Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@14:30:52 GMT

همسر نتانیاهو تفهیم اتهام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۹۵۷۰

همسر نتانیاهو تفهیم اتهام شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، اولین جلسۀ رسیدگی به پروندۀ تقلب و سوء استفاده از اموال دولتی سارا نتانیاهو، همسر نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه برگزار شد.

 

سارا نتانیاهو متهم است که با همدستی یکی از کارکنان دولت، بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی بیش از صد هزار دلار از بودجۀ دولتی را برای سفارش صدها وعدۀ غذایی از رستوران‌ها برای خود، اعضای خانواده و میهمانانش هزینه کرده؛ آن هم در حالی که در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر، آشپز حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ماه ژوئن از سوی دادستان به ارتکاب جرائمی از جمله تقلب، خیانت در امانت و فاکتورسازی‌های غیرواقعی متهم شد. جرایمی که در صورت اثبات، حکم پنج سال زندان را در پی خواهد داشت.

 

سارا نتانیاهو پس از حضور در دادگاه در روز یکشنبه، هیچ سخنی با خبرنگاران نگفت و روی نیمکتی پشت وکلایش نشست.

 

وکلای نتانیاهو در بیانیه‌ای که پیش از جلسه استماع منتشر کردند، نوشتند که "برای اولین بار در تاریخ همسر رهبر اسرائیل به دلیل سفارش پاستا و غذا از بیرون متهم شده" و چنین اتهاماتی هیچ مبنای حقوق ندارد. این جلسه استماع به جنجال‌هایی دامن زده که خود نخست وزیر اسرائیل درگیر آن است و پلیس این رژیم درباره چندین پرونده فساد مالی او در حال تحقیق است.

 

پلیس اسرائیل از دستگاه قضایی خواسته نخست وزیر به ارتشا، فساد مالی و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شود.

 

پلیس بنیامین نتانیاهو را به دریافت هدایای گرانقیمت از ثروتمندان متهم کرده و اینکه در ازای انتشار گزارش‌های مثبت در یک روزنامه، توزیع روزنامه رقیب را محدود کرده است.

 

در سال ۲۰۱۳ هم انتشار خبری در رسانه‌های اسرائیل باعث جنجال شد که نتانیاهو دستور داده بوده برای سفرش به بریتانیا، یک اتاق خواب ۱۲۷ هزار دلاری در هواپیمایش تعبیه شود.

 

سارا نتانیاهو ۵۹ ساله که به تندخویی شهرت دارد، پیش از این نیز بارها به دلیل سوء رفتارهایش مورد توجه رسانه‌های اسرائیل قرار گرفته بود. از جمله یک خبرنگار اسرائیلی ادعا کرده بود که سارا نتانیاهو، همسرش را پس از یک مشاجرۀ خانوادگی از خودرو بیرون انداخته است.

 

در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز دادگاه بیت‌المقدس اعلام کرد که سارا نتانیاهو به کارکنان محل اقامت نخست‌ وزیر توهین کرده و با آنها رفتاری توام با خشونت داشته است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سارا نتانیاهو فساد جام نیوز اسرائیل بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز