Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،دکتر ناهید مسعود پور روز یکشنبه به مناسبت هفته جهانی کودک در جمع خبرنگاران افزود: مسمومیت ها یکی از آسیب های جدی و منجر به مرگ در کودکان است که قابل پیشگیری هستند.
وی افزود: والدین باید برای پیشگیری از رخ دادن چنین حادثه های درردناکی دارو، قرص، مواد شیمیایی و شوینده را دور از دسترس کودکان قرار دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود پور از والدین خواست تا دارو ها و مواد شوینده را در شیشه هایی که قفل کودک دارند نگهداری و از قراردادن آن در شیشه های نوشابه و یا شیشه های شربت استامینوفن و امثال اینها پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: امسال دو مورد مرگ با مسمومیت متادون داشتیم و سال گذشته نیز 40 مورد مسمومیت داشتیم که از این 40 مورد یک مورد منجر به مرگ شد.
مسعود پور مواد همچنین استفاده نکردن از راه روئک برای شیرخواران را متذکر شد و افزود: وقتی بچه را در داخل آن قرار می دهیم می تواند خود را به چیزهای خطرناک برساند همچنین خطر سقوط از راه روئک و افتادن از پله ها برای شیرخواران بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از راه روئک برای شیرخوار وابستگی می اورد و رشد حرکتی وی را به تأخیر می اندازد.
مسعودپور همچنین بیشترین حوادث در کشور و رفسنجان را که منجر به آسیب و یا مرگ کودکان شده حوادث ترافیکی برشمرد و افزود: بسیاری از تصادفات با مراقبت و پیگیری والدین قابل پیشگیری است(مانند ایستادن کودک روی صندلی،بیرون بردن سر از سقف ماشین وشیشه ماشین،قرارگرفتن بین دوصندلی جلو).
وی ادامه داد: سال گذشته 11 مورد مرگ کودک زیر پنج سال داشتیم که از این تعداد 7 مورد بر اثر حوادث ترافیکی رخ داده است.
این متخصص نوزاد توصیه کرد: برای جابجایی و حمل نوزادان تا وزن 9 کیلوگرم در ماشین باید از صندلی مخصوص کودک در عقب ماشین استفاده کرد.
وی گفت: هرگز در ماشین شیر یا غذا به شیرخوار ندهید و برای کودکان زیر 5 سال همیشه از کمربند ایمنی استفاده کنید .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یکی از علت های مرگ شیرخواران را مرگ در داخل گهواره عنوان و تصریح کرد: همیشه کودک و شیرخوار را به پشت بخوابانید نه به پهلو، دود سیگار و استفاده از پستانک شیرخشک در گهواره علت مرگ بیشتر را بروز می دهد.
رفسنجان با بیش از 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دارو مواد شیمیایی نوزاد والدین هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیمای استان اردبیل،ساعتی پیش به دنبال گزارش حادثه رانندگی در جاده قشلاق فتحعلی پارس آباد، اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مهدی فرضی براثر برخورد دو دستگاه سواری نیسان و پژو یک نفر مصدوم و ۴ نفر فوت شدند که سه نفر از فوت شدگان خانم و نفر دیگر آقا بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد انتقال داده شد.



دیگر خبرها

  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه