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب گواهی شده از سایت ۱۸۰ هکتاری گواهی شده شهرستان آباده در فارس روانه بازار می‌شود. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محصول گواهی شده محصولی است که باقی مانده سموم، آفت کش­‌ها و آلاینده‌­های شیمیایی در آن پایین‌تر از حد مجاز باشد. تولید این‌گونه محصولات در قالب سیاست‌­های سلامتی وزارت کشاورزی دنبال می­‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت باغی محصولات گواهی شده آباده، گواهی ICM را اخذ کرده است و با دارا بودن الزامات فنی و قانونی به دنبال دریافت اخذ گواهی استاندارد تشویقی است. محصولات این سایت با برچسب گواهی شده و با دریافت کد 16 رقمی که امکان ردیابی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند به بازار عرضه می‌شود. 

محمد مهدی غیاثی، مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم توسعه زیر ساخت تخصصی بخش کشاورزی، اشتغال پایدار در بخش کشاورزی، افزایش بهره‌­وری و هدفمندی و مصرف بهینه از آب و خاک را از پیامدهای تولید محصولات گواهی شده به عنوان حلقه مفقوده اصلاح الگوی کاشت دانست.

در فرآیند تولید محصولات کشاورزی گواهی شده، کلینیک‌­های گیاه پزشکی به طور مستمر از ابتدای سال زراعی محصول بر فرآیند تولید نظارت می­‌کنند و آزمایشات لازم از آب، خاک، نیازهای کود و سموم و استفاده از نهاده­‌های بیولوژیک و زیستی اعم از کود و سم به عمل می‌­آید تا در نهایت شاهد محصولی باشیم که با رعایت اصول زیست محیطی هر گونه آلاینده در آن کمتر از حد مجاز استاندارد باقی مانده باشد.

غیاثی گفت: این محصولات در صورت گذراندن آزمایش‌­های لازم از آزمایشگاه‌های استان زیر نظر اداره کل استاندارد و علوم پزشکی، گواهی دریافت می­‌کنند و به عنوان محصول گواهی شده معرفی می­‌شوند.

محصولاتی که در سبد تازه­‌خوری خانواده‌­ها بیشتر جای می­‌گیرند مانند سیب­ زمینی، پیاز، گوجه، خیار و مرکبات نیز در طرح تولید محصولات گواهی شده مورد توجه قرار گرفته است. این محصولات با دریافت کد ICM در فرآیندی قرار می­‌گیرند که مصرف‌کننده می­‌تواند مکان تولید و کلینیک گیاه‌­پزشکی خدمات‌دهنده به آن را ردیابی کند.

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا و مشاور رئیس جهاد کشاورزی استان فارس از راه‌­اندازی مجموعه هولدینگ خبر داد که دارای مرکز عرضه محصولات گواهی شده است. این مرکز در نزدیکی میدان میوه و تره­‌بار جدید شیراز قرار دارد که با سردخانه مجهز و با کمک بخش خصوصی اقدام به فروش تضمینی محصولات گواهی شده می­‌کند.

غیاثی از آمادگی استان برای استقبال از کشاورزانی که محصول گواهی شده تولید کنند، خبر داد. کشاورزان می‌­توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی برای فروش اینن محصولات خود اقدام کنند.

در تمامی شهرستان­‌های استان فارس فرآیند تولید و آموزش­‌های لازم به بهره‌­برداران و متخصصان انجام شده است تا در آینده‌­ای نزدیک محصولات گواهی شده بیشتری را در سبد خرید خانواده­‌ها شاهد باشیم.

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا  پیش­‌بینی می­‌کند این محصولات با دریافت کد 16 رقمی که نشان از سلامت محصول کشاورزی است،  در تمامی فروشگاه­‌های محصولات غذایی عرضه شود.

انتهای پیام/ن

R41382/P1361/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن آهنگری از توزیع ۳۱ تن بذور اصلاح و گواهی شده برنج شامل ارقام مازند ۱۵ تن، ندا ۶ تن، شیرودی ۵ تن و فجر ۵ تن بین کشاورزان بابلی خبر داد.

وی تاکید کرد: تأمین بذور مورد نیاز کشاورزان با گسترش اموراصلاحی در سال آینده توسعه خواهد یافت.

آهنگری در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه ریزی برای توسعه تولید بذر با همکاری ایستگاه تحقیقات گلدشت بابل و کشاورزان پیشرو انجام گردیده است.

آهنگری در پایان از شالیکاران پیشرو و علاقمند به همکاری در جهت تولید بذور اصلاح شده در خواست کرد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود